نماینده رهبر انقلاب در استان البرز:

توسعه کتابخانه دیجیتال در استان البرز موردتوجه قرار گیرد

روابط عمومی (۲) ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر گسترش و توسعه کتابخانه‌های دیجیتال، عنوان کرد: با توجه به گسترش روزافزون ابزارهای دیجیتال، فرهنگ‌سازی استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی عرضه کتاب لازم و ضروری است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، روز گذشته (یکشنبه) هم‌زمان با فرارسیدن هفته کتاب، احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز به همراه معاونین، روسای ادارات، جمعی از مسئولین و کتابداران استان با آیت‌الله حسینی همدانی ، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر نقش کتاب در فرهنگ و تمدن سازی بیان داشت: انتقال فرهنگ از طریق کتاب صورت می‌پذیرد و ریشه تمدن در مجموعه حیات بشری است لذا هیچ‌وقت کهنه و فراموش نمی‌شود.

وی بابیان اینکه هدف نظام طاغوت پایین نگاه‌داشتن سطح آگاهی مردم بود، تأکید کرد: انس با کتاب سطح دانش آگاهی را در جامعه بالا می‌برد و باید برای گسترش و تبلیغ آن اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به رشد آمار فعالیت کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نسبت به دوره پیش از انقلاب اظهار داشت: رشد فعالیت‌های حوزه کتاب با دوره طاغوت قابل‌مقایسه نیست اما با توجه با شاخص‌های کیفی موجود، نسبت به مسئله کتاب و کتابخانه‌ها فقیر هستیم و نباید به این سطح از رشد رضایت داد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر گسترش و توسعه کتابخانه‌های دیجیتال، عنوان کرد: با توجه به گسترش روزافزون ابزارهای دیجیتال، فرهنگ‌سازی استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی عرضه کتاب لازم و ضروری است.

وی در ادامه فضای کتابخانه‌ها را موردبررسی قرارداد و اظهار داشت: مراجعه به کتابخانه‌ها نباید محدود به دانش آموزان و دانشجویان کنکوری شود و باید تغییراتی حاصل شود تا سطوح مختلف جامعه برای مطالعات متنوع به کتابخانه‌ها مراجعه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فرارسیدن روز بزرگداشت آیت‌الله علامه طباطبایی گفت: کتاب سنن النبی که روش زندگی مستند رسول خداست و توسط این عالم بزرگوار جمع آموری شده یکی از کتاب‌های مفید و مناسب درزمینهٔ معرفی و نشر کتاب است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خطاب به کتاب داران استان بیان داشت: باید سطح فرهنگ و دانش کتابداران در همه زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از مخاطبانشان بیشتر باشد و در حوزه فعالیت خود از علم روز دنیا مطلع باشند و تجهیزات را به‌روز کنند.

وی در پایان بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله کتاب را یادآور شد و گفت: تأسیس رادیو کتاب از طرح‌های ارائه‌شده رهبری درزمینهٔ ترویج کتاب‌خوانی که باید استان البرز در این زمینه پیش‌قدم باشد و تحولی ایجاد نماید.

گفتنی است در پایان این مراسم کتابداران نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله حسینی همدانی اقامه کردند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.