رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز:

کارگروه اختصاصی رسانه در شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود

کارشناس روابط عمومی ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز عصر امروز (شنبه) چهل و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور اعضای شورا برگزار شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در راستای اولویت‌بندی مصوبات شورا با تأکید بر اینکه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی اولویت ذاتی همه دستگاه‌ها است و احتیاج به مصوبه ندارد، اظهار داشت: اخلاق عمومی، جوانان و فضای مجازی سه اولویت شورای فرهنگی استان است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: با توجه به اینکه استفاده از فضای مجازی از سنین پایین رواج دارد، فرهنگ استفاده از فضای مجازی و سواد رسانه‌ای باید توسط آموزش‌وپرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و دانشگاه‌ها آموزش داده شود که در این زمینه باید باکارهای ایجابی و برنامه‌ریزی عمل کرد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اولویت داشتن مسئله جوانان، اذعان کرد: ارتباط سازنده با جوانان حتماً نیازمند زمان‌بندی، برنامه‌ریزی و طراحی است.

وی افزود: در مسئله جوانان و فضای مجازی نباید موازی کاری شود؛ شورا باید با توجه به اولویت‌ها، روی هرکدام از این موضوعات تمرکز کند تا اقدامات نتیجه‌بخش باشد والا کار بدون چارچوب، اتلاف وقت و سرمایه است.

وی با تأکید بر لزوم تغییر شیوه‌ها در تبیین معارف دینی برای جامعه و بخصوص نسل جوان تصریح کرد: وضعیت کنونی جامعه مانند شخص سم خورده‌ای است که در عین اینکه باید در خارج کردن سم از بدن او تعجیل کرد هم‌زمان نیازمند درمان‌هایی چون ایجاد کارگروه گفتمان نوین دینی باکار ایجابی و ساختاری است.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان با اشاره به وضعیت نابسامان رسانه‌ها در البرز، بر لزوم تشکیل کارگروه اختصاصی رسانه در شورای فرهنگ عمومی استان تأکید کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.