آیت الله حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج:

مسئولان هشدارهای رهبری را جدی بگیرند

کارشناس روابط عمومی ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و سوم آذرماه شهرستان کرج به امامت آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و سوم آذرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا بیان داشت: هشدارهایی که رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته  دادند مطالب بسیار مهمی بود که هم مردم و هم مسئولین باید به آن توجه کنند.

وی در ادامه افزود: مردم باید با بصیرت کامل عرصه را رصد و به‌موقع اقدام و عمل داشته باشند و اجازه خراب‌کاری به وابستگان داخلی بیگانگان ندهند و مسئولان هم باید مواظب باشند که با بیانات نسنجیده نظام، مردم و رهبر معظم انقلاب را تضعیف نکنند و امنیت ملی را به مخاطره نیندازند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: گاهی در سخنرانی‌های رسمی مطالبی بیان می‌شود که گذشته از دقت باعث ناامیدی در جامعه می‌شود و باید به آن ها پاسخ داده شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به خطبه‌های پیشین خود در رابطه با مخاطرات لوایح استعماری F.A.T.F و C.F.T برای امنیت ملی، اظهار داشت: قطعاً اشخاصی که به نفع این کنوانسیون‌ها سخنرانی می‌کنند، مضرات آن  را بهتر از ما می‌دانند و درست مانند قبل از تصویب برجام سخن می‌گویند.

وی در ادامه عنوان کرد: برخی با توهین و بی‌ادبی به منتقدان آن‌ها را به انزوا می‌کشانند و با بزک و لعاب دروغی مردم را فریب می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در نشست مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی در رابطه با اثرات اقتصادی F.A.T.F ، خاطرنشان ساخت: اتفاقاً با همین شعارها مسئله برجام را پیش بردند و گرفتاری را بیش‌تر کردند و به بسیاری از مسائل هم اشاره کردند و حتی بارندگی و باران را  که کار خداست،  به کدخدا نسبت دادند.

آیت‌الله حسینی همدانی در واکنش به سخنان روحانی که گفته بود: «می‌گویند اگر فلان کنوانسیون را امضا کنیم اسلام از دست می‌رود! ای‌کاش تو اسلام را می‌فهمیدی!» اظهار داشت: بیان ایشان را ما چگونه توجیه و تحلیل کنیم؟ منظورتان از اینکه یک کسی گوشه‌ای نشسته، تحریک می‌کند، حرف می‌زند و از اسلام نمی‌فهمد و هزینه درست می‌کند کیست؟

وی بابیان اینکه این سخنان حرف یک انسان معمولی نیست و بوی توهین به بزرگان می‌دهد، تصریح کرد: این گویش در شأن رئیس دولت نیست؛ سعه‌صدر خودتان را بالا ببرید و زود از کوره بیرون نیاید که خام می‌مانید.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه F.A.T.F به ضرر کشور است، خاطرنشان ساخت: سخنان رهبری و هشدارهای او که راجع به دشمنی‌های دشمنان و نقشه‌های خبیثانه آن‌هاست را جدی بگیرید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان این پرسش که چرا با قبول بعضی از معاهدات وضعیت زندگی مردم را از حال حاضر خراب‌تر می‌کنید، اظهار داشت: شما که می‌گویید باید هرکسی هرچه گفت تبعاتش را هم بپذیرد، آیا شما در برجام تبعات آن را پذیرفتید؟

وی در ادامه افزود: اگر قراردادی که به ضرر مردم و کشور هست را قبول کردید،  آن موقع اسلام را خوب فهمیدید؟ البته اسلامی که با قرارداد توتال تقویت می‌شود احتمالاً با امضاء نکردن F.A.T.F هم آن اسلام به خطر می‌افتد و از بین خواهد رفت.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز به بیان ویژگی‌های اسلام حقیقی پرداخت و گفت: اسلام یعنی تسلیم در برابر خدا بودن، اسلام یعنی عشق داشتن و محبت به دیگران، اسلام یعنی تبری و تولی، اسلام یعنی عزت مؤمنین را حفظ کردن، اسلام یعنی رئیس و امیر جامعه به مردم دروغ نگوید که دروغ نشانه بی‌ایمانی است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: اسلام یعنی دست در جیب مردم نکردن، اسلام یعنی درد دردمندان را فهمیدن و برای رفع گرفتاری‌شان تلاش کردن، اسلام یعنی رئیس و مسئول خود را خادم مردم بدانند، اسلام یعنی مبارزه با اشرافی گری ، تجمل‌گرایی و ویژه گرایی، اسلام یعنی برادر و بقیه مردم در برابر قوانین فرق نداشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: اسلام یعنی تبعیت از ولی‌فقیه، اسلام یعنی تعامل با دنیا و یعنی زبان دنیا را فهمیدن و با دنیا به زبان خودش حرف زدن می‌باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه عده‌ای ممکن است اسلام آمریکایی، انگلیسی و آل سعود را نیز اسلام بداند، تصریح کرد: آنچه امام خمینی (ره) به ما گفت و مردم برای رسیدن به آن زحمت کشیدند و خون دادند، اسلامی است که یک‌لحظه در مقابل دشمن و استکبار عقب‌نشینی نمی‌کند و برای دفاع از مظلوم مرز نمی‌شناسد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: اسلام حقیقی در برابر کفار شدید و اشد است و می‌گوید توان دفاعی خودتان را بالا ببرید تا به فکر دشمنی با شما هم نباشند و تا از بین رفتن فتنه ، از مبارزه دست برندارید.

وی با اشاره به نشست اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس؛ عنوان کرد: پادشاه سعودی مستعمل و درمانده گفت بایران یک نوع خطر و تهدید برای تعدادی از کشورها محسوب می‌شود.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه نباید در مقابل دشمن ضعف نشان داد، خاطرنشان ساخت: دشمن علی رغم تلاش‌های ۴۰ ساله که تا به حالا علیه ما انجام داده،  ناکام مانده ولی هنوز دست از خباثت برنمی‌دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه، گفت: فرانسه عضو شورای امنیت و به قول خودشان این مهد آزادی و رعایت حقوق بشر در آتش و خون قرار دارد و به‌شدت وجهه سیاسی و اقتصادی‌ خود را ازدست‌داده است.

وی در ادامه افزود: فرانسه هم‌اکنون باوجود اعتراضات و مشکلات داخلی فراوان با کمک آلمان و انگلیس مشغول مداخله در امور ایران است و در مورد مسائل موشکی، حقوق بشر و قدرت نفوذ ایران در منطقه به ما فشار وارد می‌کند.

رئیس شورای زکات استان البرز تصریح کرد: چقدر عده‌ای خوش‌خیال‌اند که برای گشایش در امور به این کشورها دل بستند، غرب‌زدگان و دلدادگان به لیبرالیسم که برای کشور نسخه ارتباط با این‌ها رو می‌پیچند خوب توجه کنند، نتیجه راهی که آن‌ها رفتند را ببیند و تشویق به مسیر اشتباه آن ها را تجویز نکنند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: راه نجات کشور در داخل است ،به همان روش دوران دفاع مقدس، با استفاده از نیروهای جهادی مؤمن، انقلابی و کار بلد محقق می شود و فرصت بدهید تا این دانشمندان جوان و بدنه‌ی مردم به میدان بیایند و کار را به نتیجه برسانند.

وی در بخش دیگری با اشاره به انتخاب استاندار جدید البرز، خاطرنشان ساخت: امیدواریم باقدرت و توان عقب‌ماندگی‌هایی که در این استان هست جبران شود.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه امنیت مدیریتی در این استان کم است، تصریح کرد: مدیران به‌سرعت عوض می‌شوند که این کار خوبی نیست؛ تا مدیری می‌آید جا بیفتد و کارش را انجام دهد رأس هرم عوض می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی اشتغال و بیکاری از مسائل مهم استان دانست و عنوان کرد: واحدهای صنعتی باید فعال شوند و امیدواریم استاندار محترم با طرح و برنامه اقدام کنند زیرا مدت مدیریتشان در استان به‌سرعت سپری می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مدارس طبیعت، گفت: نباید بی‌بندوباری، ابتذال و انحراف در کودکان ریشه‌دار شود، اصل این مدارس و آشنایی کودکان با طبیعت خوب است اما نحوه اجرای این طرح و مجوزهای که به افراد داده می‌شود محل بحث است که متولیان باید به این مهم توجه کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.