سخنرانی آیت‌الله حسینی همدانی در شب نهم محرم:

سبک زندگی هرکسی معلول باورهای درونی اوست

کارشناس روابط عمومی ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ ۰

مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شب نهم محرم ۱۴۴۰ هـ. ق با سخنرانی آیت‌الله حسینی همدانی بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلا امام خمینی (ره) کرج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در مراسم عزاداری شب نهم محرم‌الحرام سال ۱۴۴۰ که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج برگزار شد، بابیان اینکه درون و بیرون انسان بر هم تأثیرگذار است، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مبانی فکری برای التزام به نوع خاصی از سبک زندگی، تأثیر و تأثر متقابل ظاهر و باطن آدمی است.

وی افزود: برای تغییر در ظاهر و دگرگون‌سازی رفتار بیرونی، باید به تغییر درون پرداخت؛ یعنی اگر باطن کسی تغییر کرد بیرون او تغییر می‌کند؛ حالات ظاهر انعکاس ویژگی‌های درون انسان است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه می‌توان از راه ایجاد تغییرات بیرونی به تحولات درونی دست پیدا کرد، گفت: ظاهر و باطن انسان دو مورد مستقل از هم نیستند و تأثیر متقابل بر هم دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه محبت و معرفت موتور محرکه انسان‌ها هستند، اظهار داشت: معرفت و محبت عوامل باطنی هستند ولی در ظاهر و حرکات انسان تأثیر می‌گذارند.

وی در ادامه بیان داشت: مال حرام، به دست آوردن ثروت از راه نامشروع و حرام‌خواری بر عقاید، اخلاق و اعمال انسان که بزرگ‌ترین سرمایه‌های هر فرد است اثر می‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه سبک زندگی هرکسی معلول باورهای درونی اوست، عنوان کرد: ارزش‌هایی که بر فرد و جامعه حاکم است ،روش او در زندگی را رقم می‌زند.

آیت‌الله حسینی همدانی به دلیل اقامه نماز به سمت یک قبله مشخص پرداخت و گفت: جهت‌گیری ظاهری به‌سوی یک مکان، دل‌وجان را هم به سمت همان مکان سوق می‌دهد و باطن انسان را توحیدی می‌کند.

وی در پایان نیز دلیل اقامه نماز جماعت را این‌گونه عنوان کرد: تشکل و همبستگی ظاهری، حرکات ما را به وحدت قلبی می‌کشاند و قلب ما را به هم نزدیک می‌کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.