به ریاست آیت‌الله حسینی همدانی:

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان البرز برگزار شد

کارشناس روابط عمومی ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، عصر امروز (شنبه) چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی البرز به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور سرپرست استانداری البرز و سایر اعضاء در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در این جلسه بابیان اینکه اخلاق لازمه انجام همه امور است و باید جزء اولویت‌های مطرح در شورای فرهنگ عمومی استان باشد، تصریح کرد: اخلاق پایه و بنیان همه امور اعم از فضای مجازی، خانواده، ازدواج و … است که باید به‌طور ویژه‌ای به آن پرداخته شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به تبیین ارتباط میان اخلاق، عرفان و ادب پرداخت و بیان داشت: ممکن است فردی متدین و اهل تقوا باشد اما نکات رفتاری و ادبی را به‌خوبی رعایت نکند.

وی حاضر و ناظر بودن خدا بر اعمال انسان را مانع از انجام گناه دانست و با اشاره دعای عرفه عنوان کرد: انسان وقتی خود را در محضر خدا دانست به مقام احسان نائل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، مقام احسان را بعد از مرحله ایمان دانست و اظهار داشت: مقام احسان، مقام والایی است که اگر در وجود انسان نهادینه شود حلال بسیاری از مشکلات است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه خداوند در قرآن به‌صورت کوتاه به انسان تذکرهایی را یادآور شده است، گفت: آیاتی چون «أَلَمْ یَعْلَم بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى» و «وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفِینَ» در عین کوتاهی نکات بزرگی را به انسانی یادآوری می‌کند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر استفاده از این آیات و پیام‌های قرآنی در فضاهای شهری، خاطرنشان ساخت: پیام‌های بصری آیات قرآن، پیام‌های روشنی است که می‌تواند هدایت‌کننده باشد.

امام‌جمعه کرج خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی افزود: از جلوه‌های بصری و هنری در رساندن پیام خودتان به مخاطب غفلت نکنید چراکه گاهی استفاده از این ابزار بسیار تأثیرگذارتر از زبان و تصریح هست.

آیت‌الله حسینی بابیان اینکه امیرالمؤمنین مال رشوه را همچون قی‌کرده مار تعبیر کرده است، تصریح کرد: استفاده از تعابیر اهل‌بیت بسیار آموزنده و مؤثر است.

وی با اشاره به طرح‌های موفق شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: آموزش‌های پیش از ازدواج که شروع طرح آن از همین شورا بود باعث کاهش آمار طلاق در استان شد که این طرح هم‌اکنون در سه استان کشور در حال اجراست.

رئیس شورای زکات استان البرز بابیان اینکه اساس و پایه آموزش‌های اجتماعی باید از مدارس ابتدایی آغاز شود، تأکید کرد: آموزش‌وپرورش می‌تواند با آموزش‌های صحیح مسیر درست را برای دانش آموزان ترسیم کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.