آیت‌الله حسینی همدانی در واکنش به انتخاب سخنران جشن پیروزی انقلاب در کرج:

۲۲ بهمن جشن انقلاب است، سخنران این مراسم باید انقلابی باشد

کارشناس روابط عمومی ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه دوازدهم بهمن‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دوازدهم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به دوازدهم بهمن‌ماه سالگرد بازگشت امام خمینی (ره) به ایران بیان داشت: امام خمینی (ره) بعد از پانزده سال دوری و تبعید در سال ۱۳۵۷ به ایران بازگشتند و مردم با حضور میلیونی ۳۳ کیلومتری از فرودگاه تا بهشت‌زهرا بزرگ‌ترین استقبال تاریخ را به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در بهشت‌زهرا (س) اظهار داشت: امام خمینی (ره) در کنار قبور شهدا و انبوه جمعیتی که حاضر بودند با استدلال اعلام کردند که رژیم پهلوی غیرقانونی است و برای آینده انقلاب هم مطالب مهمی را بیان کردند.

امام‌جمعه کرج افزود: برخلاف حرف‌هایی که می‌زنند و تلاشی که برای مهار قدرت و نفوذ ایران می‌کنند، ورود به دهه پنجم انقلاب را در حالی آغاز می‌کنیم که انقلاب اسلامی در اوج نشاط و سرزندگی است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمنان سعی در القا ناکارآمدی و اتمام کار انقلاب دارند، تصریح کرد: دشمنان با ایران هراسی و شیعه هراسی برای خارجی‌ها و با القا گسترش فساد برای داخلی‌ها سعی در القا پایان کار انقلاب به مردم رادارند.

وی در ادامه بابیان اینکه دشمنان سعی در ایجاد بحران اقتصادی دارند، افزود: بعضی افراد حرکات ناکارآمدی را انجام می‌دهند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به توزیع گوشت منجمد و تشکیل صف‌های طولانی برای دریافت گوشت دولتی، عنوان کرد: متأسفانه برخی در بحث توزیع گوشت و خراب کردن بازار و ناراضی تراشی ندانسته تکرار می‌کنند تا مردم را مأیوس کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بسیاری از امکانات وجود دارد اما در توزیع کوتاهی می‌شود، افزود: جای تأسف دارد بعضی افراد درست در سالگرد انقلاب طوری عمل می‌کنند که چهره بدی به دنیا مخابره شود که این ظلم به‌نظام و خون‌های پاک شهیدان است.

وی در ادامه تصریح کرد: چرا عزت سوزی می‌کنید؟ آیا سزاوار است که مردم در سالگشت انقلاب در صف گوشت قرار بگیرند؟ آن‌هم وقتی‌که کالا داریم اگر هم نداشتیم بازهم باید به‌طور دیگری تدبیر میشید تا هم‌چین اتفاقی نیافتد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به توزیع نامناسب سبد کالا در چندساله گذشته تصریح کرد:برخی تلاش می‌کنند تا در آستانه پیروزی انقلاب چهره بدی از انقلاب اسلامی ایران به جهان مخابره کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر تقویت روحیه مطالبه گری عنوان کرد: تجمل‌گرایی و منفعت‌طلبی که دامن‌گیر عده‌ای از مسئولان ما شده باید از دامن انقلاب پاک شود تا این مسیری که با رشادت و شهادت فرزندان انقلاب به‌دست‌آمده زایل نشود.

وی بابیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب و برخی اذنابشان ادعا می‌کنند که انقلاب تمام‌شده است که سؤال ما این است که این‌همه هجمه به‌نظام و انقلاب چیست، عنوان کرد: مواضع وزیر خارجه آمریکا که گفته ایران باید به‌عنوان یک نظام سیاسی عادی در رژیم بین‌الملل رفتار کند نشان می‌دهد که روح انقلاب زنده و در حال طی مسیر است؛ دشمن با انواع روش‌ها و تحریم‌ها و با فشار اقتصادی و تحریم به دنبال تضعیف انقلاب است.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه هر وقت بر اساس تفکر انقلاب رفتار کردیم از بن‌بست خارج شدیم، متذکر شد: هرگاه نسخه‌های غربی را به ما تحمیل کردند گرفتار شدیم و ضرر کردیم. به کوری چشم بدخواهان و تفاله‌های داخلی‌شان، با تکیه‌بر خدا و پیروی از رهبر معظم انقلاب و حضور مردم متدین، انقلاب زنده است و پرنشاط و بالنده به سمت آرمان‌هایش باصلابت درحرکت است،

وی در ادامه افزود: انشاء الله امسال مردم سراسر ایران جواب اهانت‌های رئیس‌جمهور بددهن آمریکا و نقشه‌های خباثت آلودشان را باشکوه هرچه بیشتر و ضد استکبارتر از همیشه در راهپیمایی ۲۲ بهمن به همه مردم دنیا نشان خواهند داد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه لازم است که افکار امام خمینی (ره) بازخوانی شود، تصریح کرد: نسل جوان کشور و سراسر دنیا تحت تأثیر انقلاب ایران قرار گرفتند و ویژگی‌های امام را بسیاری از رهبران دنیا نداشتند؛ امام روح‌الله اطلاعات سیاسی و فقهی بالایی داشت و معمار انقلاب بود و صحیح‌تر این است که بگوییم امام مهندس معمار بود و هم مباحث نظری را خوب بلد بود و در عرصه عمل هم اجرایی کرد.

وی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی از همان اول طوری بود که به اطراف صادر شد و فریاد دفاع از مظلومان در تمام جهان طنین‌افکن شد و در حال حاضر هم بسیاری از انقلاب‌های دنیا از انقلاب ایران الگو گرفته‌اند.

 نماینده رهبر انقلاب در استان البرز بابیان اینکه برخی تفاله‌ها هنوز هم می‌گویند که انقلاب مگر نخود و لوبیا است که صادر شود، گفت: کشورهای غیر اسلامی هم با الگو گیری از انقلاب علیه حاکمان ظالم قیام می‌کنند که یکی از این نمونه‌ها جنبش جلیقه زردها در فرانسه است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امام راحل در مسیر انقلاب قدمی درراه غیر خدا برنداشت و تمام تلاش امام احیای کلمه‌الله بود، عنوان کرد: دیپلماسی امام که یک شخصیت انقلابی است هرگز به خاطر شخصی مانند سلمان رشدی که ایشان فتوا و دستور اعدام را دادند مصلحت اندیشانه نبود و محکم و باصلابت اعلام موضع کردند، امام در جریان موضوع سلمان رشدی باصلابت عمل کرد اگر دیپلماسی ما قوی باشد یمن زیر بمباران آل سعود قرار نمی‌گیرد و بسیاری از کشورهای مسلمان مورد ظلم و ستم قرار نمی‌گیرند، دیپلماسی ما هر وقت ضعیف شد مسلمانان در دنیا تحت ستم قرار می‌گیرند در زمان فتوای اعدام سلمان رشدی سفرای غربی یکی پس از دیگری سفرای خود را به تهران اعزام کردند و امروز هم مواضع قاطع و امام گونه رهبری در مورد غرب و آمریکا عزت‌آفرین و انقلابی است و مایه مسرت مسلمانان است.

وی بابیان اینکه بنده در نزد بسیاری از علما تلمذ کرده‌ام، گفت: امام شخصیتی مستقل و آزاداندیش داشت و شاگردان وی نیز این‌گونه بودند و کسانی که ارتباط با دنیا را کمالی برای خود می‌دانند و از پولداران تملق می‌کنند را به‌شدت بد می‌دانست و در زمان حیات مبارک به هیچ زراندوزی نزدیک نشد و به کسی اجازه دخالت در امور شخصی کسی را نمی‌داد و نه می‌ترسید و نه کسی را می‌ترساند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز ادامه داد: امروز حفظ راه و نام و آرمان امام انقلاب درگرو وحدت همه مردم و حضور درصحنه و تبعیت از رهبر معظم انقلاب به‌عنوان ولی‌فقیه است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دست‌هایی در کار است که خط امام و انقلاب را تحریف کنند، عنوان کرد: صداوسیما هم فرمایشات امام را بیشتر پخش کند تا نسل جوان با آرمان‌های انقلاب بیشتر آشنا شود.

وی بابیان اینکه دشمن بسیار تلاش کرد که انقلاب چهل‌سالگی خود را نبیند، تصریح کرد: ایران گفتمان بدون رژیم کودک کش را در جهان راه انداخته و به فضل پروردگار حیات این رژیم کودک کش روبه پایان است، امریکا در این چهل سال برای ایران مشکل زیاد درست کرد که این مشکل تراشی برای ایران سبب شد که ما هرروز قوی‌تر شدیم و بزرگ‌ترین بازنده رویارویی با ایران، آمریکا بوده است.

امام‌جمعه کرج با انتقاد از سخنران مراسم ۲۲ بهمن در کرج گفت: طومارهایی اعتراضی نسبت به سخنران ۲۲ بهمن نوشته‌شده. اعتراضی که دوستان دارند اعتراض به‌جایی است. البته این دعوت متوجه خود استان نیست. درباره اصل این موضوع هفته آینده صحبت خواهم کرد که وظیفه ما چه خواهد بود، اما یک هفته فرصت می‌دهیم که ببینیم دوستان تدبیر می‌کنند یا نه. ما می‌خواهیم کاری انقلابی انجام دهیم پس باید تمام شئونش رعایت شود. انشاء الله ملاحظه کنند و هزینه برای استان و منطقه و کشور درست نکنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.