خطبه/

مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۲ آذر ماه ۱۳۹۷ شهر کرج

کارشناس روابط عمومی ۰۲ آذر ۱۳۹۷ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۲/۹/۹۷

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

ای بندگان خدا أوصیکم و نفسی بتقوى اللَّه. اهل تقوا در حفظ و نگهداری سرمایه­ های زندگی دقت می­کنند. در این چند نوبتی که مباحث اقتصادی مطرح شد با استفاده از قرآن کریم و راهنمایی‌های اهل‌بیت -علیهم­السلام- روش­های صحیح به دست آوردن درآمد و هزینه کردن را آموختیم. اینکه مثلاً در هزینه و خرج کردن­ها میانه­روی داشته باشیم و از زیاده­روی بپرهیزیم تا مبتلابه تنگ­دستی و فقر نشویم.

و حتی میانه‌روی باعث می­شود که انسان برای سختی­ها ساخته شود. امیرالمؤمنین -علیه­السلام- فرمودند: آن‌کس که در غنا و فقر میانه‏روى کند، خود را براى تحمل گرفتاری­هاى سخت ­روزگار آماده کرده است. رسول گرامی­ اسلام فرمودند: چون خدا خیر خانواده‏اى را بخواهد، ملاحظه داشتن در معیشت و مصرف و خُلق نیک را روزى ایشان مى‏کند.

در همین رابطه یکی دیگر از مسائلی که لازم است همه ما یاد بگیریم و رعایت کنیم، حفظ اموال و دارائی‌هایی است که در اختیار داریم. چه فردی چه اجتماعی و چه ملی. طبق روایات که اگرچه احتیاج به روایت هم نیست و عقل مستقلاً درک می­کند، همه ما وظیفه‌داریم اموال و سرمایه­ها را حفظ کرده و از نابودی آن­ها جلوگیری کنیم.

مثلاً پول، خودش سرمایه ملی است. نباید آن را در معرض تلف و از بین رفتن قرارداد. در کیف و تمیز نگهداشت و از نوشتن روی آن و امضا کردن حتی در اعیاد و امثال‌ذلک خودداری کنید به همین سادگی می­تواند کمک کرد به اقتصاد. پس یکی از مفاسد فردی و اجتماعی که باید جلوی آن را گرفت از بین بردن مال است.

امیرالمؤمنین -علیه­السلام- می­فرمایند: «مِنَ الْفَسَادِ إِضَاعَهُ الزَّاد» تباه کردن زاد (مال) فساد است. برای جلوگیری از ضایع شدن اموال باید دائماً رسیدگی و سرپرستی کرد؛ و الا شخص به‌زودی همه‌چیز را از دست خواهد داد. امیرالمؤمنین -علیه­السلام- فرمودند: هر کس به مال خود رسیدگى نکند، چیزى به دست نیاورده است. رسیدگی کردن به اموال و حفظ و نگهداری آن باعث می­شود که مال رشد کرده، فراوان شود؛ و همین رشد دادن مال اوج مردانگی است.

امام سجّاد -علیه­السلام- فرمودند: نموّ دادن مال، کمال جوانمردى است؛ یعنی باید کاری کرد که اموال در مسیر درست بهره دادن به فرد و اجتماع قرار گیرد تا تمام اقشار از ثمرات و نتایج آن بهره­مند شوند. امام صادق -علیه­السلام- برای تشویق کشاورزان به رسیدگی کردن مزرعه و مرتعی که دارند فرمودند: از جوانمردى است که انسان به ملک زراعتى خود رسیدگى کند؛ که باز اینجا به جوانمردی و مردانگی و غیرت فرد اشاره‌کرده‌اند.

بالاخره با تمام قوا باید سعی کرد مال و سرمایه از دست نرود و مسئله­ی حفظ مال از هدر رفتن، آن‌قدر مهم است که قرآن کریم دستور می­دهد اگر بنا دارید دارائی یتیم را به او برگردانید، حتماً رشید بودن او را امتحان کنید. اگر به رشد رسیده بود، بپردازید. دراین‌باره چند آیه داریم که به‌عنوان نمونه، در قسمتی از آیه ۶ سوره مبارکه نساء فرمود: «وَ ابْتَلُوا الْیَتامى‏ حَتَّى إِذا بَلَغُوا النِّکاحَ، فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْداً فَادْفَعُوا إِلَیْهِمْ أَمْوالَهُمْ،…» یتیمان را بیازمایید تا چون به مرحله ازدواج برسند، اگر در آن­ها رشدى دیدید، اموالشان را به دست خودشان بدهید؛ یعنی براى ­اینکه پول­ و سرمایه­های مادی آنان را در اختیارشان قرار دهید، علاوه بر بلوغ جنسى، باید به بلوغ اقتصادى و بلوغ اجتماعى هم رسیده باشند.

در روایتی ذیل آیه شریفه «إِذا بَلَغُوا النِّکاحَ فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْداً» امام صادق -علیه‌السلام- فرمودند: مراد از «آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْداً» این است که بتوانند مال خودشان را حفظ کنند. مولانا علی­بن­ابی­طالب در مورد جوانی که مال را تباه می­کرد و از بین می­برد حکم کردند که آن‌قدر از دادن مال به او جلوگیری کنید تا بر سر عقل بیاید، آنگاه به او پرداخت کنید. گاهی از روی بی‌توجهی یا اعتماد موجبات از بین رفتن مال را فراهم می­کنیم؛ یعنی یادداشت نمی­کنیم و یا دستخط و رسید نمی­گیریم. جالب است که باز یک گروه دیگری که دعایشان مستجاب نمی­شود همین­ها هستند.

امام صادق -علیه­السلام- از قول پدران بزرگوارش فرمود: گروه­هایى هستند که دعاى آنان مستجاب نمى‏شود، یکى کسى که پولى به دیگرى براى مدّتى معیّن وام داده است و دراین‌باره چیزى (سندى، دستخطى) ننوشته است و کسانى را نیز گواه نگرفته است.

و البته عرض کردیم از بیانات ائمه -علیهم­السلام- به دست می­آید که ما وظیفه‌داریم همان‌طور که مال را حفظ می­کنیم، باید سعی کنیم رشد هم بدهیم و آن را زیاد کنیم. درباره حفظ زمین به‌خصوص زمین­ کشاورزی و امثال‌ذلک ­دستوراتی داریم، مثلاً ابان بن عثمان مى‏گوید: امام صادق -علیه­السلام- مرا خواست و فرمود: آیا فلانى زمینش را فروخت؟ گفتم: آرى. فرمود: در تورات نوشته است که هر کس زمین و آبش را بفروشد و پول آن را در خرید زمین و آب مصرف نکند، آن پول از بین خواهد رفت.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی

 و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد

والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه­ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می­کنم. متقین بر اساس تربیت اسلامی آموخته­اند که اگر توانائی بر عقوبت هم داشتند، باز عفو کنند. امیرالمؤمنین ­-علیه­السلام- در حکمت ۴۹ از حکم نهج­البلاغه ­فرمودند: «أَوْلَى النَّاسِ بِالْعَفْوِ أَقْدَرُهُمْ عَلَى الْعُقُوبَهِ» شایسته‏ترین فرد به گذشت و بخشش، تواناترین مردم به مجازات و کیفر دادن است.

تا جائی که ممکن است باید خود را متخلق به اخلاق الهی کنیم که یکی از صفات خداوند عفو و بخشش است، مثل حیوانات نباشیم که با شدت خشم و غضب انتقام می­گیرند. به اسکندر گفتند یکى از یارانت از تو عیب­جوئی می­کند خوب است که او را سخت ادب کنیم. اسکندر گفت: اگر این کار بشود زبان او بر من گویاتر می­شود و حرف او درست از کار در ­می­آید.

معمولاً کسی که عفو می­کند پشیمان نمی­شود. ولی انتقام گیرنده معمولاً پشیمان می­شود. کسی که زود انتقام می­گیرد معلوم می­شود سعه‌صدر او کم است. لذا هرکس که قدرت بیشتری بر انتقام دارد بهتر است بیشتر بخشنده باشد. خدایا ما را از متقین قرار بده.

در آستانه ۱۷ ربیع‌الاول ولادت رسول گرامی اسلام به روایت شیعه قرار داریم و همچنین ولادت فرزند بزرگوارش امام جعفر صادق -علیه­السلام- که هر دو مناسبت را به شما تبریک عرض می­کنم. در این ایام بزرگ‌ترین شخصیت عالم خلقت متولد شد. کسی که بشریت را از شرک و بت‌پرستی به توحید و یکتاپرستی و صراط مستقیم دعوت کرد. تا در سایه حکومت قرآن، مردم به مقصد نهائی و کمال انسانی و الهی خود برسند. مردمی که در ظلمت و تاریکی مفاسد اخلاقی و رفتاری زندگی می­کردند.

نور وجود رسول خدا برای بشریت حیات دوباره بود؛ و چون خُلقش قرآن بود بابیان و رفتارش فضیلت­ها را زنده کرد و انسانیت، دوباره جان گرفت. در بعضی از تعابیر دارد کاری که رسول خدا در ۲۳ سال کردند کاری است که باید ۴۰۰ سال عده‌ای جامعه‌شناس و روان‌شناس کاری انجام می‌دادند تا چنین تحولی به وجود بیاید رسول خدا به‌تنهایی این تحول را در آن انسان‌ها به وجود آورد و امروز هم در جاهلیت مدرنی که قرارگرفته‌ایم اسلام، قرآن و سیره و روش رسول خداست که می­تواند نجات‌بخش بشریت باشد.

اگرچه ایادی استکبار و دشمنان دین، کشورهای اسلامی را متفرق کردند و نمی­گذارند ندای فطری اسلام به گوش­ها برسد؛ اما راه نجات، وحدتِ جهان اسلام است حول محور قرآن و رسول خدا که هفته گذشته راجع به وحدت، ثمرات و فواید آن برای جهان اسلام نکاتی عرض کردم.

گرفتن جشن و شادی برای موالید و تولد اهل‌بیت و پیغمبر خدا جزء دستورات دینی ماست. چرا نسبت به این موضوع این‌قدر کوتاهی داریم؟ چند روز قبل به بعضی از دوستان عرض کردم این را باید اهمیت داد. به همان مقدار که به عزاداری اهمیت می‌دهیم به ولادت پیغمبر هم باید اهمیت بدهیم. برای امام حسین چقدر خرج می‌دهید؟ به همان مقدار مساجد برای ولادت پیغمبر باید خرج بدهند و گوسفند قربانی کنند.

جلوه محبت ما به اهل‌بیت غیر از عزاداری در شادی‌ها خودش را چطور باید نشان بدهد؟ چراغانی کردن و پرچم زدن است که اگر شما در شهر قدم بزنید آیا آثارش را می‌بینید؟ ببینید نصارا و مسیحی‌ها در رابطه با ولادت پیغمبر خودشان چطور عمل می‌کنند؟ کل جهان مسیحیت یکپارچه غرق در شعف و شادی می‌شود.

آثارش خارج از زندگی‌هایشان در مجامع خودشان خودش را نشان می‌دهد. جشن‌هایی را که می‌خواهند بگیرند، مهمانی‌های را که می‌خواهند بدهند، در همان زمان قرار می‌دهند. تعطیلاتشان را در همان زمان قرار می‌دهند الآن ولادت پیغمبر است. یک هفته هم هفته وحدت است؛ اما آثاری از آن دیده نمی‌شود یا کمتر دیده می‌شود. خود مردم باید اقدام داشته باشند.

پیغمبر سفری را آغاز کردند از مکه به مدینه که شد هجرت. رسول خدا ۱۲ ربیع به منطقه قُبا رسیدند که روز دوشنبه بود و چند روز ماندند و مسجد را بنا کردند بعد آمدند مدینه که ۱۶ ربیع‌الاول بود و اولین نماز جمعه را در مدینه اقامه کردند در سال اول هجری قمری که آن را گرامی می‌داریم.

مناسبت دیگر ۵ آذر روز تشکیل بسیج مستضعفین است؛ که هفته گذشته اشاره کردم و در این نوبت اضافه می­کنم امام ره تشکیلاتی را بنیان‌گذاری کرد که تربیت‌شدگان آن خود را در مقابل امت اسلامی مسئول می­دانند. این‌طور نیست که فقط به فکر داخل و ایران باشند به فکر امت اسلامی هستند.

این شجره طیبه که اصل آن ثابت است و فرعش در آسمان چنان تأثیرگذار عمل کرد که الگویی شد برای کشورهای اسلامی در دفاع از ستم و مقابله با استکبار؛ یعنی این تفکر جهانی شده است. همان چیزی که در نظر امام ره بود و در آذر سال ۶۷ یکی از وظائف بسیج را به وجود آمدن این تشکیلات در جهان اسلام دانستند بعضی چیزها را باید مکرر تکرار و بازخوانی کرد این‌ها را امام سال ۶۷ گفتند الآن سال ۹۷ هستیم یعنی ۳۰ سال قبل.

ایشان فرمودند: باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است، چراکه بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست، باید هسته‏هاى مقاومت را در تمامى جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. شما در جنگ تحمیلى نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب مى‏توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، (یک عده می‌گفتند بعد از جنگ کار انقلاب تمام شد). انقلاب اسلامى در جهان نیازمند فداکارى‏هاى شماست و مسؤولین تنها با پشتوانه شماست که مى‏توانند به‌تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا و شوروى مى‏شود به زندگى مسالمت‏آمیز ِتوأم با صلح و آزادى رسید. (ببینید چقدر دقیق گفتند ایشان در آن سال‌ها که مسئولین باید حواسشان باشد که با پشتوانه بسیجیان می‌شود بدون آمریکا زندگی کرد.) حضور شما درصحنه‌ها موجب مى‏شود که ریشه ضدانقلاب در تمامى ابعاد از بیخ و بن قطع گردد. من دست یکایک شما پیشگامان رهایى را مى‏بوسم و (این حرف امام خیلی مهم است که) مى‏دانم که اگر مسؤولین نظام اسلامى از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت (این حرف بلندی است که امام راجع به استفاده کردن از این تفکر و روش برای اداره جامعه بیان فرمودند).

و امروز می­بینیم این اندیشه محقق شده است. فاطمیون در افغانستان و زینبیون در پاکستان و حشدالشعبی در عراق و قوات الدفاع الوطنی در سوریه و حماس در فلسطین و حزب الله در لبنان و انصار الله در یمن با همین روحیه و تفکر در مقابل دشمن ایستاده­اند.

همین روحیه­ی ۷۰۰ هزار رزمنده یمنی است که سه سال و نیم است با دست‌خالی در مقابل رژیم تادندان‌مسلح آل یهود پلید و خبیث مقاومت کرده است. همین روحیه است که می­تواند در جواب اسرائیل و رژیم منحوس و کودک کش ۴۷۰ موشک به آن‌ها بزند و سامانه دفاعی آنان را و اقتدار خود گفته­شان را از بین ببرد تا جایی که وزیر جنگ ناچار به استعفا شود که اگر بیشتر می­زدند فکر کنم کابینه از بین می­رفت.

بحمدالله امروز تفکر بسیجی به جان مستکبران عالم وحشت و لرزه انداخته است. ندیدید فرمانده رشید و بسیجی هوافضای سپاه را که چگونه از روی اقتدار، پایگاه­های آمریکائی­ها در گوشت زیر دندان خواند. این قدرت فقط دریکی از نیروی نظامی ما نیست. امروز بحمدالله همه قوای ما از اقتدار لازم برخور هستند.

۷ آذر روز نیروی دریایی و سالگشت حماسه‌آفرینی پرسنل قهرمان ناوچه پیکان است. با همین رشادت­ها بوده که امروز مرزهای آبی در امنیت کامل بسر می­برند و نیروی دریایی در تمام آب­های جهان حضور مقتدرانه و فعال دارد. به همه عزیزان خدا قوت عرض می­کنیم. و خسته نباشید می‌گوییم که در عرصه‌های مختلف پاسداری از کیان و مرزهای ایران اسلامی مجاهدانه پاسداری می‌کنند.

 این صلابت و قدرت و امنیت به‌سادگی به دست نیامده، باید همه پاسداری کنیم. می­بینید ما که خود زخم‌خورده تروریسم هستیم و ۱۷۰۰۰ شهید ترور دادیم که همگی با کمک و مساعدت آمریکا و ایادی استکبار به شهادت رسیدند را متهم می­کنند به تروریست بودن.

همین رئیس‌جمهوری که خودش را به دیوانگی زده که ما یک‌وقت هم عرض کردیم که دیوانه نیست. می‌گفت بچه‌ای به سبزی فروشی رفته بود و موز برمی‌داشت می‌خورد صاحب مغازه گفت چرا جلوی بچه‌ات را نمی‌گیری گفت چیزی به او نگویید دیوانه است گفت اگر دیوانه است چرا پیاز نمی‌خورد موز می‌خورد. او هم همین‌طور است خودش را به دیوانگی زده است که هر کاری خواست بکند.

و می­گفت مردم ایران را کاری نداریم و با دولت ایران حرف داریم تا به این وسیله مردم را در مقابل نظام قرار دهد، چند روز پیش همه مردم ما را تروریست خواند و بار دیگر درون پلید خودش را برملا کرد که اگر دلبستگان داخلی فهمی داشته باشند باید بفهمند که متأسفانه عبرت گیران کم هستند. ولو عده­ای نمی­خواهند و دوست ندارند و سعی می­کنند نظر مردم ما را عوض کنند اما هرگز فراموش نمی­کنیم و بلند میگوییم: آمریکا دشمن ماست و ما هم دشمن آمریکا هستیم.

دو سفر خارجی در هفته گذشته واقع شد که از جهات مختلف حائز اهمیت بود. می­دانید که آمریکا تمام تلاش خودش را می­کند به هر ترتیبی شده و لو با استفاده از متحدانی که در منطقه دارد، ایران در جامعه جهانی منزوی شود.

سفر رئیس‌جمهور عراق که سمت اجرائی ندارد و صرفاً مسئولیتی دیپلماتیک و سیاسی است، به ایران، این سیاست آمریکا را (منزوی کردن ایران) شکست عملی داد. این سفر در گسترده شدن روابط دوجانبه و اثر منطقه­ای­اش اهمیت دارد؛ و از جهات مختلف برای هر دو کشور و منطقه مهم است به‌خصوص مسائل اقتصادی و امنیتی؛ و موجبات تقویت محور مقاومت را فراهم می­کند.

رهبر معظم انقلاب هم به ایشان تذکراتی را دادند که برای آینده عراق بسیار کارگشاست. «راه غلبه بر مشکلات و مقابله با توطئه‏هاى بدخواهان، حفظ اتحاد ملى در عراق، شناخت صحیح دوست و دشمن و ایستادگى در مقابل دشمن وقیح، تکیه‌بر نیروى جوانان و حفظ و تقویت ارتباط با مرجعیت است.»

سفر دیگر مربوط به وزیر خارجه انگلیس بود و سخنان بی­ادبانه و طلبکارانه او. خیلی عجیب است که چرا دستگاه دیپلماسی ما این‌قدر منفعل عمل می­کند، چرا اجازه می­دهد که دیگران در مسائل داخلی و حتی قضائی ما سخن بگویند و مداخله داشته باشند؛ و حتی بالاتر، تهدید هم بکند.

انگلیس بااینکه پیر سیاست­بازی و استعمار است و تا حالا برای ما هزینه فراوان درست کرده اما ملت ما خسته نشده­اند و همان چیزی را به انگلیس می­گویند که تا حالا به آمریکا گفته­اند.(مرگ بر انگلیس)

هفت ماه تقریباً از خروج آمریکا از برجام می­گذرد و بنا بود اروپا به‌سرعت موضع خودش را اعلام کند اما هنوز فرانسه و آلمان و همین انگلیس موضعی را اعلام نکرده­اند و به نفع آمریکا دفع الوقت می­کنند. چون اگر بخواهند راه‌حل بدهند باید باسیاست‌های آمریکا مقابله کنند که نمی­توانند.

باید وزارت خارجه سیاهه­ای از مطالبات خودش را به دست این انگلیسی می­داد و می­گفت برو این­ها را درست کن، بعد بیا. سؤال می­کرد که برای حل مشکل برجام چه کرده­اند، اما متأسفانه آقایان نشسته­اند تا آن‌ها درخواست­های نامعقول داشته باشند.

با دنیا تعامل داشته باشید اما دست از دیپلماسی حقارت بردارید. آیا هنوز بر شما حجت تمام نشده است که راه نجات کشور از مشکلاتی که دارد به دست خارجی­ها نیست و خودمان باید اقدام داشته باشیم. تفکر جهادی و بسیجی را اشاعه کنید تا پیروز میدان باشید و الا به تعبیر حضرت امام (که خواندم) در جهنم خواهید سوخت.

از باب امام‌جمعه شهر کرج به مسئولین دستگاه­های مختلف عرض می­کنم. به وضع شهر برسید برای شهر کارکنید الحمدالله شهردار جدید هم انتخاب‌شده با کمک شورای شهر و مردم مشکلات شهر را کم کنید.

مبلمان شهری و وضعیت بصری شهر را احیاء کنید کرج محور مواصلاتی استان‌های متعددی است. ازاینجا عبور می­کنند خوب نیست شهر را بی‌قواره و بی ترکیب و بی‌نظم ببینند. الآن ورودی شهر کجاست؟ که از اتوبان کسی عبور می­کند چشمش ببیند؟

 نورپردازی اول دروازه شهر، خیرمقدم شهر، گل و گل­کاری ورودی شهر، وضعیت روشنایی معابر و آسفالت خیابان‌ها، وضعیت بنرها و بیلبوردها خیلی نابسامان است. نشان می‌دهد مسئولین در این شهر به فکر چیزهای دیگری هستند نه به فکر مردم.

مثلاً پیش می‌آید از بنده سؤال می­کنید مسجد سر راه قرارگرفته اجازه داریم تخریب کنیم یا نه؟ و حرف من را به‌تبع حرف رهبری حجت شرعی می‌دانید برای انجام دادن کارها. خوب چندساله دارم عرض می­کنم بنرها و بیلبوردها برای شهر مضر است. همه را ببرید و بعد نقاط اصلی را جانمائی کنید و برای هر ارگان و نهادی از نماز جمعه گرفته تا سپاه و هیات رزمندگان و دستگاه‌های دیگر بودجه‌ریزی کنید. برای اکران واقعاً سرسام‌آور است بی‌نظمی برخلاف فطرت است. این تابلوها به اسم دستگاه­هاست ولی استفاده و سود کلان را دیگران می­برند و آن دستگاه‌ها بدنام می‌شوند. ستادی تشکیل شود و خیلی محکم با این مسئله مبارزه کنید.

نمایشگاه توانمندی­های تولیدی صنایع کوچک و متوسط استان البرز کار خوبی بود که انجام گرفت باید برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال همه عزیزان در استان دست‌به‌دست هم بدهند قابلیت­های استان بسیار بالاست و می­توان در موارد زیادی الگوی جاهای دیگر بود. فقط یک مقدار آقایان دست از سیاسی بازی بردارند و مدت مسئولیت را برای خودشان باقیات­الصالحات کنند و دعای مردم را بدرقه خود کنند.

ول‌کنید بازی­های سیاسی را این استان امروز احتیاج به مدیران عملیاتی باانگیزه و جهادی دارد. زمین استان دانشگاه و کارخانه­ها و صنعت استان و نیروی جوان و کارآمد ولی بیکار استان کم نیست بیایید مشغول شوید. کاری کنید کارستان و خدا و خلق خدا را راضی کنید.

تمام‌وقت این استان به عزل و نصب و لابی­گری برای این امور صرف می­شود. رها کنید این امور را و به فکر خدمت به خلق‌الله باشید.

و الآن این بیمارستان امام وضعیتی که دارد وهن مسئولین اجرائی استان است وهن دولت است واقعاً اگر به بهداشت مردم اهمیت می­دهید بسم‌الله این را در اولویت قرار دهید؛ و الله دروغ می­گویند عده­ای از مسئولین که می­گویند به فکر مردم‌اند.

خوب این کار چرا امروز و فردا می­کنید اگر راست میگویید به‌جای اینکه به فکر ساخت‌وساز جدید باشید همین ساخته را حفظ کنید. دانشگاه علوم پزشکی البرز که دغدغه دار وضعیت درمان استان است بسم­الله. این­که پول‌نداریم که نشد. خب تهیه کنید. چطور برای جای دیگر می­توانید تهیه کنید اینجا هم یکی.

حتماً باید بریزند توی خیابان و عده­ای هم سودجو سواری بگیرند و بعد برای نظام ناکارآمدی درست کنند تا شماها به فکر بیفتید؟

هفته قبل هم تذکر دادم آقایانی که این وزیر و آن مسئول را می­بینند تا متخلفین را نجات دهند دست‌بردارند و بگذارند دستگاه­ها کار خودشان را بکنند. ما مصممیم که نگذاریم فسادی درست شود. تا جایی که مقدور ماست جلوی فساد را می‌گیریم ادامه می‌دهیم و دنبال می‌کنیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.