خطبه/

مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۷ شهر کرج

روابط عمومی (۲) ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۷/۰۸/۲۵

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

ای بندگان خدا أوصیکم و نفسی بتقوى اللَّه. متقین بر اساس آموزه­های دینی یاد گرفته‌اند که اسراف حرام است و هم‌چنین خسّت و سخت­گیری در خرج کردن هم ممنوع است و باید در اداره زندگی اندازه نگه­دارند و به روش اقتصاد و میانه­روی زندگی کنند.

خدای تعالی فرمود «وَ الَّذِینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَ لَمْ یَقْتُرُوا …» کسانى که در وقت انفاق ، نه اسراف می­کنند و نه تنگ‌نظری دارند. هفته­ی گذشته به نکاتی اشاره کردم. در ادامه عرض می­کنم رعایت روش­های اقتصادی که اهل‌بیت یاد داده­اند نقش مهمی در کمال و تقویت ایمان ما دارد.

مثلاً در روایت از امام باقر -علیه­السلام- دارد که فرمودند «الکمال، کلّ الکمال، التّفقّه فی الدّین، و الصّبر على النّائبه،وتقدیرالمعیشه». اگر بخواهیم چیزهایی را که موجب کمال است را شمارش کنیم در این سه خلاصه می‌شود  تفقه در دین یعنی فهم دقیق و متقن در دین و صبر بر مصیبت که یک صفت بلند روحی و اخلاقی است و نشانه­ای از کمالات شخص است را با اندازه­گیری در زندگی در ردیف هم قرار داده است.

این بیان امام نشان می­دهد که دین فطری است که واقعیت­های درونی را با مظاهر حیات مادی پیوند می­دهد تا حقیقت ایمان را بچشد. در بیان دیگری  على -علیه­السلام- فرمودند: کسى مزه ایمان را نمى‏چشد، مگر آنکه از سه خصلت بهره‏مند باشد: فهم درست دین، بردبارى در مصیبت­ها، و اندازه داری نیکو در معاش.

امام رضا -علیه­السلام- فرمودند: حقیقت ایمان در بنده‏اى به کمال نمى‏رسد مگر اینکه سه خصلت در او باشد: دین را درست و کامل بفهمد، در معیشت خوب اندازه داری کند، در برابر بلاها بردبار باشد.اثری که رعایت اندازه‌گیری و مصرف بر فرد و خانواده و اجتماع، می­گذارد این است که از یک‌سو مانع اسراف و تبذیر ­شده موجبات رشد اقتصادی را فراهم می­کند و از سوی دیگر جلوی بخل و خسیسی را می­گیرد. و تولید را منظم و توزیع را عادلانه می­کند.

این احادیث فقط درس اخلاق نیست امام معصوم فقط بخواهد به ما توصیه کند. بلکه با دقت تمام بیان می­کنند که یک فرد مسلمان و یک نظام اسلامی، فرهنگ اقتصادی‌اش چگونه باید باشد.دارد درس می‌دهد که عمل شود.

شما دیده­اید که با تبلیغات و فرهنگ­سازی، مردمی که قانع بودند و از منابع و داشته­هایشان به بهترین نحو استفاده می­کردند را به مردمی مصرف­گرا و مترف و اهل تبذیر و هدر دهنده منابع تبدیل کردند تا بتوانند سیطره خودشان را توسعه دهند و سلطه­گری کرده ملت­ها را اسیر و وابسته کنند. باید روش‌هایی که اولیاء دین به ما آموخته­اند را خوب یاد بگیریم و به کار ببندیم.

امیرالمؤمنین -علیه­السلام- فرمودند: قوام زندگى به آن است که به‌خوبی اندازه نگاه‌داری، و ملاک زندگى آن است که خوب برنامه‏ریزى کنى. مگر می­شود انسان دین‌دار باشد ولی بدون برنامه­ریزی و مدیریت در امور زندگی کند. امام صادق -علیه­السلام- فرمودند: مؤمن به‌خوبی به مردم یارى مى‏رساند، کم‌هزینه است و خوش تدبیر در زندگى. و فرمودند: از (جمله وظایف) دین‌داری، تدبیر (عاقبت‌اندیشی، نظم، برنامه‌ریزی)، در زندگى است.

شما با تهذیب نفس و اهمیت آن آشنای دارید، فرموده­اند یکی از راه­های تهذیب نفس اندازه نگه‌داشتن در زندگی است. امیرالمؤمنین -علیه­السلام- فرمودند: اگر خواستار تهذیب نفس خویشى، بر تو باد به میانه‏روى و قناعت و کمتر خواستن. همه از فقر می­ترسند و تلاش­های اقتصادی بیشتر برای فرار از فقیر شدن است. مولانا علی فرمودند: انسانى که میانه‏رو باشد، درمانده نمی­شود. (فقیر نمی‌شود).

و از این بالاتر، امام صادق -علیه­السلام- تضمین کردند و ضمانت دادند (امام معصوم دارد تضمین می‌دهد) که: من ضامنم که هر کس در خرج کردن میانه‏روى کند فقیر نشود. بعد از ایشان امام کاظم به بیان امام رضا -علیهماالسلام- فرمودند: ضمانت مى‏کنم که میانه‏رو فقیر نشود.

حتی درآیات کریمه قرآن هم اشاره می­کند که خداوند کسانی که میانه‌روی در مخارج زندگی دارند را دوست دارد. در آیه ۱۹۵ سوره مبارکه بقره فرمود:  «أَنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ لا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَهِ، وَ أَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» درراه خدا انفاق کنید و خود را به دست­هاى خود به هلاکت میندازید؛ و نیکویى کنید که خدا نیکوکاران را دوست مى‏دارد. در ذیل آیه شریفه امام صادق -علیه­السلام- فرمودند: محسنین (نیکوکاران) یعنی کسانی که میانه‏رو در خرج کردن هستند.

امام صادق -علیه­السلام- : اگر مردى همه آنچه را که دارد در راهى از راه‌های خدا انفاق کند، کارى نیک نکرده و توفیقى نیافته است، مگر خداى متعال نفرموده است: «وَ لا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَهِ وَ أَحْسِنُوا، إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» یعنى، المقتصدین. یعنى صرفه‏جویان.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی

 و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد

والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه­ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می­کنم. اهل تقوا چون هتک حرمت الهی نمی­کنند خداوند عیوب آنان را مستور نگه­ می­دارد. اما اگر نعوذبالله مؤمنی بی­حیائی کند و حریم الهی را با بی­اعتنائی به رافت و رحمت الهی بشکند، دچار غضب الهی خواهد شد و به تعبیر روایات اگر مخفیانه هم خلافی مرتکب شود افشا می‌شود و آبرویش می­رود.

امیرالمؤمنین -علیه­السلام- در حکمت ۴۸ از حکم نهج­البلاغه ­فرمودند: «عَیْبُکَ مَسْتُورٌ مَا اَسْعَدَکَ جَدُّکَ» عیب تو از دید مردم پنهان است، تا وقتی‌که نیک­بختى یار تو است. وقتی به مصلحت الهی عیب­ها و خطاهای انسان مستور باشد، موجبات خوشی و نیک­بختی فراهم است.

در روایات مواردی را ذکر کرده­اند که موجب مستور و مخفی ماندن عیوب افراد می­شوند. مثل حیا. علی -علیه­السلام- فرمودند: هر کس بپوشاند شرم و حیا او را، مردم عیبش را نبینند. یا مال را هم گفته‌اند عیوب را می­پوشاند و مهم‌تر از مال علم است.

امیرالمؤمنین فرمودند: هرکس بپوشاند علم او را، عیبش از مردم پوشیده ماند. و البته روایاتی هم درباره عیب­پوشی داریم. که رسول خدا فرمودند: هرکه از برادر خود گناهی بداند و آن را بپوشاند خداوند در روز قیامت گناهان او را بپوشاند. خدای تعالی توفیق تقوای را در ما زیاد بگرداند.

امروز هشتم ربیع‌الاول است. امام عسگری  پدر مولانا ولی‌عصر -ارواحنا فداه- به‌وسیله سم توسط معتمد عباسی در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسید. حضرت شش سال امامت کردند. شش سالی که می‌شود گفت یکی از سخت‌ترین زمان‌ها ازنظر سیاسی و مبارزات سیاسی است که بر ائمه گذشته است.

حضرت در این شش سال امامت و هدایت مردم را به عهده داشت و به بهترین وجه هدایت کرد. آن‌قدر سخت‌گیری شدید بود که امام عسگری موظف بود هر دوشنبه و پنجشنبه خودش را به دستگاه حاکمه معرفی کند که بدانند حضور دارد و کاری نمی‌خواهد بکند.

البته امام -علیه‌السلام- با استفاده از نامه که سال گذشته درباره نامه‌هایی که حضرت می‌فرستادند و چگونگی آن صحبت کردم و همچنین شبکه وکلا که شبکه‌ای بود که از زمان دو سه امام قبل از امام عسکری -علیه‌السلام- تأسیس‌شده بود و بسیار شبکه محکم و متقنی بود توسط این شبکه مخفیانه با روش تقیه شیعیان را در مسیر صحیح مبارزه با طاغوت و هدایت آن‌ها و حتی حفظ جان آن‌ها به‌وسیله همین نامه‌ها و شبکه‌ای که داشتند اداره می‌کردند. هدایت می‌کردند و حفظ می‌کردند.

مسئولیت سنگین دیگر امام عسگری مخفی نگه‌داشتن ولادت امام زمان -علیه‌السلام- بود و آماده‌سازی فکری و روحی مردم. چون بالاخره باید مردم را آماده می‌کردند که امامی که به دنیا می‌آید باید غایب شود و در اختیار نباشد. درعین‌حال باید بستری را هم فراهم می‌کردند تا خواص از شیعه با امام زمان -علیه‌السلام- ارتباط بگیرند و ملاقات داشته باشند.

سه نفر از خلفای بنی‌عباس خواستند امام را به قتل برسانند که این واقعه مهم اتفاق نیفتد. چون می‌دانستند حضرت مهدی (عج) در صلب ایشان است. لذا می‌خواستند از بین ببرند. زندگی امام عسگری زندگی سختی بود و مدتش هم کوتاه بود. حضرت در یک چنین فضایی به شیعیانشان آموختند که هم باید تولی داشته باشید هم تبری داشته باشید. و هم ارتباط و معاشرت پسندیده با اهل سنت.

امام عسگری -علیه‌السلام- روش‌های جذب عملی را به شیعیان آموزش دادند و به شیعیان فرمان دادند که چهار کار را حتماً باید در ارتباط با مخالفان (اهل سنت) انجام بدهید. چون وضعیت، وضعیت خاصی بود. این‌ها برای ما درس است و ما امروز باید آن‌ها را بلد باشیم.

حضرت فرمودند: نمازخواندن با آنان، حضور در تشییع‌جنازه آنان، در بین قبایل و طوایف آنان و خانه‌ها و مساجد آنان حضور داشتن، عیادت مریض‌ها و ادای حقوق آنان. این چهار مطلب را اگر الآن شما نگاه کنید در این حدیث یک راهبرد عالی برای وحدت اسلامی و راهکارهای آن آموزش داده‌شده است.

دشمنان اسلام همواره درصدد این بودند که با ایجاد تنش و استمرار درگیری‌ها بین مذاهب اسلامی مانع عزت و اقتدار اسلام و مسلمین باشند تا حد مسلمان‌ها آثار و برکات فراوانی برای جامعه مسلمین دارد و راه سلطه دشمنان اسلام برجهان اسلام را می‌بندد. ما باید دائماً در این مسیر حرکت کنیم که عوامل ایجاد تفرقه را از بین ببریم.

بعدازاین واقعه اسفبار و دل‌خراش که به همه شما شیعیان و محبان تسلیت عرض می‌کنم. فردا روز شنبه به امامت رسیدن حجت بن الحسن العسگری -ارواحنا فداه- و آغاز ولایت و امامت آن بزرگوار است که به همه شما شیعیان و محبان و موالیان  و دوستداران امام عصر -ارواحنا فداه- تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم که همه ما جزو شیعیان و موالیان آن حضرت باشیم ان‌شاءالله.

وظایف دوران غیبت را نباید فراموش کرد. هم به‌خوبی یاد بگیریم و بلد باشیم و هم با امام زمانمان انس داشته باشیم. هرروز مقید باشیم دقایقی را اختصاص بدهیم به حضرت ولی‌عصر -ارواحنا فداه- ما خیلی فاصله‌داریم. ارتباطمان کم است. این را در حالتمان و در زندگی اجتماعی‌مان و در زندگی اطراف خودمان می‌بینیم. کسانی که با امامشان ارتباط دارند وضعیت باید خیلی بهتر از این‌که هست باشد.

مباحث مهدوی کم‌رنگ است. پرشور نیست. باید پرشور باشد و توسعه داشته باشد. همه باید درگیر این مسئله باشند. مسائل مهدوی را خوب بلد باشند. شرایط و وظایفشان در دوران انتظار را خوب بدانند. چقدر زندگی ما گره‌خورده است بازندگی امام زمان خودمان.

شاید هرروز در دعاهایمان در صحبت‌هایمان نسبت به حسین –علیه‌السلام- بگوییم «یا لیتنی کنت معک» ای کاش با شما بودم. خب الآن امام زنده ما که هست. چقدر با او هستیم؟ چقدر ارتباط داریم؟ چقدر نسبت به خواسته‌های او و در مسیر خواسته‌های او قدم برمی‌داریم؟ امیدوارم که همه ما وظایف خودمان را در دوران غیبت به‌خوبی انجام بدهیم و فراموش نکنیم.

مناسبت‌های ماه ربیع‌الاول و ربیع‌الثانی فراوان است سال‌های گذشته عرض کردم. این ماه, ماه فرح و شادی اهل‌بیت است. جشن بگیرید. جشن‌ها را هم مثل عزاداری‌ها اهمیت بدهیم. همین مصلای بزرگ حضرت امام در کرج آیا چیزی به اسم جشن و شادی در آن می‌بینید ؟ نیست. حتی پرچم هم زده نشده است. این ضعف است. در شهر هم همین مسئله هست. ایام ولادت پیغمبر، ایام امامت حضرت حجت، این‌ها را باید اهمیت داد.

دهم ربیع‌الاول سال گشته ازدواج حضرت خدیجه و رسول مکرم اسلام است. این ازدواج الهی چقدر پیوند نورانی و مبارکی بود. پیوندی سراسر نور که تا قیامت آثارش وجود دارد و روشن کرده است که بر همه شما شیعیان و محبان و مسلمان‌ها مبارک باشد ان‌شاءالله.

دوازدهم ربیع‌الاول ولادت پیغمبر اکرم به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت است. این ایام را هم تبریک عرض می‌کنیم. مهم‌ترین مسئله همان‌طور که عرض کردم مسئله جهان اسلام که در هفته وحدت باید مطرح شود و همه مسلمین نسبت به او باید حساس باشند وحدت است. که می‌بینیم چگونه امروز توسط کشورهای استعماری و بعض حاکمان وابسته کشورهای اسلامی برای ریشه‌کن کردن وحدت و حفظ منافع اربابانشان و گسترش سلطه‌گری آن‌ها اختلاف‌افکنی می‌کنند.

فرماندهی حرکت‌های ضد وحدت جهان اسلام مستقیم و غیرمستقیم به دست آمریکا و اسرائیل است. استکبار به انحا مختلف سعی می‌کند وحدت جهان اسلام شکل نگیرد. گاهی از حکومت‌های وابسته  مثل عربستان سعودی استفاده می‌کند که برای از بین بردن وحدت بین مسلمین جنگ راه بیندازند. خون مسلمان‌ها را بریزند. یمن مظلوم، سوریه، عراق، بهترین شاهد هستند.

گاهی هم تلاش می‌کنند که ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی را عادی‌سازی کنند. هم ثروت کشورهای اسلامی را در اختیار دشمنان اسلام و مسلمین قرار بدهند هم‌خونشان را پایمال کنند.   گاهی هم توسط گروه‌هایی مثل شیعیان انگلیسی مانع‌تراشی می‌کنند با وحدت مسلمین مخالفت می‌کنند تا اتحاد در مقابل استکبار ایجاد نشود.

توجه دارید اینکه می‌گوییم وحدت مسلمین، معنای درستش را دقت داشته باشید. به این معنا نیست که از عقاید خودمان دست‌برداریم. بلکه منظور این است که نگذاریم دشمن از اختلافات نظری و اختلافات فکری و عقیدتی بین مسلمان‌ها برای ضربه زدن به اصل اسلام استفاده کند.

کسی که وضعیت جهان اسلام و دشمنی‌های ریشه‌دار جهان اسلام را بشناسد منادی وحدت در مقابل مستکبران جهان می‌شود. امیرالمؤمنین که امام شیعه است برای اینکه اصل اسلام خدشه‌دار نشود حتی در مورد خلافت که از مهم‌ترین اصول اسلام است سکوت کردند. همه باید درس بگیریم و در این زمینه که لازمه امروز ماست قدم برداریم.

بعضی وقت‌ها در بعضی از مجالس و در بعضی از هیئات کارهایی صورت می‌گیرد که درست نیست و در سطح کلان هم که می‌بینید چگونه است. وقتی وحدت اسلامی شکل بگیرد ظلم گسترده‌ای که برجهان اسلام پراکنده کردند از بین می‌رود. جهان اسلام باید از مظلوم دفاع کند. در سایه وحدت اسلامی است که می‌شود از مظلوم دفاع کرد. آیا مظلومیت مردم مسلمان یمن و میانمار و نیجریه و اخیراً غزه دیده می‌شود؟ وظیفه اولیه کشورهای اسلامی و مسلمین این است که در مقابل این جرثومه فساد و گرگ خون‌ریز  یعنی رژیم پلید و خبیث کودک کش ید واحده باشند.

۲۹ آبان آغاز هفته بسیج را گرامی می‌داریم. به همه بسیجیان چه کسانی که عنوان رسمی بسیج دارند و چه کسانی که با این فرهنگ زندگی می‌کنند و بر اساس این تفکر عمل می‌کنند، ولو عنوان بسیج را ندارند به همه تبریک عرض می‌کنیم. آن زمانی که امام دستور دادند به تشکیل بسیج این تشکیلات را برای زمان خاصی ندیدند. بسیج را برای آینده جهان اسلام و تمدن اسلامی در نظر داشتند.

تعابیری که حضرت امام داشتند را دقت کنید. فرمودند: یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود (که تشکیل بسیج دستور داده‌شده). امام تعبیرات زیبایی دارند: شجره طیبه، درخت تناور و پرثمر، طراوت یقین، حدیث عشق، مکتب شاهدان، مدرسه عشق، میقات پابرهنگان، معراج اندیشه پاک اسلامی، لشگر مخلص خدا و ده‌ها تعبیر دیگر.

این تعبیرات هم از امام است هم از رهبری است. که نشانه جایگاه بالای این مجموعه انقلابی و الهی است. که ۴۰ سال است که بسیج در تمام صحنه‌های دفاعی، اجتماعی، سازندگی، امنیتی، امدادی و امثال این‌ها حاضر است در هر حوزه‌ای که نظام به حضور مردم نیاز داشته با تمام قدرت حضور مؤثر داشته است.

بسیج در طول این سال‌ها تلاش کرده با پیروی از امام و رهبری ضامن صیانت از انقلابی بودن و انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن باشد. از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع کند. بسیج نماد اراده ملی و کمک‌کننده به توسعه اقتدار و قدرت دفاعی کشور است. قدرتی که این سال‌ها نقشه‌های شوم دشمنان قسم‌خورده نظام را و در رأس آن‌ها شیطان بزرگ را شکست داد، بسیج و تفکر بسیجی بوده است.

تفکر محکم بسیجی باعث شد تا روش‌های دشمن در مقابله با انقلاب و در مقابله با ما تغییر کند. اول جوری با ما برخورد می‌کردند ولی این تفکر باعث شد که طور دیگری شود. رو به مذاکره و یارگیری کردن آوردند و اگر بتوانند نفوذ. اگر بتوانند اراده انقلابی مردم را شکست دهند. تحریف افکار امام را بکنند.  استحاله نظام را بکنند.

هر چه بیشتر دقت می‌کنیم می‌بینیم که قسمت اعظم مشکلات کشور ناشی از فاصله گرفتن از روحیه انقلابی است. روحیه جهادی است و روحیه بسیجی است. آنجایی که تفکر بسیجی اجازه ورود داشت، علوم هسته‌ای، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی، صنعت موشکی و امثال این‌ها گسترش پیدا کرد، اما درجایی که اجازه ورود نداشته مثل محیط‌زیست، ریز گردها، آلودگی آب‌وهوا، ماشین‌سازی و امثال این‌ها می‌بینید که درجا زده‌ایم.

آن چیزی که امروز برای کشور مضر است و سم مهلک است عافیت‌طلبی است که نقطه مقابل عافیت‌طلبی فرهنگ بسیجی است که باید احیا شود. تا تفکر بسیجی در این کشور زنده است انقلاب و نظام هم زنده است ان‌شاءالله.

نکته دیگری که باید عرض کنم این است که درست درزمانی که اتاق خزانه‌داری آمریکا ادعا می‌کند که نظام اقتصادی ایران برای دور زدن تحریم‌ها پول‌شویی می‌کند و به نهادهای مالی دنیا هشدار می‌دهد که با ایران روابط تجاری نداشته باشند و فشار می‌آورند تا همه مسیرهای مالی خودمان را افشا کنیم تا بتوانند هوشمندانه‌تر علیه ما کار کنند، درست در این زمان متأسفانه وزیر امور خارجه ما مسیر دشمنان را تکمیل می‌کند و بدون مدرک و دلیل کشور را متهم به پول‌شویی می‌کند؛ و دشمن را از این گفته شاد می‌کند و سند رسمی به دست دشمن می‌دهد.

دیدید که چگونه رسانه‌های دشمن با خوشحالی این حرف‌های ضد منافع ملی را بازنشر کردند. ما را به خیر شما امیدی نیست شر نرسانید. این چه بازی‌ای است که هرچند وقت یک‌بار با پز دیپلماسی و سیاست‌مداری سر ملت درمی‌آورید؟ چرا سرشاخه نشسته‌اید و بن می‌برید؟ منافع ملی حیثیتی است. نباید به‌آسانی از آن‌ها گذشت. اگر موقعی که این آقا گفت آمریکا می‌تواند با یک بمب کل سیستم دفاعی ما را نابود کند و با این حرفش به تهدید نظامی دشمن علیه نظام کمک کرد و دل مردم ما را خالی کرد برخورد می‌شد و از او سؤال می‌شد، دیگر امروز این‌گونه امنیت ملی ما را به تاراج نمی‌دادند.

نباید بگویند که این‌طور هم سخن نگویید که وحدت به هم می‌خورد. خیر آن چیزی که تضعیف می‌کند این‌گونه سخن گفتن آن‌ها است. آن چیزی که تضعیف می‌کند نظام ما را کسی است که در مسند کار باشد و از کاری که باید درست انجام بدهد خودش معترض باشد. اگر جلوی این حرف‌ها گرفته نشود وحدت به هم زن خواهد بود.

مجلس باید محکم ورود کند. به بعضی از نماینده‌ها می‌گویند چرا مثلاً در مسئله به این مهمی fatf و لوایح ملحق به او موضع نگرفتید؟ می‌گویند مسئله اصلی کشور این نیست. اگر اقتصاد و جنگ اقتصادی مسئله اصلی نیست، بیکاری و معیشت و رکود و امثال‌ذلک مشکل نیست، پس الآن چه چیزی در کشور مشکل است؟ این آقایان در مجلس چه‌کار می‌کنند؟ این گفته مگر مسئله کوچکی است؟ هرگز این‌گونه نیست.

مسئله کمی نیست که یکی از اعضای هیئت دولت حرفی را می‌زند و نظام را در مقابل دشمن تضعیف می‌کند. خود دشمنان ما نتوانستند سندی برای ما درست کنند که اگر داشتند تا الآن برملا می‌کردند و جنجال راه می‌انداختند و برای ما گرفتاری درست می‌کردند. چرا در این موقعیت حساسی که کشور در آن قرارگرفته است و تمام گرگ‌های عالم دندان‌تیز کرده‌اند برای نابودی ما، به این نظام تهمت می‌زنید؟ چرا دشمن شادمان می‌کنید؟

مگر جمهوری اسلامی به این سادگی به‌دست‌آمده است؟ پاسخ شهدا و امام الشهدا را چگونه می‌خواهید بدهید؟ چرا در دولتی که خودتان دارید در آن دولت کار می‌کنید آن را ناکارآمد جلوه می‌دهید؟ چرا نظام را تضعیف می‌کنید؟ آمریکا و اسرائیل ما را متهم می‌کنند، شما تأیید می‌کنید. این کار درستی است؟

نباید امیدی را که وظیفه‌داریم همه ما در دل مردم ایجاد کنیم و حرکت ایجاد کنیم و به‌نظام امیدوار کنیم، به آینده امیدوارشان کنیم، همان کاری که دائماً رهبری دارند می‌کنند و وظیفه همه ماست، از بین ببریم. نباید به خاطر بعضی از منافع به خاطر بعضی از مسائلی که دارید همه این‌ها را زیر سؤال ببرید.

سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب را مرور کنید. همین مطالبی که اخیراً در دیدار با ورزش‌کاران بیان کردند، این‌ها را خوب ملاحظه کنید. مسیر روشن است. مسیر مشخص است. تضعیف نکنید. فعلاً به همین مقدار بسنده می‌کنیم و امیدواریم که جبران کنند. حرفی را که زده‌اند و خسارتی را که زدند جبران کنند و برترمیم آن اقدام کنند و حرکت درستی انجام دهند.

محاکمه و اعدام مفسدان اقتصادی نشان‌دهنده عزم و تصمیم دستگاه قضایی است در مبارزه با زالوصفتان و فاسدانی که امنیت اقتصادی را به خطر انداختند. این اقدام به‌موقع و خداپسندانه جای تقدیر و تشکر دارد. این نحوه عمل اعتماد به دستگاه قضا را بیشتر می‌کند.

اما آن چیزی که مورد توقع مردم است این است که قوه قضاییه با سرعت بیشتری پرونده مرتبطان با این مفسدان که بعضاً در سیستم بانکی و در سیستم اجرایی کشور هستند که رهبر انقلاب فرمودند تقصیر عمده متوجه فردی است که ارز و یا سکه را با بی‌تدبیری خود عرضه کرده است بدون مصلحت‌اندیشی و قاطعانه دستگاه قضایی باید به این مورد رسیدگی کند ان‌شاءالله.

همین‌جا باید تشکر کنم از سربازان گمنام امام عصر -علیه‌السلام-  در استان به خاطر اقدامات به‌موقع و مؤثری که در جریان منافقین و سلطنت‌طلب‌ها داشتند که بعضی از خبرهایش شاید به گوش شما رسیده باشد.  نسبت به تخلفات بعضی از ادارات استان هم ورود خوبی داشتند  که همگی مورد تأیید و تأکید است و مردم هم از این قصه خوشحال می‌شوند که با متخلفین دستگاه‌های اداری استان مقابله و محکم برخورد شود.

همچنین از دستگیری‌هایی که نسبت به مفسدین اقتصادی و افرادی که سوءاستفاده‌هایی داشتند و در شهر کرج و استان فعال بودند و بعضاً اسامی آن‌ها برای شما معلوم است و من بنا ندارم که اسم ببرم، این‌ها هم دستگیر شدند تشکر می‌کنیم و خدا قوت میگوییم. البته در فضای مجازی عده‌ای تلاش می‌کنند که این‌طور القا کنند که مسئله شخصی بوده و چند روزی زندانی هستند و بعد آزاد می‌شوند که این‌طور نیست. از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم با این مسائل قاطعانه برخورد کنند که اگر تعللی صورت بگیرد ناچاریم که به مردم جهت تنویر افکار عمومی مطالبی را عرض کنیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.