گزارش تصویری/

مراسم جشن تکلیف دانش آموزان در حسینیه امام خمینی (ره)

کارشناس روابط عمومی ۱۵ دی ۱۳۹۷ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج ظهر امروز (شنبه) ، جمعی از دانش آموزان دختر یکی از مدارس شهر کرج، با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام جمعه کرج، نماز ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله حسینی همدانی اقامه کرده و ورود خود به سن تکلیف را جشن گرفتند.

پس از اقامه نماز، آیت الله حسینی همدانی، ضمن تبریک به این دانش آموزان گفت: رسیدن به سن تکلیف یعنی شما در جایگاهی مثل انسان‌های بالغ قرارگرفته‌اید و با افراد بزرگ‌تر از خود در پیشگاه خدا فرقی ندارید.

وی خطاب به دانش آموزان علت برپایی نماز را تشکر از خداوند متعال عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم در قبال نعمت‌ها و هر آنچه که داریم از خداوند تشکر کنیم راهش نماز است.

امام جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه اگر شخصی به شما نوجوانان هدیه  ای دهد نسبت به او بی توجهی نمی کنید،  اظهار داشت : در برابر خدای تعالی در وقت شکر باید کمال احترام را داشته باشیم و با طهارت و توجه نماز بخوانیم.

آیت الله حسینی همدانی به مغتنم شمردن فرصت‌ها تأکید کرد و بیان داشت: عمر به‌سرعت سپری می‌شود و لازم است که وقت را غنیمت بشماریم و برای زندگی برنامه ریزی داشته باشیم.

وی در ادامه با با تاکید بر اهمیت مطالعه خطاب به دانش آموزان بیان داشت : یکی از برنامه‌های لازم وقت گذاشتن برای مطالعه است دائماً در دستتان کتاب باشد، که دید را وسیع و استعداد را توسعه می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز دختران تازه مکلف شده را تشویق به دائم الوضو بودن کرد و گفت: سعی کنید همیشه و در همه حال با وضو باشید چراکه دائم الوضو بودن باعث نورانیت شما می‌شود و آرام‌آرام حافظه شمارا تقویت می‌کند.

وی همچنین دختران را توصیه به مراقبت بر زینت‌هایشان کرد و گفت : اکنون که به سن تکلیف رسیده‌ و بالغ شده‌اید، باید در استفاده از انگشتر و زیورآلاتتان مواظبت کنید تا در معرض دید نامحرم نباشد.

گفتنی است آیت الله حسینی همدانی، دقایقی را به پرسش و پاسخ با دانش آموزان پرداخت و در پایان، هدایایی را به آنها اهدا نمود.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر این جشن هستید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.