آیت‌الله حسینی همدانی در جمع بهاییان مسلمان شده مطرح کرد:

تقویت باورهای دینی از ابتلای انسان به گمراهی ممانعت می‌کند / ایمان به دین اسلام تولدی دیگر است

کارشناس روابط عمومی ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۰

امام‌جمعه کرج توحید را ازجمله مسائل مهم در دین اسلام برشمرد و گفت: تقویت مبانی دینی موردتوجه قرار گیرد و به‌وسیله مطالعه و پرسش از کارشناسان مذهبی پایه‌های دینی وایمانی خود را محکم کنید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، شامگاه امروز (یکشنبه) ۲۳ نفر از بهاییان مسلمان شده از استان‌های مختلف کشور با حضور در دفتر امام‌جمعه کرج، با آیت‌الله حسینی همدانی دیدار کردند.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این حرکت اثر وضعی و فردی در جامعه دارد بیان داشت: مستبصر به معنای بصیرت و آگاهی داشتن است.

ایشان در ادامه افزود: ایمان آوردگان از فرقه بهاییت به دین اسلام موردعنایت خداوند واقع شدند چراکه اگر پروردگار نخواهد کسی تزکیه و سعادتمند نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به آیه «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» اظهار داشت: در انتخاب دین تحمیلی وجود ندارد و این بدین معناست که انسان بعد از بررسی و استدلال به نتیجه برسد و انتخاب کند اما اگر کسی وارد آن شد باید مسائل و قواعد آن را رعایت کند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: اگر انسان با اعتقاد و باور انتخاب و حرکت کند دچار لغزش و خطا نخواهد شد و به گمراهی نمی‌افتد.

ایشان برگشتن به مسیر حقانیت و دین اسلام را تولد دیگری دانست و عنوان کرد: در همه ادیان الهی انسان‌ها بر اساس فطرت الهی به دنیا می‌آیند اما بنا به دلایلی از این فطرت دور و منحرف می‌شوند.

امام‌جمعه کرج در ادامه توحید یعنی باور به خدا و یگانگی خدا را ازجمله مسائل مهم در دین اسلام برشمرد و گفت: تقویت مبانی دینی موردتوجه قرار گیرد و به‌وسیله مطالعه و پرسش از کارشناسان مذهبی پایه‌های دینی وایمانی خود را محکم کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی با معرفی کتب دکتر شهید مرتضی مطهری به‌عنوان یک منبع مناسب مطالعه جهت تقویت مبانی فکری، خاطرنشان ساخت: با تقویت معارف در دل‌وجان کسی نمی‌تواند انسان را به گمراهی بکشاند.

ایشان در پایان ضمن مبارک و پرشور خواندن این جلسه و خطاب به بهاییان عازم سفر مشهد مقدس گفت: باید با معارف و حقیقت ائمه آشنایی بیشتری صورت گیرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.