خطبه/

مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۷ شهر کرج

کارشناس روابط عمومی ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۲۳/۹/۹۷

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

ایهاالمؤمنون و المؤمنات أوصیکم و نفسی بتقوى اللَّه. از واجبات و مستحباتی که متقین ترک نمی‌کنند زکات است که چند جلسه‌ای هست راجع به آن بحث می‌کنیم. عرض کردیم. وجوب و آثار فراوان فردی و اجتماعی آن، تشویق به پرداخت و نهی از ترک پرداخت زکات را عرض کردیم.

در روایت است از امام صادق -علیه‌السلام- که فرمودند: هر کس مانع قیراطى از زکات شود، یهودى یا نصرانى از دنیا خواهد رفت. نقش زکات در جبران قسمتی از کاستی‌های اقتصادی جامعه روشن است. از آثار و برکات پرداخت زکات این است که هم دارائی‌های انسان زیاد می‌شود و هم حفظ می‌شود.

از رسول خدا -صلی الله و علیه وآله- نقل است که فرمود: اگر می‌خواهی که خداوند دارائی‌های تو را زیاد کند زکات آن را بپرداز؛ و امیرالمؤمنین-علیه‌السلام- فرمود: دارائی‌های خود را با پرداختن زکات حفظ کنید. این‌ها یک بعد از ابعاد فراوان زکات بود که بیان شد.

اما زکات که موجب رشد مادی و معنوی می‌شود به چیزهای دیگر هم تعلق می‌گیرد. لذا در روایات به جهات مختلفی از زکات پرداخته‌شده است که به تعدادی از آن‌ها تبرکاً اشاره می‌کنم. زکات باطنی داریم و زکات ظاهری داریم که با قید حیات انشالله در نوبت‌های بعد به آن می‌پردازم.

امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- فرمودند: «زَکَاهُ الْمَالِ الْإِفْضَال» زکات مال، بخشندگى است. زکات توانگرى (مال داری)، نیکى کردن به همسایگان و رسیدن به خویشاوندان است. زکات نعمت‌ها، نیکى کردن به دیگران است؛ و یا فرمود: زکات نعمت‌ها، بخشندگى است.

بالاخره وقتی خداوند نعمتی به کسی اعطاء کرد شکرگزاری این نعمت، مصرف کردن آن در راهی است که مرضی خداست؛ و قطعاً خداوند متعال از اینکه کسی به بندگانش رسیدگی کند و مشکلات آنان را حل کند راضی و خشنود است. یکی از آن نعمت‌ها جاه و مقام است. علی -علیه‌السلام- فرمود: «زَکَاهُ الْجَاهِ بَذْلُه» زکات جاه، این است که از آن در خدمت کردن به مردم استفاده کنی.

و یا فرمود: زکاتِ برترىِ موقعیّت، فروتنى و تواضع است. خطاب به کسانی است که اسمی و منصبی دارند. فرمودند: زکات این موقعیتی که داری این است که فروتن باشی؛ و فرمودند: زکات قدرت، انصاف دادن است؛ و در بیان دیگری فرمودند: زکات قدرت، عفو است و وقتی پیروز شدی و ظفر پیدا کردی زکات این پیروزی نیکی کردن است.

این روایات را اگر افراد در نظر داشته باشند، چقدر زیبا کنترل‌کننده هستند و فرصت کبر و عجب و غرور و طاغوت شدن را از افراد می‌گیرد؛ اما متأسفانه عبرت گیران کمند.

در بعد علم‌آموزی و تعلیم علم هم از امام باقر -علیه‌السلام- حدیث است که فرمودند: «زَکَاهُ الْعِلْمِ أَنْ تُعَلِّمَهُ عِبَادَ اللَّه‏‏» زکات علم، آموختن آن به بندگان خداست. دربیانی علی -علیه‌السلام- فرمودند: «زَکَاهُ الْعِلْمِ نَشْرُهُ ِو بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِی الْعَمَلِ بِه‏». زکات علم نشر دادن آن است و یاددادن آن به شایستگان و وادار کردن خود به عمل به آن.

بعضی‌ها چیزهایی را بلد هستند اما یاد نمی‌دهند. از زنان خانه‌دار بگیرید که آشپزی و خیاطی و بافندگی را مثلاً بلد هستند ولی یاد نمی‌دهند تا علومی که در اختیار جامعه هست و افراد باید یاد بدهند و یاد بگیرند که بعضی‌ها خسیسی می‌کنند و یاد نمی‌دهند؛ و هر مقدار که علمی را بلد بودید و عمل کردید دارید زکات آن را می‌پردازید.

این تعبیر که هر چیزی زکاتی دارد را تعدادی از معصومین گفته‌اند و برایش مصداقی هم ذکر کرده‌اند. علی -علیه‌السلام- فرمود: «وَ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ زَکَاهٌ وَ زَکَاهُ الْبَدَنِ الصِّیَام‏». براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدن روزه است؛ که ایامی را روزه باشید مثل ماه رجب، شعبان، فصل‌هایی مثل الآن زمان خوبی است برای گرفتن روزه‌های مستحبی برای بدن هم مفید است.

خدای تعالی به بعضی‌ها نعمت‌های فراوانی داده است. باید زکات نعمت را بدهند. مثلاً امیرالمؤمنین -علیه-السلام- فرمودند: زکات زیبایى، عفت و پاک‌دامنی است. هر کس زیباتر و خوش‌چهره‌تر است باید عفیف‌تر و پاک‌دامن‌تر باشد. چه مردان چه خانم‌ها. همان‌طور که خانم‌ها موردتوجه قرار می‌گیرند مردهای خوش‌چهره هم در معرض ابتلا هستند. مثل حضرت یوسف و داستان‌هایی که دراین‌باره شنیدید.

و اگر کسی متصف به صفات ارزنده و فضائل اخلاقی بود آن‌ها هم زکات دارند. علی -علیه‌السلام- فرمودند: «زَکَاهُ الشَّجَاعَهِ الْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللَّه‏» زکات شجاعت، جهاد کردن درراه خداست. شجاعت و جهاد فقط جنگ و در جنگ نیست. امربه‌معروف هم شجاعت است. تذکر هم شجاعت است. شجاعت صفتی است که اگر در کسی بود باید درراه خدا تلاش کند.

و عقل که بالاترین نعمتی است که خداوند به ما داده است زکاتش چیست؟ امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- فرمود: «زَکَاهُ الْعَقْلِ احْتِمَالُ الْجُهَّال» زکات عقل، تحمّل کردن جاهلان است. جهال حرف‌های بی‌ربط می‌زنند باید تحمل کرد. ببینید اهل‌بیت با این اطرافیان چگونه برخورد می‌کردند.

بخش دیگر زکات مربوط به اجزاء بدن است. بالاخره بدن ما هم مثل بقیه متعلقات مشمول زکات می‌شود؛ که در این رابطه هم روایاتی داریم که به روایتی اشاره می‌کنم.

امام صادق -علیه‌السلام- فرمودند: بر هر جزئى از اجزاى بدن تو دادن زکاتى درراه خداى بزرگ واجب است (خوب و لازم است که بشود و الا ترکش حرام نیست) بلکه بر هر تار مویى، بر هر نگاهى.

پس زکات چشم، نگریستن براى عبرت گرفتن است و چشم پوشیدن از نامحرم و شهوات. زکات گوش، شنیدن علم و حکمت و قرآن است و حکمت‌های مفید دینى و پند و اندرز نجات‌بخش، به همراه دورى گزیدن ازآنچه بر ضد این‌هاست، یعنى دروغ و غیبت و نظایر آن‌ها.

زکات زبان، اندرز دادن به مسلمانان و بیدار کردن غافلان است و ذکر و تسبیح بسیار گفتن و جز این‌ها. زکات دست، بخشندگى و سخاوت است ازآنچه خدا به تو انعام کرده است و بکار گرفتن آن در نوشتن علوم و رهنمودهایى که مسلمانان در طاعت خداى متعال از آن‌ها بهره‏مند شوند؛ و همچنین به کار نبردن آن در هر کار بد و هر اقدام شر.

زکات پا، کوشش در انجام دادن حقوق خداى متعال است، یعنى رفتن به دیدن صالحان و حضور در مجالس ذکر و کوشش در اصلاح امور مردمان و صله‌رحم و جهاد و هر چه صلاح قلب و سلامت دین تو در آن باشد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی

و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد

والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوی در مواجهه با همه‌ی امور دنیا و آخرت صبورند. یکی از فضائل بلند اخلاقی و معرفتی و یکی از نشانه‌های ایمان شکیبایی و صبر است. مولانا امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- در حکمت ۵۲ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «الصَّبْرُ صَبْرَانِ صَبْرٌ عَلَى مَا تَکْرَهُ وَ صَبْرٌ عَمَّا تُحِبُّ».

صبر دو نوع است: صبر بر آنچه نمى‏پسندى و صبر بر آنچه دوست دارى. البته صبر اول در این تقسیم، کار سختی است. گاهی انسان مطلبی را دوست ندارد اما باید انجام دهد، تحمل این قسم خیلی سخت است. در بعض روایات دارد از نشانه‌های کمال ایمان صبر است.

و در بیان دیگری امام باقر -علیه‌السلام- فرمودند: بهشت در احاطه ناملایمات و صبر است. پس هر کس در دنیا بر ناملایمات صبر کند به بهشت می‌رود؛ و البته صابران بدون حساب پاداش می‌گیرند. خدای تعالی توفیق برخورداری از صفت صبر در حالات مختلف را روزی‌مان قرار دهد.

۲۵ آذر مصادف با هشتم ربیع‌الثانی پدر آقاجانمان امام عسکری -علیه‌السلام- است. در سال ۲۳۲ قمری در مدینه واقع شد. عمر امام عسکری کوتاه بود اما بسیار پربرکت. در مدت شش سال که امام بودند آثار مهمی در موضوعات مختلف علوم، مثل تفسیر قرآن و نشر احکام و مسائل فقهی و امثال‌ذلک از ایشان برجای‌مانده است.

این‌که امام در پادگان زندگی می‌کردند مکرر حضرت را زندانی کردند. زندانبان‌های با غلاظ و شداد بر آن حضرت گماردند. حضرت از طریق شبکه وکلا با دیگران در ارتباط بودند. همه این‌ها نشان می‌دهد که امام -علیه‌السلام- مبارزه سیاسی سختی با غاصبان و دستگاه حاکمه وقت داشتند.

قبلاً به مناسبتی عرض کردم یکی از مسئولیت‌های حضرت عسکری -علیه‌السلام- مخفی نگه‌داشتن ولادت فرزندشان بود و این‌که جامعه را آماده کنند برای دوران غیبت آن حضرت. چون ائمه -علیهم‌السلام- همه آن‌ها در بین مردم حاضر بودند. در ولادتشان وزندگی‌شان عادی در بین مردم بودند. همه آن‌ها را دیده بودند. هیچ‌کدام از ائمه دوران غیبت نداشتند. فقط امام زمان است که در اسلام و شیعه سال‌هایی را باید غیبت داشته باشد.

در میان انبیا داشتیم که غیبت داشتند اما در شیعه فقط حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه است که مدتی را باید غایب باشد. این ویژگی خاص و غیرعادی مخصوص شیعیان و این دوره است. این آماده‌سازی در طول تاریخ توسط اهل‌بیت انجام گرفت. تقریباً می‌شود گفت از زمان امام رضا -علیه‌السلام- کار شروع شد.

اما در دوران امام عسکری چون بعد از حضرت شروع می‌شد به خاطر اینکه حضرت آخرین امام ظاهر بودند و نزدیک بودند به دوران غیبت، وظیفه‌شان سنگین‌تر بود. مردم را به روش‌های مختلف با دوران غیبت آشنا کردند. فرصت تبیین و شرح این دوران و این‌که حضرت عسکری -علیه‌السلام- چگونه این کار را انجام دادند نیست.

یکی از راهکارهایی که حضرت انجام داد برای آماده شدن مردم برای دوران غیبت تذکر به غیبت بود. کما اینکه از اهل‌بیت و ائمه دیگر هم گفته بودند که زمانی می‌رسد که دوازدهمین ما مدتی را در غیبت به سر می‌برد. خود امام عسکری -علیه‌السلام- هم این رادارند.

یک نمونه برایتان می‌گویم. در یک بیانی فرمودند: گویا شمارا می‌بینم که پس از من درباره جانشینم اختلاف می‌کنید. آگاه باشید که هر کس به ائمه بعد از رسول خدا اقرار کند اما منکر فرزندم شود مانند کسی است که به همه انبیا الهی و رسولانش اقرار داشته باشد اما نبوت رسول اکرم را انکار کند؛ زیرا اطاعت از آخرین نفر ما مانند اطاعت از اولین ماست و منکرین آخرین نفر ما مانند منکر اولین ماست. آگاه باشید که برای فرزندم غیبتی است که مردم در آن شک می‌کنند مگر کسی که خدای تعالی او را حفظ کند. روایات دیگری هم داریم که به غیبت اشاره‌کرده است. روش‌های دیگری هم داریم که چگونه مردم را آماده کرده‌اند برای دوران غیبت.

بنا بر بعضی از اقوال هم دهم ربیع‌الثانی در سال ۲۰۱ قمری سالگشت وفات کریمه اهل‌بیت فاطمه معصومه -سلام‌الله علیها- است که از القاب معروف و مشهور او معصومه است. کریمه اهل‌بیت است. شخصیت جلیل‌القدری که زیارت آن بانوی کریمه بسیار توصیه‌شده. ثواب فراوانی دارد. شفیعِ شیعیان در محشر است. خدای تعالی همه ما را از شیعیان و موالیان و محبان حضرات معصومین -سلام‌الله علیهم‌اجمعین- قرار دهد ان‌شاءالله.

۲۷ آذرماه یادآور شهادت انسانی مجاهد و عالمی ربانی است که بدون خستگی، اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه را که از آرمان‌های حضرت امام و انقلاب بود را دنبال می‌کرد. به جهت قدردانی و بزرگداشت این شخصیت بزرگوار آیت‌الله مفتح روز شهادت ایشان را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیدند. ایشان سال‌ها قبل از انقلاب به این امر اهتمام داشتند و تشویق می‌کردند و ترغیب می‌کردند.

مقاله‌ای را ایشان در سال ۱۳۴۰ در نشریه مکتب اسلام چاپ کردند به‌عنوان وحدت مسجد و دانشگاه که نشان‌دهنده اهتمام ایشان و علاقه ایشان به این مبحث بود. حتی حضرت امام هم که بعد از انقلاب این مطلب را بیان کردند و به آن پرداختند خود حضرت امام هم در سال ۴۶ که هنوز خبری از انقلاب و پیروزی انقلاب نبود در پاسخ دانشجویان مسلمان اروپا اشاره می‌کنند به همکاری حوزه و دانشگاه کردند که اگر این دو در کنار هم باشند امید به شکوفایی خواهد بود.

لذا مطلب مهم و بسیار پرثمری برای کشور است که مغزهای متفکر جامعه پایه‌های فکری و سازندگی کشور را محقق می‌کنند باهم پیوند داشته باشند و در کنار هم باشند. وقتی یکی از مهم‌ترین راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی اختلاف‌افکنی و از بین بردن امنیت ملی است که با گسترش گفتمان لیبرال دموکراسی و تخریب آموزه‌های انسانی و الهی اسلام و ایجاد ناتوی فرهنگی به دنبال براندازی نرم از طریق گسترش ناامنی اجتماعی و تنش‌های دانشجویی هستند، وحدت حوزه و دانشگاه که وصیت مهم و کلیدی حضرت امام -رضوان‌الله علیه- است می‌تواند با تهدیدات نرم دشمن مقابله کند و آن‌ها را بی‌اثر کند. یکی از اهداف بلند وحدت حوزه و دانشگاه باید در مسیر احیای تمدن اسلامی حرکت کردن باشد تا ان‌شاءالله از وحدت این دو شجره طیبه بهره‌های کامل برده شود.

مطلب دیگری که عرض می‌کنیم هشدارهایی است که رهبر معظم انقلاب می‌دهند. به‌خصوص در هفته گذشته مطالبی که فرمودند بسیار مهم بود. هم مردم باید دقت کنند و با بصیرت کامل عرصه را رصد کنند و به‌موقع اقدام و عمل داشته باشند و اجازه خراب‌کاری به وابستگان داخلی بیگانگان ندهند و هم مسئولان باید مواظب باشند که درست عمل کنند و درست موضع بگیرند و درست سخن بگویند. با بیانات نسنجیده نظام و مردم و رهبری را تضعیف نکنند. امنیت ملی را به مخاطره نیندازند.

گاهی در سخنرانی رسمی مطلبی گفته می‌شود که گذشته از اینکه دقیق نیست باعث ایجاد ناامیدی در جامعه می‌شود. من از باب اینکه این حرف‌ها مطرح‌شده و باید پاسخی به آن‌ها داده شود عرض می‌کنم. البته راجع به fatf و cft و مشکلاتی که برای کشور و امنیت ملی فراهم می‌کند قبلاً مطالبی را عرض کردیم. دیگران هم گفتند که قطعاً عزیزانی که به نفع این کنوانسیون‌ها سخنرانی می‌کنند مضرات آن را هم بهتر از ما می‌دانند.

درست مثل قبل از تصویب برجام سخن می‌گویند. با توهین و بی‌ادبی به منتقدان آن‌ها را به انزوا می‌کشانند و با بزک کردن و لعاب دروغین مردم را هم فریب می‌دهند. مثلاً در همین نشست با مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی گفته شد هزینه‌ها ۲۰ درصد ارزان باشد بهتر است یا ۲۰ درصد گران باشد بهتر است؟

اتفاقاً با همین شعارها مسئله برجام را پیش بردند و گرفتاری را بیشتر کردند. یادتان هست که به خیلی از مسائل هم اشاره کردند. حتی بارندگی را هم که کار خداست را به کدخدا نسبت دادند. دست از توحید هم کشیدند. در بعضی از صحبت‌هایشان به‌جای اینکه مردم را دعوت به توحید کنند مردم را به‌جای دیگری دعوت کردند. این را دیدید و شنیدید.

مطلب دیگری گفته‌شده که گفتند: «کسی در گوشه‌ای نشسته و مردم را تحریک می‌کند که اگر fatf امضا شود یا بانام گروه اقدام مالی کارکنیم اسلام از دست می‌رود. کدام اسلام از دست می‌رود؟ ای‌کاش اسلام را می‌فهمید». این بیان ایشان است.

بیان ایشان را چگونه توجیه کنیم؟ این بیان را چگونه تحلیل کنیم؟ منظورتان از این‌که کسی گوشه‌ای نشسته است و تحریک می‌کند و از اسلام چیزی نمی‌فهمد و هزینه درست می‌کند کیست؟ این حرف یک انسان معمولی که نیست. این حرف‌ها بوی توهین به بزرگان را می‌دهد. این گویش در شأن رئیس دولت نیست. سعه‌صدر خودتان را بالا ببرید. زود از کوره بیرون نیایید و درنروید که خام می‌مانید. هرچه انسان در کوره بماند پخته‌تر خواهد شد.

fatf به ضرر کشور است. سخنان رهبری را جدی بگیرید و هشدارهایی را که راجع به دشمنی‌های دشمنان و نقشه‌های خبیثانه آن‌ها دادند را جدی بگیرید. همان‌طور که قبلاً فرمودند دشمن با فشار اقتصادی و فشار روانی و فشار عملی قصد سلطه بر کشور را دارد.

او تلاش می‌کند ما نقاط قوت خود را از دست بدهیم. چرا با قبول بعضی از معاهدات وضعیت زندگی مردم را از این‌که هست خراب‌تر کنیم. شما که میگویید باید هرکس هرچه گفت تبعات حرفش را بپذیرد آیا در برجام پذیرفتید؟ اگر آمدیم قراردادی که به ضرر مردم و کشور هست را قبول کردیم اسلام را خوب فهمیده‌ایم؟ البته اسلامی که با قرارداد با توتال تقویت می‌شود که بعضی گفتند اگر این قرارداد را امضا کنیم اسلام تقویت می‌شود، احتمالاً اگر اف ای تی اف امضا نشود آن اسلام به خطر می‌افتد و آن اسلام از بین خواهد رفت.

جهت اطلاع شما اسلام خودمان را عرضه می‌کنیم و آنچه از اسلام می‌فهمیم بیان می‌کنیم. شما هم اگر دلتان خواست بفهمید. اسلام یعنی تسلیم در برابر خدا، اسلام یعنی عشق داشتن و محبت به دیگران، اسلام یعنی تولا و تبرا. اسلام یعنی ایستادن. در مقابل ظالمان و زیر بار ظلم نرفتن. اسلام یعنی عزت مؤمنین را حفظ کردن.

اسلام یعنی رئیس و امیر جامعه به مردم دروغ نگوید که دروغ نشانه بی‌ایمانی است. اسلام یعنی دست‌توی جیب مردم نکردن. اسلام یعنی درد دردمندان را فهمیدن و برای رفع گرفتاری‌شان تلاش کردن و آرامش نداشتن. اسلام یعنی رئیس و مسئول خود را خادم مردم بداند. اسلام یعنی مبارزه با اشرافی گری و تجمل‌گرائی و ویژه خواری.

اسلام یعنی برادرت و بقیه مردم در برابر قوانین فرقی نداشته باشند. اسلام یعنی تبعیت از ولی امر جامعه. اسلام یعنی تعامل با دنیا، یعنی زبان دنیا را فهمیدن و با دنیا به زبان خودش حرف زدن. البته ممکن است کسی اسلام سلفی، اسلام آل سعود، اسلام آل خلیفه، اسلام آمریکائی، اسلام مرفهین بی‌درد، اسلام کاسه‌لیسان وطن‌فروش را هم اسلام بداند.

اما آنچه امام ما گفت و ما میگوییم و مردم برای رسیدن به آن زحمت کشیدند و خون دادند و جوان دادند، اسلامی است که یک‌لحظه در مقابل دشمن و استکبار عقب‌نشینی نمی‌کند. اسلامی است که برای دفاع از مظلوم مرز نمی‌شناسد. اسلامی است که در مقابله با کفار شدید و اشد است. اسلامی است که می‌گوید توان دفاعی خودتان را بالا ببرید تا به فکر دشمنی با شما هم نباشند. می‌گوید تا از بین رفتن فتنه از مبارزه دست برندارید. می‌گوید اگر از اسلحه و وسایل زندگی‌تان غافل باشید دشمن به شما امان نخواهد داد و ده‌ها مورد دیگر و در یک کلمه اسلام ما اسلام ناب محمدی است.

 ۴۰ سال است هر کار توانستند کردند اما به نتیجه‌ای که می‌خواستند نرسیدند. در همین نشست شورای همکاری خلیج‌فارس از روی درماندگی شاه سعودی گفت ایران همچنان یک نوع خطر و تهدید برای تعدادی از کشورها محسوب می‌شود. می‌خواستید در این ۴۰ سال این خطر را رفع کنید چرا نتوانستید؟! نباید در مقابل دشمن ضعف نشان داد و جوری رفتار کرد که طمع کند. تلاش‌هایی که تا حال علیه ما کرده‌اند ناکام مانده ولی دست از خباثت برنمی‌دارند.

ببینید در همین روزها که فرانسه‌ی عضو شورای امنیت، درگیری با مردمش دارد و این مهد آزادی و تمدن و رعایت حقوق بشر به قول خودشان، در آتش و خون قرار دارد و به‌شدت وجهه سیاسی و اقتصادی‌اش را ازدست‌داده، برای مقابله و سرکوب جلیقه زردها چگونه رفتار می‌کند.

(در فرانسه قانونی وجود دارد که هر خودرو باید یک جلیقه زرد داشته باشد تا در صورت بروز حادثه یا خرابى خودرو از آن استفاده کند لذا معترضین به‏طور گسترده‏اى با پیام نقص در سیستم اقتصادى کشور از آن استفاده مى‏کنند.) همین فرانسه به کمک آلمان و انگلیس مشغول مداخله در امور ایران است و در مورد مسائل موشکى، حقوق بشر و قدرت نفوذی که ایران در منطقه‏ دارد بر ما فشار می‌آورد.

چقدر خوش‌خیال‌اند عده‌ای که برای گشایش در امور دل به این‌ها بسته‌اند. غرب‌زدگان و دل دادگان به لیبرالیسم که برای کشور نسخه ارتباط با این‌ها را می‌بندند خوب نتیجه راهی که آنان رفته‌اند را ببینند و تشویق به مسیر اشتباه رفته را نکنند.

همین دولت فرانسه در ۲۶ آذر سال ۶۵ در بحبوحه جنگی که تمام دنیا علیه ما بسیج شده بودند ۶۰ فروند میراژ ۲۰۰۰ به عراق برای سرکوب ایران داد و همین فرانسه از منافقین که دستشان به خون ۱۷۰۰۰ نفر از هم‌وطنانمان آغشته است حمایت می‌کند و همین فرانسه که برای از بین بردن خط مقاومت تروریست‌ها را پول و سلاح داد. به این‌ها امید دارید؟ این‌ها فرصت پیدا کنند هر جنایتی را مرتکب می‌شوند. راه نجات کشور در داخل است به همان روش دوران دفاع مقدس، با استفاده از نیروهای جهادی مؤمن انقلابی کاربلد. فرصت بدهید تا دانشمندان جوان و بدنه مردم به میدان بیایند و کار را به نتیجه برسانند.

روز پژوهش، روز حمل‌ونقل، روز بسیج کارگری را گرامی می‌داریم و به همه عزیزان خدا قوت میگوییم.

استاندار محترم البرز هم منصوب شدند. امیدواریم باقدرت و توان عقب‌ماندگی‌هایی که در این استان هست را جبران کنند. امنیت مدیریتی در این استان کم است. مدیران به‌سرعت عوض می‌شوند. این کار خوبی نیست. تا مدیری می‌آید که مستقر شود و کارش را انجام دهد رأس هرم عوض می‌شود. ۹ ماه تا یک سال طول می‌کشد تا جایگزینی افراد صورت بگیرد. تا بخواهند کار کنند مدیر بعدی می‌آید. این کار خوبی نیست.

به‌هرتقدیر مسائل مهم استان بیکاری و اشتغال و فعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی است که امیدواریم استاندار محترم با طرح و برنامه عمل کنند و مدت مأموریتشان در استان که به‌سرعت هم سپری می‌شود برای خودشان در این استان باقیات و صالحات قرار بدهند.

مطلبی راجع به سند ۲۰۳۰ و تحرکاتی که می‌شود و به اسم مدارس طبیعت بی‌بندوباری و ابتذال و انحراف را در کودکان و نوجوانان ریشه‌دار می‌کنند. اصل این مدارس و این نوع آموزش که دانش‌آموزان را با طبیعت آشنا کنیم کار بسیار خوبی است؛ اما راجع به نحوه اجرائی که الآن انجام می‌شود و مجوزهایی که به افراد داده می‌شود محل بحث است که متولیان توجه کنند.

مسئله قرارگاه فرهنگی استان را هم جدی بگیرید. مسائل فرهنگی که در استان می‌شود به بنده اطلاع بدهید. یک‌وقتی می‌بینید کاری دارد انجام می‌شود شما هم دارید کاری را موازی انجام می‌دهید. من از مجموعه امور فرهنگی که در استان انجام می‌شود مطلع هستم؛ اما گاهی امکان دارد کسی مطلع نباشد و کاری را شروع کند یا خود من مطلع نشده باشم. بهتر این است که قبل از اینکه شروع کنند به کار مهم فرهنگی که می‌خواهند در استان انجام دهند اطلاع‌رسانی کنند و ما هم امکان دارد که بعضی از موارد را تذکر بدهیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.