آیت الله سید احمد خاتمی در سخنرانی مراسم روز بصیرت در کرج:

حماسه ۹ دی نظام اسلامی را در برابر دشمنان بیمه کرد/ تمام موفقیت ۴۰ ساله ایران به برکت ولایت‌مداری است

کارشناس روابط عمومی ۰۹ دی ۱۳۹۷ ۰

امام جمعه موقت تهران  بیمه شدن در برابر دشمنان داخلی را نتیجه شجاعت ملت اسلامی دانست و گفت: در سختی هشت‌ماهه فتنه همین بس که فرماندهان جنگ آن را از هشت سال دفاع مقدس سخت‌تر دانستند؛ اما مردم ایران باانگیزه خدایی و با حضور شکوهمند در حماسه نه دی، برای همیشه نظام را در برابر دشمنان داخلی، بیمه کردند.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، بعدازظهر امروز (یکشنبه) مراسم گرامیداشت حماسه نه دی، با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی؛ امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری و با حضور آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج و مسئولین استانی و سایر اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره) کرج  برگزار شد.

در این مراسم امام‌جمعه موقت تهران، خلق حماسه نه دی و برگزاری هرساله گرامیداشت این روز را نشانه وفاداری ملت دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب شما امت حزب‌الله را وفادار و رشید خواندند و دربیانی زیبا خروش الهی نه دی را حماسه نامیدند که این تعبیر بار عمیق معنوی و محتوایی آن را نشان می دهد.

آیت الله سید احمد خاتمی به سه عنصر نهفته در واژه حماسه اشاره کرد و گفت: شجاعت اولین عنصر خلق حماسه است که ملت ایران این روحیه را، در مقابله با دشمنان خارجی و داخلی از خود نشان داده است.

وی بابیان اینکه حماسه هشت سال دفاع مقدس نمونه‌ای از شجاعت در برابر دشمنان خارجی بود گفت: ملت ایران تنها در برابر حزب بعث قرار نداشت، گروه ۵+۱ امروز برجام، همان‌ها بودند که در هشت سال دفاع مقدس به جنگ با شما مردم آمدند؛ اما شما کاری کردید که کشور را در عرصه تهاجم بیگانه بیمه کردید.

امام جمعه موقت تهران  بیمه شدن در برابر دشمنان داخلی را  هم نتیجه شجاعت ملت اسلامی دانست و گفت: در سختی هشت‌ماهه فتنه همین بس که فرماندهان جنگ آن را از هشت سال دفاع مقدس سخت‌تر دانستند؛ اما مردم ایران باانگیزه خدایی و با حضور شکوهمند در حماسه نه دی، برای همیشه نظام را در برابر دشمنان داخلی، بیمه کردند.

سید احمد خاتمی انگیزه‌ای مقدس را عامل حضور مردم دانست و اظهار داشت: باوجوداینکه صداوسیما در تبلیغ این روز کاملاً معمولی ظاهر شد و برخلاف سایر مناسبت‌هایی مثل ۲۲ بهمن که از روزها قبل مردم را تشویق به حضور می‌کند، اقدام خاص نداشت؛ اما مردم خود با حضور پرشکوهشان هرساله حماسه‌ای نو می‌آفرینند.

وی حماسه نه دی را مشابه حماسه عاشورای ۵۷ خواند و تصریح کرد: حماسه‌ی نه دی قابل تشبیه با حماسه عاشورای سال ۵۷ است که شاه را فراری داد و آواره کردو قطعا انگیزه ای ولایی است که این حماسه را ایجاد کرد و مرگ سیاسی فتنه‌گران را در پی داشت.

عضور هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شعارهای حماسه نه دی را بر خواسته از جان‌ودل مردم عنوان کرد و بیان داشت: مردم با داشتن عکس امام و رهبری و شعارهای ولایی، اعلام کردندکه انقلاب به ولایت‌فقیه گره‌خورده است و نظام اسلامی هویتش را از ولایت‌فقیه دارد و تا آخرین قطره خون خود پای این پرچم ایستاده است.

خطیب جمعه موقت تهران بصیرت را از عناصر خلق حماسه نه دی برشمرد و اظهار داشت: بصیرت در ۹ دی؛ یعنی مردم فهمیدند که مسئله، مسئله انتخابات ریاست جمهوری نیست بلکه اردوکشی خیابانی برای از پا درآوردن نظام ولایی است.

سید احمد خاتمی در خصوص فتنه‌های احتمالی در آینده هشدار داد و گفت: خبرهایی داریم که می‌خواهند با اهرم تخریب نظارت استصوابی نگذارند که خانه ملت به دست انقلابیون بیفتد؛ و برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شعارهای هنجارشکنی را آماده کرده‌اند؛ این را ادامه جریان فتنه بدانید که قطعاً شما ملت ایران باسیلی محکم‌تری آن‌ها را برجایشان خواهید نشاند.

وی در ادامه سخنان خود به کسانی که چشمشان را بر حقایق بسته‌اند هشدار داد و تأکید کرد: برخی برای نگه‌داشتن جریان فتنه، می‌خواهند فتنه‌گری فتنه‌گران را از یادها ببرند، درحالی‌که آن‌ها آن‌چنان عملکرد بدی داشتند که نسل‌های بعد هم آن‌ها را نخواهد بخشید.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه فتنه‌گران از سه کلمه فتنه ، بصیرت و نفوذ می‌ترسند، تصریح کرد: فتنه گران به‌جای واژه فتنه از واژه اعتراضات ۸۸ استفاده می‌کنند، با این هدف که فتنه را از یادها ببرند و در این بستر، فتنه دیگری بیافرینند؛ اما این آرزو را به گور خواهند برد.

سید احمد خاتمی کسانی را که ولایت را تخریب می‌کنند رهروان فتنه نامید و بیان داشت: کسانی که  با قلم و در فضای مجازی در پی تخریب ولایت‌اند، تردید نکنید که رهروان فتنه هستند و قصد آتش‌افروزی دارند.

وی هشدار آخر خود را متوجه سران فتنه کرد و اظهار داشت: کاسبان رفع حصر درزمانی که مشکلات معیشتی ، مسئله اصلی مردم است، مسئله رفع حصر را مطرح می‌کنندو ما در واکنش به آن‌ها می‌گوییم غمی را که مردم دارند، چرا غمخوار نیستید و حاشیه‌سازی می‌کنید؟ رفع حصر البته با طی مراحل قانونی، جز با توبه در پیشگاه مردم راه دیگری ندارد و سران فتنه بشنوند، شما نلسون ماندلای نظام شدن را به گور خواهید برد.

وی در پایان از شعارهای مردمی تقدیر و تشکر کرد و گفت: اصل در حرف‌ها و صحبت‌های ما نیست، اصل شعارهای شما مردم است که پژواک دارد و دشمنان را سر جای خودشان می‌نشاند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.