آیت‌الله حسینی همدانی در شب عاشورا:

حرکت در مسیر امام حسین (ع) کمالات نفسانی را در انسان شکوفا و به فعلیت می‌رساند

کارشناس روابط عمومی ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ ۰

مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شب دهم محرم ۱۴۴۰ هـ. ق با سخنرانی آیت‌الله حسینی همدانی بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلا امام خمینی (ره) کرج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در مراسم عزاداری شب عاشورا که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج برگزار شد، بابیان اینکه محبت به معنای درک کمال است، بیان داشت: انسان موجودی کمال طلب است و این کمال طلبی سبب ایجاد ارتباطی بین محب و محبوب شده است.

وی افزود: ریشه محبت در کمال خواهی است، به این معنا که انسان در خودش نقص و در محبوب کمال می‌بیند و به سمت محبوب حرکت می‌کند تا از کمالات او بهره ببرد و نقایص خودش را جبران کند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه ریشه محبت نقص محب و کمال محبوب است، تصریح کرد: اگر رابطه حبی درست بین محب و محبوب برقرار شود، قطعاً نقص تبدیل به کمال خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه محبت به زندگی جهت می‌دهد خاطرنشان ساخت: محبت رفتارهای ساده فردی تا حرکت‌های بزرگ اجتماعی را مدیریت می‌کند.

وی بابیان اینکه انسان به دنبال الگوست تا به‌وسیله آن موجبات رشد خود را فراهم کند، عنوان کرد: اسوه یعنی یک شخصیت کامل و کامل‌کننده که می‌تواند الگویی برای همه‌کسانی که به دنبال کمال هستند می‌خواهند نقص خودشان را برطرف کنند، باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز داشتن مقتدا و الگو برای پیمودن راه درست را یک امر ضروری دانست و گفت: امام حسین (ع) اسوه کاملی است که اگر انسان به آن توجه کند به کمالات والایی خواهد رسید و در دریایی از معرف و نور غرق می‌شود و رشد و تعالی پیدا خواهد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در مسیر امام حسین (ع) حرکت کردن انسان را به ساحل نجات می‌رساند، تصریح کرد: حرکت در مسیر امام حسین (ع) کمالات نفسانی را در انسان شکوفا می‌کند به فعلیت می‌رساند چراکه او مظهر همه خوبی‌های عالم است و انسان کمال طلب او را می‌طلبد و به او محبت دارد.

 وی امام حسین (ع) را عامل حرکت، نجات و حیات بشر دانست و گفت: عده‌ای الآن هم با آثار وجودی امام حسین (ع) مخالفت می‌کنند و برای عزادار او مسئله درست می‌کنند و مجلس عزای او را به هم می‌ریزند و نسبت به او اسائه دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه حب به هر چیزی که منسوب به خداست انسان را خدایی می‌کند و کسی که حب الهی در دلش باشد بداند که خدای تعالی هم به او حب دارد، اظهار داشت: حقیقت محبت رابطه‌ای است که از اتحاد محب بر محبوب حاصل می‌شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.