آیت‌الله حسینی همدانی در جهت ترویج فرهنگ زکات پیشنهاد کرد:

طرح زکات یاوران در مدارس و مساجد استان اجرا شود

کارشناس روابط عمومی ۰۶ آذر ۱۳۹۷ ۰

رئیس شورای زکات استان البرز در راستای فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به پرداخت زکات عنوان کرد: باید از مدارس و مساجد به‌عنوان شبکه‌هایی گسترده در توسعه و تبلیغ امر زکات بهره برد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، صبح امروز (سه‌شنبه) همایش تجلیل از مؤدیان و عاملین برتر زکات استان البرز با حضور آیت‌الله تقوی، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور؛ آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج؛ محمد محمدی فرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم در سالن همایش‌های موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این همایش با اشاره به آمار جمع‌آوری‌شده زکات در استان البرز، تصریح کرد: آمار دریافتی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و باید درزمینهٔ ترویج این فریضه برنامه‌ریزی شود.

وی در ادامه افزود: بیشتر مبالغ جمع‌آوری‌شده حاصل از زکات مستحبی است که این‌یک نقص جدی است لذا دستگاه‌های مربوطه باید درزمینهٔ فرهنگ‌سازی پرداخت زکات واجب اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اولویت‌سنجی در هزینه کردن زکات را امری مهم دانست و خاطرنشان ساخت: موارد مصرف زکات بسیار گسترده است و با استفاده از آن می‌توان فقر را در جامعه ریشه‌کن کرد اما متأسفانه در برخی موارد به‌جا و درست مصرف نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در راستای فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به پرداخت زکات عنوان کرد: از مدارس و مساجد باید به‌عنوان شبکه‌هایی گسترده در توسعه و تبلیغ امر زکات بهره برد.

وی در ادامه افزود: باید با دادن آموزش‌های لازم و اعطای عنوان زکات یاوران به دانش آموزان مدارس، مبلغان افتخاری زکات را وارد خانواده‌ها و جامعه کرد تا به تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات بپردازند.

رئیس شورای زکات استان البرز در پایان یادآور شد: پرداختن به مسئله زکات نباید منحصر به هفته زکات و ایام خاصی باشد و باید در طول سال به ترویج و تبلیغ این مهم پرداخته شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.