نماینده رهبر انقلاب در استان البرز:

عقلانیت حقیقی، حرکت در مسیر انقلابی گری است

کارشناس روابط عمومی ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ۰

آیت‌الله‌ حسینی همدانی‌ امروز در دیدار اعضای‌ شورای‌ عمومی‌ اتحادیه‌ انجمن‌های‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ سراسر کشور گفت: عقلانیت حقیقی، حرکت در مسیر انقلابی گری است  چراکه انسان‌های انقلابی و دین‌محور، عقل‌گرا هستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، اولین گردهمایی نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور به نمایندگی دانشگاه خوارزمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به رابطه بین عقلانیت و انقلابی گری بیان داشت: عقلانیت و انقلابی گری اگر تبیین نشود می‌تواند رهزن راه و مانع از حرکت در مسیر عالی انقلاب شود.

وی بابیان اینکه در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی مردم با دست‌خالی و بدون امکانات با دشمن کاملاً مسلح مبارزه می‌کردند، گفت: شاید برخی این عمل را به‌دوراز عقلانیت بدانند اما باید مواظب بود که عقلانیت مانع از حرکت انقلابی نشود.

امام‌جمعه کرج در ادامه عقلانیت حقیقی را، حرکت در مسیر انقلابی گری دانست و تصریح کرد: انسان‌های انقلابی عقل‌گرا و عقل مدار هستند چراکه دین‌محور هستند و یکی از ارکان دین عقل است.

آیت‌الله حسینی همدانی نفوذ در عصر حاضر را جدی خواند و اظهار داشت: در عربستان کتب فارسی با شمار بالا چاپ می‌کنند که ۸۵ درصد مطالب آن ایرادی با مبانی شیعی ندارد اما در ۱۵ درصد آن موضوعات غلط و اشتباهی وجود دارد که در مخاطب تأثیر می‌گذارد.

وی بابیان اینکه دشمن برای مقابله با نظام اسلامی طرح و برنامه‌ریزی دارد، تصریح کرد: دشمن با برنامه‌ریزی منظم برای تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … تلاش می‌کند تا ایران اسلامی را تحت نفوذ و سلطه خود قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: یکی از این برنامه‌ریزی‌ها تحت‌فشار قرار دادن نیروهای انقلابی و ارزشی است تا زبان او را ببندد و از روشنگری دور نگه‌دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر انسجام بین نیروهای حزب‌الله و شبکه‌سازی، خطاب به دانشجویان گفت: باید با الگو قرار دادن جوانان دوران انقلاب اسلامی اتحاد و انسجام را در بین خودتان قوی و محکم بدارید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود زیارت عاشورا را از مهم‌ترین زیارت‌نامه‌ها و ادعیه‌ها خواند و گفت: زیارت عاشورا برنامه‌ریزی و طرح جامع شیعه تا زمان ظهور حضرت حجت است و باید با توجه ویژه‌ای آن را موردمطالعه قرارداد.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: بندبند زیارت عاشورا وظیفه یک شیعه پیرو اهل‌بیت و تربیت‌شده مکتب ائمه،  در زمان‌های مختلف و در با مواجهه مسائل گونان را شرح می‌دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این زیارت یک حدیث قدسی است ،تصریح کرد: تعداد بسیار کمی از زیارت‌نامه‌ها و ادعیه‌ها تبیین‌کننده چشم‌انداز و مهندسی آینده تا قیامت و زمان ظهور است که زیارت عاشورا یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در زیارات عاشورا هرگز از دشمنان خارجی صحبت نشده است، عنوان کرد: در زیارت عاشورا از کفر، استکبار و دشمنان خارج از دین صحبت نشده است و به عوامل داخلی و عناصر واداده‌ی کج‌فهم پرداخته‌شده است.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با تأکید بر اهمیت کار سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: دشمن بعد از انجام کار فرهنگی و سیاسی و تضعیف باورها و اعتقادات به عمل نظامی روی می‌آورد.

آیت‌الله حسینی همدانی ضمن اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای در عصر ائمه گفت: فعالیت‌های رسانه‌ای باعث شد تا امیرالمؤمنین که به‌عنوان جانشین پیامبر در غدیر خم معرفی‌شده بود خانه‌نشین شود.

وی در پایان خطاب به دانشجویان اظهار داشت: دانشجویان باید با ارتقاء سطح بصیرت و تحلیل سیاسی و دینی خود در جهت تبلیغ معارف دینی و اسلامی کوشا باشند.

گفتی است در این دیدار دانشجویان نماز ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله حسینی همدانی اقامه کردند و پس از سخنرانی ایشان به بیان دیدگاه ها، نظرات و پرسش‌های خود با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز پرداختند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.