خطبه/

مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۱۴دی ماه ۱۳۹۷ شهر کرج

کارشناس روابط عمومی ۱۴ دی ۱۳۹۷ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴/۱۰/۹۷

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

ایهاالمومنون و المومنات أوصیکم و نفسی بتقوى اللَّه. اهل تقوا از کنار مستمندان و نیازمندان جامعه به آسانی عبور نمی­کنند و تا بتوانند در رفع گرفتاری آنان تلاش می­کنند. در ادامه مباحث اقتصادی رسیدیم به زکات و آثاری که در جامعه دارد و به مسئله ‌ای که وظیفه ثروتمندان جامعه هست هم اشاره کردیم.

البته این وظائف اختصاص به توانمندان فقط ندارد. همه وظیفه داریم غیر از واجبات و مستحبات مقداری را برای محرومان کنار بگذاریم، چون وقتی افرادی بموقع تکالیفشان را انجام ندهند و به خاطر ربا و اسراف و اتراف و غصب اموال مردم و ایجاد تورم­های سنگین که معمولاً دشمنان هم کمک می­کنند و نقش دارند، فقر را فراگیر می­کنند.

با زکات واجب به تنهائی مشکلات اقتصادی افراد فقیر حل نمی­شود، باید همه دست بکار شوند و از قوانین دیگر اسلامی استفاده کنند تا چاره کار شود؛ یعنی همان که رسول خدا فرمودند که در مال حقی غیر از زکات هست. «إنّ فی المال حقّا سوى الزّکاه»؛ و یا امام صادق -علیه­السلام- فرمودند: «عَلیکُم فی أموالِکُم غیرَ الزّکاه» بر شما باد که از اموال خود غیر از زکات (به اندازه توان) مبلغى بپردازید.

باید افراد را تشویق کرد و همه باهم درحرکتی جهادی زمینه­ها و ریشه­های فقر را از بین ببریم. البته به شرط اینکه دولت­ها و دستگاه­های مربوطه هم کارشان را درست و اسلامی انجام دهند. جلو زیاده خواهی­ها و رانت­خوری­ها و نجومی بگیران و امثال ذالک گرفته شود.

تأمین معاش و معیشت مردم، موردعلاقه اسلام است. تأکیداتی هم که واردشده نشان می­دهد که به این امر اهتمام ویژه­ای وجود دارد. وقتی می­گوید، روایت از امام باقر -علیه­السلام- است از قول رسول خدا -صلی­الله­علیه­وآله- که فرمودند: آن‌کس که سیر بخوابد درحالی‌که همسایه‏اش گرسنه باشد، به من ایمان نیاورده است؛ و یا فرمودند: خداوند در روز رستاخیز به مردم هر آبادى که کسى شب را گرسنه در آن بسر آورد، به نظر رحمت نگاه نخواهد کرد؛ یعنی مردم بدانید که قصه با زکات و خمس و صدقه تنها تمام نمی­شود و وظائف اجتماعی ما بالاتر از این حرف­هاست.

لذا به نظرم می­رسد یکی از بهترین­ جاهایی که می­تواند به این مهم بپردازد و با اعتماد بشود کار کرد و مردم هم اطمینان دارند مساجد باشند که در اطراف خودشان این اقدامات را داشته باشند و البته کسانی که تعفف دارند را با اکرام بیشتری توجه کنند.

همان‌طوری که مساجد با حضور نمازگزار آباد است که البته مسجد آباد به این معنا نیست که حتماً گلدسته هایش ساخته شده باشد کاشی‌کاری‌هایش درجه یک باشد محرابش حتماً سنگ مرمر باشد اگر شده باشد هم عیبی ندارد اما این به معنای مسجد آباد نیست «انّما یَعمُرُ مَساجد الله» به این معنا نیست که هزینه‌های گزاف کنید برای ساختن مساجد بلکه مقصود این است که با آمدوشد مؤمنین در مساجد مسجدها آباد شود مسجد باید پر از جوان و نمازگزار باشد امام و امنای مسجد و کسانی که مسجد را اداره می‌کنند باید کمک کنند اگر غیر از این باشد جایگاهی که خدای تعالی برای مسجد در نظر گرفته است اهل بیت و معصومین برای ما گفتند و انقلاب اسلامی بنای آن را دارد چنین مسجدی مسجد تراز نیست.

مسجد آباد مسجدی است که در آن آمدوشد بشود بحث‌های بصیرتی و تربیتی در آن مطرح شود. همان طور که مسجد را با آمدوشد افراد آباد می‌کنیم محلات را با کمک به دیگران و خدمات اجتماعی آباد کنید. نهضت خدمت­رسانی راه بیندازید. با اخلاص و بدون چشم­داشت. روح اخوت و برادری را در بین خود زنده کنید. از حال هم باخبر باشید. همان‌طور که از حال رفیق مسجدی خود که چند روز نمی­بینید جویا می­شوید. در محلات هم با یک چنین حالی به وجود بیاید.

امام سجّاد -علیه­السلام- فرمود: هر کس سیر به خواب رود و در دسترس او مؤمنى گرسنه باشد، خداى بزرگ مى‏فرماید: اى فرشتگانم! شمارا بر این بنده گواه مى‏گیرم، من به او فرمان دادم (که گرسنه را سیر کند)، فرمان مرا نشنید و به فرمان‌برداری از دیگرى (نفس، شیطان …) پرداخت، او را به عملش واگذار کردم؛ به عزت و جلالم سوگند که هرگز او را نخواهم بخشید. این روایات خیلی تکان دهنده است و باید در ما حرکتی ایجاد کند و بی­تفاوت نباشیم.

به‌ هر تقدیر وقتی بررسی می­کنیم می­بینیم که فقر بی­خود پیدا نشده و قطعاً عللی داشته است. گاهی ریشه فقر خشک‌سالی و سیل و زلزله و حوادث طبیعی است و گاهی حوادثی که توسط بشر به وجود می­آید مثل جنگ. گاهی بیگانگان و سیاست­هایشان فقر را گسترش می­دهد تا وابستگی­ها را زیاد کنند.

گاهی مدیریت ضعیف اقتصادی دولت­ها موجبات فقر را به وجود می­آورد. گاهی در مصرف داشته­ها رعایت اعتدال نمی­شود و موجبات اتراف و اسراف فراهم می­شود و درنتیجه عده­ای فقیر می­شوند. مثل مواردی که افراد ستمگری با برهم زدن عدالت اجتماعی و ستم به دیگران فقر را گسترش می­دهند که از موارد ستمگری احتکار و ربا و کم‌فروشی و گران‌فروشی است.

آیا این شخصی که وقتی جنسی را خریده باقیمت کمی خریده و هنوز در مغازه دارد و نفروخته بعد بازار ارز بالا می­رود و این هم قیمتش را به بهانه گران شدن ارز بالابرده و بازهم کسی از او خرید نکرده حالا قیمت ارز پایین آمده ولی او هنوز قیمت را بالا نگه­داشته، ستمکار نیست؟ تنبلی هم در فقیر شدن افراد بی تأثیر نیست. زکات چه مقدار از این­ ریشه های فقر را می­تواند درست کند؟

پس می­بینید وقتی ریشه­های فقر در فساد اقتصادی و سیاسی و قضائی است دستور همان است که فرمودند باید تلاش برای رفع نیاز نیازمندان جامعه باشد و تغییر به سمت اصلاح آن هم انقلابی و همه جانبه.

امام صادق -علیه­السلام- به یکی از شاگردان فرمودند: اى سدیر! مال کسى هرگز زیاد نمى‏شود مگر آنکه حجّت خداى متعال بر او افزایش یابد، پس اگر مى‏توانید خودتان آن را بپردازید، چنین کنید! سدیر گفت: اى پسر رسول خدا! چگونه چنین کنیم؟ فرمود: با برآوردن نیاز برادرانتان با اموال خود.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی

و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد

والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه­ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می­کنم. متقین به خاطر پرهیزکاری که دارند از خواهش­های نفسانی دوری می­کنند. مولانا امیرالمؤمنین -علیه­السلام- در حکمت ۵۵ از حکم نهج­البلاغه ­فرمودند «الْمَالُ مَادَّهُ الشَّهَوَاتِ» دارایى و ثروت، اساس خواهش­هاى نفس است.

خواستنی­هائی که انسان دارد و او را از دین دور می­کند مورد مذمت است. هرچه که باشد خوردنی و پوشیدنی و مقام و ریاست و امثال این‌ها همگی از طریق مال به دست می­آید؛ یعنی وقتی مال پیدا کرد به همه این­ها می­رسد. با ثروتش به هرجائی که احتمال دهد که کمک به مقاصدش می­کند رسیدگی می­کند، رشوه می­دهد و فتنه درست می­کند.

البته متدینین و متقین همین مال را وسیله قرار می­دهند تا خداوند متعال را راضی کنند. برای رفاه خانواده توسعه ایجاد می­کنند و صدقه می­دهند و … لذا مولی فرمودند؛ مال باعث نیرو گرفتن شهوات است؛ و اگر این شهوت تحت تعلیم نیروی عقل تربیت شده باشد مال را وسیله رضایت­مندی خدا می­کند و اگر تربیت نشده باشد صاحبش را هلاک می­کند. خدای تعالی ما را از متقین قرار دهد.

جا دارد اولاً از حضور حماسی و با شکوه مردم عزیز کشورمان و به خصوص ولایتمداران و دوستداران انقلاب البرزی تشکر و قدردانی کنم. قطعاً از آثار این حضور از روی بصیرت و موقعیت شناسی آثار فراوان فوری و درازمدت را به همراه دارد. خداوند متعال به همه شما برای هر قدمی که برداشتید تا دشمن را خوار و ذلیل کنید و بر عزت و اقتدار اسلام و کشور بیفزاید. پاداش و خیر کثیر عنایت کند.

۱۷ دی ماه سال ۱۳۱۴ روزی است که رضاخان قلدر پلید که اعتنا و اعتقادی به ارزش­های اسلامی نداشت، در راستای یک توطئه­ی انگلیسی به دستور اربابانش دستور کشف حجاب داد. این شخصیت وابسته بی سوادی که این روزها شنیده می‌شود که تحریف و تطهیر می‌کنند که جوان‌ترها لازم است مراجعه کنند حتی کسانی هم که می‌دانند بار دیگر نگاه کند ببینند که خودش و پسرش در چه جایگاهی قرار داشتند از جهت شخصیتی و وابسته بودن و اینکه چه عنصر پلیدی بودند که متأسفانه کمتر به آن پرداخته می‌شود. در مسیر تحقق اهداف استعماری و وابستگی ایران قدم برمی‌داشت و دیکته آنان را عملیاتی می­کرد.

یکی از اهداف آنان، اسلام زدایی بود؛ که انگلیس خبیث با طرح و برنامه در کشورهای اسلامی به خصوص در ایران توسط خاندان پهلوی دنبال می­کردند. بعضی از افرادی که لباس روحانیت به تن داشتند در همان عصر لباسشان را درآوردند و در همین مسیر مقاله نوشتند و بیانیه دادند و مجلاتی را نشر دادند در مسیر اسلام زدایی.

بانوان یکی از مهم‏ترین اهداف غرب برای نفوذ و استحاله و ایجاد تغییر در مبانی اعتقادی هستند؛ و یکی از روش­ها را مقابله با حجاب و عفت بانوان می­دانند. لذا با تبلیغات و استفاده از ابزار و آلات طوری به مخاطب القاء می­کنند که حجاب مانع مشارکت اجتماعی زنان است و به اسم آزادی، آزادی­های مخرب غربی تبلیغ و با استفاده از شخصیت­های غرب‌زده و وابسته ارزش­های غربی را به عنوان مطالبه بانوان مطرح می­کنند. کمپین راه می­اندازند در خیابان­ها و به اسم روزها؛ و جریان سازی می‌کنند گفتیم که یکی از راه‌های مبارزه با این جریان حضور است حضور مستمر اگر انجام بگیرد قطعاً و قطعاً و قطعاً این قصه تمام خواهد شد اما کوتاهی‌هایی هست.

باید عرض کنم اسلام مخالف آزادی نیست مگر چیزی که به عفت عمومی آسیب بزند. وقتی تفکرات لیبرالی و اومانیستی توسعه پیدا کند آن‌وقت فطریات از بین خواهد رفت و الا انسان فطرتاً باحیا و عفیف است و همه بشر که فطرتشان سالم است از فحشا و بی‌حیائی بدشان می­آید. نمی­شود به اسم آزادی، عفت عمومی را از بین برد. هیچ دینی مثل اسلام به زن و آزادی او بهاء نداده است.

حجاب هم با آزادی­های او و انجام وظائف اجتماعی و وظائف دینی و حضور در عرصه­های مختلف مخالفتی ندارد. با رعایت عفت مشغول کارهای سیاسی و اجتماعی باشند، کسی اشکال نمی­کند. آنچه مهم است این است که افراد بفهمند که با توطئه کشف حجاب می­خواستند این قشر عظیم را که مهم‌ترین وظیفه­اش جامعه سازی و تربیت اجتماع است، از کار بیندازند، فاسدش کنند. تقوا را از او بگیرند که در این صورت ملتی را نابود کرده­اند.

مگر از دامن آلوده شخصیت­های مستقل دینی و ملی که بتوانند کشورشان را اداره کنند و در مقابل استکبار بایستند و از حقوق ملتشان دفاع کنند متولد می­شود؟ مگر کسی­که تن به بی عفتی داد می­تواند دانشمند و مجتهد و مخترع و فرمانده و معلم و مربی و مادر و انسان تربیت کند؟ امروز سرمایه­گذاری که برای نابودی نسل جوان به خصوص دختران و بانوان ما کرده­اند بر کسی پوشیده نیست.

می­خواهند به اسم آزادی که همان ولنگاری است، مقام زنان را پایین بیاورند و او را بزک کرده، ملعبه دست هوس‌بازان کنند با انواع اسم­ها و برنامه­ها و تبلیغات، گاهی در کنسرت، گاهی در ورزشگاه، گاهی در خیابان، او را مشغول کنند و نگذارند تربیت، دست مربی واقعی باشد؛ و در این زمینه دولت­ها هم کوتاهی­های بزرگ دارند.

باید خود بانوان به مسائل خودشان قیام داشته باشند و از حریم الهی خودشان دفاع کنند مقام بزرگی که برای آنان در نظر گرفته شده و جایگاه ویژه­ای که در درگاه الهی دارند را از بین نبرند مقام آنان تبرج و خودنمائی و بدن نمائی و وسیله هوس­مداری دیگران شدن نیست. این‌ها عزت و آزادی زن نیست.

خوب است به وصیت امام اشاره کنم که ببینید چقدر کوتاهی شده است همه کوتاهی داریم «اکنون وصیت من به مجلس شوراى اسلامى در حال و آینده و رئیس جمهور و رؤساى جمهور مابعد و به شوراى نگهبان و شوراى قضایى و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاه‌های خبرى و مطبوعات و مجله‏ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند (با صراحت در بعضی از روزنامه‌ها برخلاف دستورات صریح اسلام مطلب می‌نویسند کسی هم با آن‌ها کاری ندارد مگر می‌شود اجازه داد که سم به خورد جامعه داد؟) و باید همه بدانیم که آزادى به شکل غربى آنکه موجب تباهى جوانان و دختران و پسران مى‏شود، ازنظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومى و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان، جلوگیرى از آن‏ها واجب است و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیرى شود و ازآنچه در نظر شرع، حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامى و مخالف باحیثیت جمهورى اسلامى است، به‏طور قاطع اگر جلوگیرى نشود، همه مسئول مى‏باشند».

حالا درجایی اختلاط بین دختر و پسر درست می‌شود اعتراض که می‌کنیم به جای اینکه تشویق کنند که اعتراض، اعتراض خوبی بود هجمه می‌آورند که این‌ها با شادی جامعه مخالف هستند مگر در حرام شادی است؟ مکرراً عرض شد که دنبال شادی‌های حلال بگردید. چرا به دنبال حلالش نمی‌روید؟ حلالش را توسعه بدهید در بحث موسیقی طنز تئاتر فیلم حلالش وجود دارد. چرا به سراغ حرام آن می‌روید؟ باید مواظب نهاد خانواده بود امروز از مهم‌ترین نقشه­های دشمنان از بین بردن خانواده است. توسعه بی­غیرتی. اینجا حرف زیاد دارم که وقت نیست.

دشمن‌شناسی و مقابله با او بسیار مهم است. امکان دارد ما ازنظر تئوری خوب بشناسیم اما اینکه درست و به‌ موقع عمل کنیم از اهمیت بالاتری برخوردار است که این به موقع اقدام کردن از روی بصیرت را می­توان درحرکت مردم قم در ۱۹ دی سال ۵۶ دید؛ و این حرکت شد یکی از ایام‏الله انقلاب اسلامی که در تاریخ معاصر ایران منشأ آثار فراوان تا زمان پیروزی انقلاب شد.

مهم‌ترین شاخصه مردم در آن زمان این بود که فهمیدند دشمن چه نقشه­ای دارد و از چه راهی می­خواهد ورود کند. این درس همیشه زنده است. مسئله مهمی که نباید از آن غفلت کرد این است که بدانیم دشمنان نظام از دشمنی خود دست برنداشته‏اند. او را بشناسیم و حرکت­های او را پیش‌بینی کنیم. اگرچه بعض برخی ساده‏لوحان و جاهلان تصور می‏کنند که با کرنش و درخواست می‏شود کاری کرد که دشمن از دشمنی دست بردارد و یا جلو زیاده‏خواهی او را گرفت. دشمن را نمی‏توان بدون ایستادگی و مقاومت از میدان به درکرد.

لذا انگلیس، صهیونیسم، آمریکا و دشمنان عنود جهانی این را بدانید که ولو برای از پا درآوردن مردم پشت به پشت هم دهید کما اینکه تا امروز اینطور بوده و هرچه نقشه در اختیاردارید انجام دهید، در مقابل ملّت ایران هیچ غلطى نمی­توانید بکنید.

تغییرات در کابینه عربستان سعودی نشان می‌دهد که سقوط این مجموعه خبیث نزدیک است ان‌شاءالله. جنگ یمن داشتند، در سوریه بحران درست کردند، مسائل مربوط به محاصره قطر، دخالت در مسائل داخلی لبنان، شکست‌های پشت سر همی که در مقابل محور مقاومت داشتند، جایگاه عربستان را به شدت متزلزل کرده است؛ و قتل اخیری که در مجموعه آن‌ها واقع شد تقریباً شبیه تیر خلاص عمل کرده است. لذا حرکت‌هایی که می‌شود نویدبخش آینده‌ای روشن برای منطقه و تا نابودی عناصر ارتجاع و استکبار خواهد بود ان‌شاءالله.

 ۱۶ دی‌ماه، سالگشت حماسه خونین دانشجویان ولایتمداری است که بر اساس تکلیف از سنگر درس و بحث خود را به سنگر جهاد رساندند و در کنار فرمانده خودشان شهید علم­الهدی در هویزه به مقام شهادت نائل شدند و خوش درخشیدند و برای همیشه ماندگار کردند؛ و این روز به خاطر تجلیل از شجاعت­ها و ایثارگری آنان به نام شهدای دانشجو ثبت شد. ادامه راه این شهدا امروز برای دانشجویان در این است که در مسیر استقلال اقتصادی و خودکفائی کشور تلاش کنند. یاد همه شهدا عزیز و بزرگوار را به خصوص شهدا دانشجو را گرامی می­داریم.

۱۹ دی ۱۳۶۵ عملیات کربلای ۵ با رمز یا زهرا در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز شد. عملیات کربلاى پنج یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‏ترین و راهبردی­ترین عملیات دوران دفاع مقدس‏ در بین ۹۰ عملیات است. صدام تبلیغاتی را راه انداخته بود که ایران دیگر قدرت دفاع در برابر عراق را ندارد دژهای مستحکمی روبروی رزمندگان قرار داشت شرایط نظامی سختی به وجود آمده بود.

اما عملیات کربلای ۵، ۱۲ روزه طراحی و با سرعت انجام گرفت. عملیاتی که از جنبه نظامى و سیاسى دستاوردهاى بسیار بالائی برای کشور داشت؛ و ایران برتری خودش در جنگ را ثابت کرد. یاد و خاطره فرماندهان و رزمندگان شهید این عملیات که در سخت‏ترین شرایط نظامى، دستاوردهای بزرگی را برای کشور فراهم کردند را گرامی می­داریم.۲۰ دی ۱۲۳۰ قمری به دستور ناصرالدین‌شاه امیرکبیر کشته شد. گرامی می­داریم.

انتخاب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جایگاه اساسی و راهبردی این مجمع هم بر کسی پوشیده نیست حکمی که رهبر معظم انقلاب دادند آن حکم را بازخوانی کنید چند وقت قبل هم نکاتی را بیان کردند این‌ها در کنار هم قرار بگیرد اهمیت این جایگاه معلوم می‌شود

بعضی وقت‌ها صحبت‌هایی را از بعضی از افراد می‌شنویم که می‌خواهیم حمل به صحت کنیم و از آن بگذریم اما نمی‌شود. این روزها عده‌ای به دنبال جوسازی و التهاب آفرینی هستند و از هر چیزی حرکتی ایجاد می‌کنند. لذا بصیر باشید. جمع‌های کارگری، کارمندی، اصناف، مراقب باشند که در زمین دشمن حرکت نکنند. مطالبات صنفی‌تان را داشته باشید اما مواظب باشید که دیگران از آن سوءاستفاده نکنند.

در این فضای ملتهب بعضی وقت‌ها بعضی از افراد دهانشان را باز می‌کنند و هرچه دلشان می‌خواهد می‌گویند. حد را هم نگه نمی‌دارند. هرچه هم که می‌خواهیم حمل به صحت کنیم و بیان نکنیم نمی‌شود. رهبر معظم انقلاب هشدار دادند و مطلبی را از آینده خبر دادند. کسی که دیدش وسیع است تذکر می‌دهد. نکات را می‌بیند. فرمانده‌ یک منطقه عملیاتی اگر خوب دشمن‌شناسی کند تحرکات دشمن را در آن منطقه خوب می‌بیند. لذا آرایش جنگی را جوری می‌بندد که بتواند در مقابل دشمن دفاع کند و خودش را حفظ کند. اگر سربازانش را جمع کرد و خبر از حمله دشمن داد باید به دیده منت گذاشت و رویش کار شود.

یک‌دفعه می‌بینیم کسی در این بحث در حد نایب‌ رئیسی مجلس دهانش را باز می‌کند و می‌گوید «کسی که دارد از فتنه آینده خبر می‌دهد بگوید که دارد چه فتنه‌ای را طراحی می‌کند» آیا این حرف، حرف درستی است؟ من این حرف را چگونه حمل به صحت کنم؟ هرکسی از هرجایی که بلند شد شروع کرد به حرف زدن. رهبری و جایگاه ولایت خط قرمز ماست. ما در مقابل این‌گونه حرف‌ها کوتاه نمی‌آییم. کسی حق ندارد وارد این حریم شود.

این حرف را چگونه حمل به صحت کنیم؟ اولاً این حرف اتهام به نظام است. اگر اخلاق را کنار بگذاریم، بحث رفتار صحیح را کنار بگذاریم، اینکه نماینده مجلس هستیم و باید حواست باشد که چگونه صحبت می‌کنی را اگر همه اینها را کنار بگذاریم، این اتهام است. ببینند این حرف‌هایی که می‌زنند کجاها را خراب می‌کند! چه آثاری بر این حرف‌ها مترتب است!

رهبری خبر دادند که مواظب باشید در سال ۹۸ احتمال فتنه و توطئه هست و صورت مسئله را عوض نکنند. آن وقت این آقا به جای اینکه تبیین کند و توضیح بدهد، می‌گوید معلوم نیست برای سال ۹۸ چه فتنه ای می‌خواهند به پا کنند. حرف ایشان اولاً اتهام به نظام است که خود نظام می‌خواهد فتنه ای طراحی کند. ثانیاً بی‌ادبی و بی‌احترامی است.

ولایت و رهبری خط قرمز ماست ما با هیچ‌کس در این مورد عقد اخوت نبسته ایم. ایشان باید به سرعت حرف خودش را اصلاح کند و توضیح بدهد که منظورش از این حرف چه بوده است. والا حزب‌الله و نیروهای ارزشی باید نسبت به این شخص بخصوص بی‌تفاوت نباشند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.