سخنرانی آیت‌الله حسینی همدانی در مراسم ظهر عاشورا:

شناخت سیره امام حسین (ع) هدف اصلی مجالس عزاداری است

کارشناس روابط عمومی ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ ۰

در دهمین روز ماه محرم، نماز ظهر عاشورا به امامت آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی و با حضور پرشور عزاداران حسینی در مصلا امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا در مصلا بزرگ امام خمینی (ره) کرج، با تأکید بر اهمیت اقامه نماز بیان داشت: امام حسین (ع) باکیفیت خاصی نماز خوف خواندند برای اینکه نماز در هیچ شرایطی ترک نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه عزاداری آثار و برکات فردی و اجتماعی فراوان دارد، تصریح کرد: شرکت در مراسمات عزاداری بخشش گناهان را به همراه دارد و سبب استجابت دعا می‌شود.

امام‌جمعه کرج حفظ و بقاء دین را مهم‌ترین بعد اجتماعی مجالس عزاداری دانست و گفت: آشنا شدن با فضایل اخلاقی و سیره امام حسین (ع) از آثار این مجالس است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه وفا و پایبندی به عهد و پیمان نشانه صداقت است، خاطرنشان ساخت: ایمان و مردانگی، در وفای به پیمان است و ما هم باید با توجه با واقعه عاشورا اهل وفا، پیمان و تعهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وفا هم نسبت به پیمان باخدا و هم مردم مطرح است، افزود: حتی در برابر دشمنان نیز باید به عهد و پیمان خود پایبند باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه عاشورا مملو از وفای به عهد و عهدشکنی بود، عنوان کرد: نقطه‌ضعف کوفیان بی‌وفایی آن‌ها بود.

آیت‌الله حسینی همدانی صدق و وفا را از خصلت‌های یاران امام حسین (ع) خواند و گفت: یاران امام حسین (ع) شب عاشورا پیمان بستند که از هم جدا نشوند و تا آخرین لحظه بر سر پیمان خود ماندند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گریه و عزاداری امام حسین باید عامل حرکت و تقویت دین باشد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.