امام‌جمعه کرج:

تصویب لایحه CFT توسط مجلس، ناقض اصول ۳ و ۱۵۴ قانون اساسی است

فضای مجازی ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: آموزه‌های اسلامی بر کار و تلاش تأکیددارند و به ما یادآوری می‌کنند که اگر جامعه تعادل اقتصادی نداشته باشد، به سمت بی‌عدالتی حرکت می‌کند و در همین فضا طاغوت اقتصادی و اختلاف طبقاتی به وجود می‌آید.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تأکید بر اقدام انقلابی و محکم مسئولین در اصلاح مسائل اقتصادی، اظهار داشت: تأخیر در رسیدگی به بی‌عدالتی‌های اقتصادی، عامل نفوذ بیشتر دست دراز کنندگان به اموال عمومی در دستگاه‌ها شده و به جامعه آسیب می‌رساند.

امام‌جمعه کرج گفت: در بیان امام صادق (ع)، مهارت، امانت‌داری و مشتری مداری عامل جهش و رشد تولید و صنعت است.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به تلاش‌های گسترده برای شبهه افکنی، بی‌احترامی و بددهنی به ساحت اباعبدالله (ع) در فضاهای مجازی و حقیقی، به‌منظور فشار روانی بر جامعه و کمرنگ کردن حرکت عظیم محرم، بیان داشت: الحمدالله امسال اقامه عزای محرم و ایام شهادت سیدالشهدا (ع) در اقصی نقاط عالم پرشورتر و پرمحتواتر برگزار شد و نکته امسال، حضور پرشورتر جوانان در این مراسمات بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با گلایه از همگرایی پایین برنامه‌های محرم در استان البرز و شهر کرج، تصریح کرد: جلسات متکثر و متعدد عزاداری خوب است، ولی اجتماع همه‌ی عزاداران، مصداق تعظیم شعائر و تقوای اجتماعی بوده و دشمن‌شکن است.

وی ادامه داد: جلسات پرشور محرم امسال، امید خناثان را ناامید کرد و ان‌شاءالله دنیا شاهد قیام عظیم مردمی در اربعین امسال که باطل کننده‌ی نقشه‌های شوم عبری عربی و غربی است، خواهد بود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به حرکت کاروان اسرای کربلا در یازدهم محرم، بیان داشت: نقش مهم همراهان امام (ع)، یعنی روایت گری حادثه کربلا و زنده نگه‌داشتن عاشورا با حرکت این کاروان آغاز شد و اگر زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) نبودند، مسلماً اثری از کربلا و عاشورا در تاریخ باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز تجلیل از آزادگان و مفقودین، گفت: اجر اسرا کمتر از شهدا نیست و فرزندان این سرزمین، سال‌های سخت اسارت در زندان‌های رژیم بعث را با تأسی به خاندان عصمت (ع) و با قوت تحمل کرده و از ارزش‌های اسلام و انقلاب دست نکشیدند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: حرکت امام حسین (ع) برای اصلاح بدعت‌ها و کژی‌ها بود و نکند ما به نام عزای ایشان، اقدام به بدعت‌گذاری و مناسک سازی کنیم که متأسفانه مشاهده می‌شود با کارهایی چون علم کشی، چنین بی‌توجهی‌هایی انجام می‌شود؛ درحالی‌که در اسلام اصلاً چنین چیزی نداریم، بلکه برافراشتن پرچم عزا مورد تأکید قرارگرفته است.

امام‌جمعه کرج، در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در ۳۱ شهریورماه، اظهار داشت: دشمنان می‌خواستند به‌واسطه‌ی صدام، ریشه‌ی انقلاب اسلامی را بکنند؛ اما اراده‌ی خداوند چیز دیگری بود و باعث شد انقلاب به دنیا بیشتر شناسانده شود؛ با صدور انقلاب، مقدمات بیداری اسلامی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی، در داخل کشور نیز موجب تحولات گسترده فنی و اقتصادی و مهندسی شد، روحیه‌ی انقلابی و مقاومت جوانان را تقویت کرد و در آنان شوق و انگیزه‌ی بیشتری به وجود آورد و ضمن حفظ تمامیت ارضی کشور، در عرصه‌های مختلف کشور، به خودکفایی در تأمین نیازها و تقویت زیرساخت‌ها رسیدیم.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با اشاره به جنگ اقتصادی و رسانه‌ای تمام‌عیار دشمن، خاطرنشان ساخت: امروز، برای مقابله با جبهه دشمن باید فرماندهان اقتصادی خداباور و مجاهد، با روحیه‌ی «ما می‌توانیم» وارد کارزار شوند تا موفقیت حاصل شود.

وی تأکید کرد: در این فضا، دولت محترم نیز نباید به انتقادهای سازنده که بیشتر متوجه سوء مدیریت‌ها هستند، انگ سیاسی زده و یا آن‌ها را تخریب کند تا خدای‌نکرده در مسیری که دشمن طراحی کرده است، قدم برنداریم.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به برگزاری کنگره ۵۰۰۰ شهید دفاع مقدس استان البرز در هفته جاری، بیان داشت: زحمات قابل‌تقدیری برای برگزاری این کنگره کشیده شده است و ان‌شاءالله همه از این کنگره بهره‌مند شده و در جلسات آن شرکت نمایند که احیاگر روح و فرهنگ شهادت در استان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به تلاش‌ها برای تصویب لوایح چهارگانه FATF در مجلس، بیان داشت: چون بعد از قبول برجام توسط ایران، مسائل بانکی ما برخلاف وعده‌های قبلی، رفع نشد؛ وزیر اقتصاد وقت، مخفیانه و بدون مجوز مجلس، تعهد FATF را پذیرفت که یک خلاف آشکار است.

خطیب جمعه کرج گفت: آیا این ظلم به نظام و مردم نیست که مسائل کشور برای مردم مخفیانه و محرمانه باشد؛ ولی گردش‌های مالی و بانکی ما برای دشمن آشکار و عیان باشد؟!

امام‌جمعه کرج گفت: هرچند بعضی از لوایح FATF موردپذیرش مجلس قرارگرفته است، اما هنوز فشارها برای پذیرش بخش اصلی آن یعنی لایحه‌ی CFT (مقابله با تأمین مالی تروریسم) ادامه دارد.

وی تعریف متفاوت تروریسم نسبت به دیدگاه ملی و قانونی کشور ما را مشکل اصلی پذیرش این لایحه دانسته و تصریح کرد: طبق تعریف این لایحه، دفاع فلسطینیان از خاک خود، با تجاوزهای داعش یکسان ارزیابی می‌شود و هر دو در تعریف تروریسم قرار می‌گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: حمایت از مظلومان عالم و دفاع از جامعه‌ی اسلامی که جزو قانون اساسی ما و مبانی انقلاب اسلامی است، در تعریف CFT، حمایت از تروریسم ارزیابی‌شده و جرم تلقی می‌گردد و الحاق ما به این کنوانسیون، ناقض اصول ۳ و ۱۵۴ قانون اساسی است.

وی با اشاره به تأکید دولت و بعضی افراد در مجلس، مبنی بر وجود حق تحفظ برای ایران در پذیرش این لایحه گفت: این مسئله ازنظر حقوقی پذیرفته نیست و خود همین لایحه، صراحتاً در بند ۶ تأکید می‌کند که در پذیرش لایحه، شرط تحفظ یا تفسیر، پذیرفته نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: در کنار همه‌ی این مسائل، رهبر انقلاب، صراحتاً این معاهده را رد کرده و فرمودند مجلس باید خودش قانون مناسب را تقنین کند و لذا از مجلس محترم می‌خواهیم نقش تاریخی خود را فراموش نکرده و برای ملت گرفتاری بیشتر ایجاد نکند.

امام‌جمعه کرج در پایان خطبه‌های نماز با تبریک آغاز سال تحصیلی، گفت: مسئولین محترم آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها، اهتمام ویژه خود را بر تربیت نیروهای مؤمن و متعهد و متخصص معطوف کنند که ریشه رشد همه‌جانبه کشور خواهد بود و ان‌شاءالله در این ایام، همه به خرید لوازم‌التحریر ایرانی متعهد باشند و همدیگر را هم به این کار تشویق کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.