آیت الله حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج:

با تخلفات مسئولین با شدت و بدون اغماض باید برخورد کرد / شهدا سرمایه نظام‌اند نه افراد

کارشناس روابط عمومی ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سی‌ام آذرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سی‌ام آذرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به ولادت حضرت عیسی (ع) و تبریک ولادت این پیامبر الهی به خواهران و برادران مسیحی اظهار داشت: ولادت انبیای الهی برای ما میمون و مبارک است.

وی بابیان اینکه امروز آموزه‌های حضرت مسیح در دست پیروان این حضرت اسیر است و کلیسا در این زمینه کم‌کاری دارد و مسئول است، بیان کرد: بیشتر سران کشورهای غربی و اروپایی که خود را مسیحی می‌دانند ننگ مسیحیت هستند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه ترامپ که خود را پیرو مسیحیت می‌داند ننگ بشریت است، گفت: حضرت مسیح نماد رأفت و مهربانی بود و پیروان ایشان هم باید این‌گونه باشند اما هر فسادی که در عالم واقع می‌شود به دست مدعیان پیروی از مسیحیت و به نام دموکراسی است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه کشورهای اسلامی به‌واسطه سیاست‌های اشتباه کشورهای اروپایی به خاک و خون کشیده شده‌اند، گفت: کشتار هزاران مسلمان بی‌گناه در یمن توسط این افراد مدعی انجام‌شده است که به‌زودی انصار الله کلک شمارا خواهد کند، فلسطین و غزه را سیاست‌های شما به خاک و خون کشیده و سیاست‌های شما سوریه را به خاک و خون کشیده است.

 وی بابیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش علی‌رغم تمام هزینه‌های کلانی که در آسیا کرده‌اند ناکام شده و در حال حاضر در حال عقب‌نشینی تاکتیکی هستند، ادامه داد: شما نشان دادید که در جنگ نیابتی هم‌توان مقابله با ایران اسلامی را ندارید و خروج شما از عراق، سوریه و یمن یعنی پیروزی جبهه مقاومت و هر اتفاقی که در آن منطقه بیفتد یعنی خط مقاومت پیروز شده که ریشه این خط ایران اسلامی است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه فتنه‌ای که در سال ۸۸ انجام شد همچنان ادامه دارد و در هر مقطع به شمار و رنگ مختلفی ظهور می‌کند، گفت: در مهم‌ترین کودتای مخملی سبز در سال ۸۸ غرب سعی داشت مردم را در مقابل نظام قرار دهد و آرام‌آرام به هدف خود برسد اما مردم هوشیارانه با حضور خود تحت رهبری امام خامنه‌ای فتنه را خاموش کرده وزنده بودن انقلاب را به رخ دشمن کشیدند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در حماسه ۹ دی تصریح کرد: مردم با حضور حماسه‌ساز در ۹ دی به گوش فتنه‌گران که در کف خیابان حضور داشتند و خواص بی‌بصیرت و عمله‌های دشمن سیلی محکمی زدند.

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه نقش رهبری در خاموش کردن این فتنه و بدعت‌های فتنه‌گران بسیار مؤثر بود، خاطرنشان ساخت: رهبری با بصیرت انسجام و وحدت ملی را تقویت کردند و مردم را تشویق به حضور درصحنه‌ها کردند

 آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر بازخوانی بیانات و مواضع رهبری توسط جوانان و تریبون داران برای مردم تصریح کرد: ۹ دی، مستکبران و دشمنان نظام و انقلاب را ناامید کرد و حامل این پیام بود که مردم برای حفاظت از انقلاب اسلامی ایران تمام‌قد ایستاده است.

وی در ادامه افزود: دشمن در تمام جبهه‌ها از ایران اسلامی شکست‌خورده و فقط فتنه اقتصادی مانده است که باید درزمینهٔ فتنه اقتصادی نیز دشمن را شکست دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه فتنه‌گران توبه و بازگشت هم نداشتند و به عزاداران حسینی جسارت کردند، گفت: خدمات چهل‌ساله انقلاب باید به اطلاع مردم برسد و جوانان انقلابی به دنبال جریان سازی و حرکت مردمی درزمینهٔ ارائه خدمات انقلاب اسلامی باشند که باید در مورد دستاوردهای انقلاب به‌صورت جمعی کارکرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج فقه در مورد مسئولیت و لزوم توجه به این فرمایشات توسط مسئولان، اظهار داشت: حرکاتی که از برخی افراد مشاهده می‌شود در شأن نظام اسلامی نیست؛ کسی که خود را مسئول این نظام بداند و بعد در برخورد با مردم طوری عمل کند که شانیت آن را ندارد، سبب شرمندگی است.

وی با تأکید برخورد قاطعانه و بدون اغماض با تخلف مسئولان عنوان کرد: یکی از مواقعی که باید با شدت و بدون اغماض با آن برخورد کرد تخلفات مسئولان است چراکه آن چیزی که نظام را نگه‌داشته قرآن، اسلام، اهل‌بیت (ع) و خون مطهر شهدای انقلاب اسلامی است که برای به ثمر رسیدن احکام الهی ریخته شده و در حقیقت این‌ها سرمایه نظام هستند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز بابیان اینکه به‌حکم خدا عمل کنید و بدون مصلحت‌اندیشی کار خود را انجام دهید، تصریح کرد: مسئولان در مورد عملکرد خود مراقب باشند و به دنبال تصحیح نیاتشان نسبت به خدمت به مردم باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی خطاب به استاندار جدید البرز بیان داشت: مدیران کل دستگاه‌های خود را به‌دقت رصد کنید و کارایی و خدمت‌رسانی آن‌ها را مدنظر داشته باشید و به ارتباطی که با ارباب‌رجوع دارند و وقت ملاقاتی که باید برای مردم بگذارند توجه کنید.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم ارزیابی ارتباط مدیر با کارکنان و کارمندان مجموعه خود اظهار داشت: گاهی اوقات کارکنان نامه می‌نویسند و از مسئولان خود شکایت می‌کنند که بنده بعد از بررسی می‌بینم که درست گفته‌اند و آن مدیرکل، مدیر دستگاه و اداره واقعاً به مردم و کارمند ظلم می‌کند که باید به این مورد رسیدگی شود.

امام‌جمعه کرج خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: وقتی وزیر دستگاه مربوطه به استان می‌آید رعایت عدالت را در گزارش دادن انجام داده و از بزرگنمایی کار خود یا خدای‌ناکرده آمار کذب دادن پرهیز کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر ارائه آمار صحیح به مردم، عنوان کرد: برخی اوقات مسئولان به مردم آمار دروغ می‌دهند که آمار صحیحی نیست و ناشی از آمار سازی است.

وی بابیان اینکه برخی در مورد اشتغال آمارهای مختلفی بیان می‌کنند که دور از واقعیت است، گفت این افراد در سامانه کار ثبت‌نام‌شده‌اند اما این آمار خالص نیست بلکه باید آمار خالص در مورد ایجاد شغل بیان شود؛ یعنی آن تعداد افرادی که از کار بیکار شده‌اند را نیز باید حساب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره دستور رئیس قوه قضاییه به دادستان‌ها برای برخورد با گران‌فروشی تأکید کرد: دادستان مرکز استان البرز به‌صورت جدی‌تر به این موضوع ورود کرده تا مردم آرامش بیشتری داشته باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان افزود: تعزیرات حکومتی هم بر قیمت‌ها نظارت را بیشتر کند و آن کالاهایی که از افراد محتکر گرفته‌شده زودتر در اختیار مردم قرار گیرد تا فرصت و زمینه استفاده از آن‌ها گرفته نشود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.