آیت الله حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج:

FATF راه نفوذ دشمن را باز می‌کند / یکی از مراکز مورد طمع دشمن دانشگاه است

کارشناس روابط عمومی ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ۰

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه F.A.T.F راه را برای دشمن باز می‌کند، اظهار داشت: F.A.T.F با شفاف‌سازی به دشمن کمک می‌کند تا بتواند تحریم‌هایش را دقیق‌تر و به دست خودمان اجرایی کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شانزدهم آذرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ضمن یادبود شهادت ۳ دانشجو در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و بزرگداشت مقام دانشجو بیان داشت: از زمان شروع کار دانشگاه‌ها در ایران، جریان دانشجویی نقش برجسته‌ای داشته و در زمان‌های مختلف نیز با عملکرد مؤثری همراه بوده است.

وی بابیان اینکه بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ جنبش دانشجویی مقابل نظام دیکتاتوری وابسته به آمریکا ایستاد، تصریح کرد: جنبش دانشجویی، با اعتراض دانشجویان به ورود معاون رئیس‌جمهور آمریکا و تقدیم سه شهید در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ شروع شد.

امام‌جمعه کرج اوج حرکت‌های جنبش دانشجویی را در بعد از انقلاب با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا دانست و عنوان کرد: فعالیت‌های جنش دانشجویی به مناسبت‌های مختلف در طول این ۴۰ سال نیز ادامه داشته است و خواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: جنبش دانشجویی با جریان روشن‌فکری شروع شد اما جایگاه حرکت سیاسی دانشجویان طوری بود که خودش را از روشن‌فکری جدا کرد و به توده مردم پیوند خورد و نقش‌آفرین شد.

وی بابیان اینکه کسی نمی‌تواند نقش تأثیرگذار دانشجویان در جریانات اجتماعی را نادیده بگیرد و انکار کند، تأکید کرد: این قشر عظیم همیشه در خط مقدم مبارزه با فساد، استکبار، نفوذ دشمنان خارجی و خائنان داخلی قرار داشته و مطالبه گر عدالت و گسترش آن در سطح جامعه بوده است.

نماینده ولی‌فقیهه در استان البرز دانشگاه را یکی از مراکز مورد طمع دشمن دانست و عنوان کرد: دشمن با طرح و برنامه‌ریزی سعی می‌کند بانفوذ در این جایگاه، کارکرد مؤثر  را از او بگیرند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات امام رضوان‌الله علیه در رابطه با برنامه‌های دشمن برای دانشگاه‌ها، تصریح کرد: اگر یک نگاه اجمالی به اوضاع دانشگاه‌های امروز داشته باشیم شک نخواهیم کرد که جریانی فاسد با برنامه و استفاده از ابزارهای مختلف، فرهنگ انقلابی را در دانشگاه‌ها تضعیف، تخریب و به حاشیه برده و راحت‌طلبی و بی‌بندوباری و اباحه‌گری را ترویج می‌کند.

وی در ادامه فزود: دشمنان حتی جریانات و تحرکات پرنشاط علمی را هم تضعیف می‌کنند و به دانشجویان توصیه می‌کنند که به خارج از ایران بروید و مشغول علم‌آموزی در جای دیگری باشید تا توان علمی کشور را فشل کنند.

خطیب نماز جمعه کرج خاطرنشان ساخت: دشمنان با استفاده از اساتید وابسته و منحرف به دانشجویان القا می‌کنند که پیشرفت علم در ایران با این سبک زندگی به دست نمی‌آید و باید برای ارتقا و رشد علمی از فرهنگ غربی و سبک زندگی آن‌ها پیروی کرد تا به استحاله فرهنگی دست پیدا کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی لازمه جنبش‌های دانشجویی را استکبارستیزی و ضد صهیونیستی دانست و عنوان کرد: مهم‌ترین وظیفه دانشجو فساد ستیزی و عدالت‌خواهی است و باید در رفع معضلات اصلی جامعه طرح و برنامه باید داشته باشند و در اجرا آن حاضر باشد.

وی با تأکید بر اینکه جنبش دانشجویی نمی‌تواند در تحقق تمدن بزرگ اسلامی بی‌تفاوت باشد تصریح کرد: جنبش دانشجویی باید مواظب باشد با افزایش بصیرت سیاسی، اعتقادی، دینی و فکری در دام حرکت‌های انحرافی نیفتد و عامل دست بیگانگان نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: تحلیل سیاسی و اعلام موضع در موقع لزوم در جریانات مهم اجتماعی و سیاسی و حتی بین‌المللی از دانشجویان مورد توقع است.

وی بابیان اینکه غرب‌زده‌ها سعی می‌کنند به جامعه القا کنند که مشکلات اقتصادی کشور درست نمی‌شود مگر با عقب‌نشینی از مواضع انقلابی، بیان داشت: ایران اسلامی هرگز از مواضع انقلابی‌اش عقب‌نشینی نکرده و تسلیم دنیای استکبار نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه اگر امروز در ارتباط با غرب دچار اشتباه شویم باید برای جبران آن سالیان طولانی گرفتاری تحمل‌کنیم، تصریح کرد: وقتی در اوج جنگ اقتصادی هستیم و می‌دانیم کنوانسیون‌ها هدفی جز به دست آوردن اطلاعات و فشار اقتصادی علیه ما ندارند چرا باید قبول کنیم و زیر بار تعهدات استعماری برویم.

آیت‌الله حسینی همدانی خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس مواظب باشند و نقش تاریخی خودشان را موردنظر داشته باشند و توجه کنند که در این مقطع به چه چیزی می‌خواهند رأی بدهند.

وی در ادامه افزود: وکلای مردم درباره CFT فراموش نکنند و بدانند هرگونه که رأی بدهند در پیشگاه خدای تعالی،  ملت و شهدا مسئول هستند و مواظب باشند تا کشور را دچار خود تحریمی نکرده و به کشور خسارت تحمیل نکند.

رئیس شورای عالی زکات استان البرز با اشاره به نقش روشنگری دانشجو در جامعه عنوان کرد: گروه‌هایی مثل جنبش های دانشجویی با بصیرت تمام و آگاهی باید وارد میدان شوند و به اطلاع‌رسانی، مطالبه گری طرح سؤال بپردازند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در رابطه با لایحه F.A.T.F در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان داشت: سؤال بنده این است آیا با تصویب این لوایح شفافیت برای ما درست می‌شود یا برای دشمن؟

وی بابیان اینکه لایحه مبارزه با پول‌شویی در کشور تصویب و آیین‌نامه اجرایی آن تدوین و ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: اگر هدف دولت مقابله با حرکت کثیف پول‌شویی است، قانون داریم و احتیاجی هم به پیوستن به لوایحی چون F.A.T.F نداریم.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه F.A.T.F راه را برای دشمن باز می‌کند، اظهار داشت: F.A.T.F با شفاف‌سازی به دشمن کمک می‌کند تا بتواند تحریم‌هایش را دقیق‌تر و به دست خودمان اجرایی کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: چرا باید خودمان را این‌گونه گرفتار کنیم و وقتی تجربه برجام نافرجام و بدفرجام راداریم باید دوباره آن را تکرار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرگ بوش پدر در هفته گذشته تصریح کرد: پرونده جنایتکار دیگری که آرزوی سقوط ایران اسلامی را داشت در آمریکا بسته شد و بوش پدر به اعقابش پیوست و آرزوی سقوط را به گور برد، به فضل پروردگار به‌زودی آمریکا، آل یهود،  آل سعود ، آل شیطان و همه دشمنان اسلام و نظام اسلامی در مسیر گور قرار خواهند گرفت.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با اشاره به اینکه اروپایی‌ها باگذشت ۷ ماه هنوز به تعهدات خود عمل‌نکرده‌اند، گفت: اروپایی‌ها با بهانه‌هایی چون تروریست و برنامه‌های موشکی سعی می‌کنند برای ایران هزینه درست کرده تا به تعهدات خود عمل کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی راه نجات از همه این خباثت‌ها را عمل انقلابی دستگاه دیپلماسی دانست و خطاب به مسئولان تأکید کرد: مقابله‌به‌مثل کنید چراکه کشور انقلابی و نظام انقلابی که برای مردم دنیا حرف دارد باید از یک دیپلماسی زنده و پویا و انقلابی برخوردار باشد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.