رئیس شورای زکات استان البرز:

کودکان بافرهنگ پرداخت زکات رشد کنند

کارشناس روابط عمومی ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۰

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: برای نهادینه کردن فریضه زکات در جامعه، باید تبلیغات از مدارس آغاز شود و کودکان بافرهنگ پرداخت زکات رشد کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، جلسه‌ی دوره‌ای شورای زکات استان البرز، پیش از ظهر امروز، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های مربوط به حوزه زکات در استان، برگزار شد.

در این جلسه، آیت‌الله حسینی همدانی به ضعف بعد تبلیغی و محتوایی زکات در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: برای نهادینه کردن فریضه زکات در جامعه، باید تبلیغات از مدارس آغاز شود و کودکان بافرهنگ پرداخت زکات رشد کنند.

ایشان در ادامه با تأکید بر نحوه انتشار محتوا در عصر حاضر اظهار داشت: پخش فیلم‌های کوتاه تبلیغی- ترویجی در تلویزیون‌های شهری نصب‌شده در محل‌های پر عبور و مرور می‌تواند یکی از روش‌های مؤثر و ماندگار تبلیغ در این حوزه باشد.

رئیس شورای زکات استان البرز بابیان اینکه در شهر چهره تبلیغی مناسبی برای ذکات در نظر گرفته نشده، گفت: دستگاه‌های مربوطه که در شورای زکات کارگروه دارند هرکدام بایستی با استفاده از وسایل تبلیغاتی که در اختیارشان است قسمتی از این کار را به عهده بگیرند و شهرداری نیز باید درزمینهٔ تبلیغات شهری زکات، طبق میزان موظفی خود اقدامات لازم را داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با گلایه از مسیر اشتباهاتی که مصرف زکات به آن مبتلاست گفت: زکات تحت اشراف ولی جامعه و نماینده او باید صرف فقرا و سپس کارهای فرهنگی و عام‌المنفعه شود درحالی‌که این وجوه توسط غیر به مصرف می‌رسد و سپس برای کارهای فرهنگی بودجه مطالبه می‌شود.

ایشان در پایان با تأکید بر اهمیت نحوه صحیح مصرف کفارات؛ رعایت کامل و دقیق احکام شرعی را در این خصوص لازم دانستند و از دستگاه‌های مربوطه دقت لازم را خواستار شدند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.