آیت‌الله حسینی همدانی در مراسم عزاداری شب هشتم محرم:

معاد عامل حرکت و توسعه زندگی دنیوی است

کارشناس روابط عمومی ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه معاد عامل حرکت و توسعه زندگی دنیوی است، گفت: اگر باور به معاد حقیقی باشد سبب حل بسیاری از مشکلات و رشد زندگی دنیوی در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در مراسم عزاداری شب هشتم محرم‌الحرام سال ۱۴۴۰ که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج برگزار شد، بیان داشت: باور به قیامت و توحید مسیر زندگی انسان را تنظیم می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش مداح در مراسمات عزاداری تصریح کرد: مداح می‌تواند با انتخاب محتوای مناسب، روح مبارزه با ظلم، آزادی‌خواهی، استکبارستیزی، عدالت‌خواهی، امربه‌معروف و نهی از منکر، شجاعت و امثال‌ذلک را در مخاطب خودش زنده کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه معاد عامل حرکت و توسعه زندگی دنیوی است، گفت: اگر باور به معاد حقیقی باشد سبب حل بسیاری از مشکلات و رشد زندگی دنیوی در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مرگ برای شهید شروع زندگی است، عنوان کرد: عده‌ای که درک بالاتری از حیات دارند حاضرند برای زنده‌بودن دین و مکتب جان خود را بدهند که شهادت‌طلبی به این معناست.

وی بابیان اینکه اثر گناه در جامعه منتقل می‌شود، افزود: گناه یک امر وجودی است و هر گناه ایجادشده بر شخص، زمان و مکان اثر می‌گذارد و آن را توسعه می‌دهد؛ گناه بزرگ می‌شود و محیط را می‌گیرد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به دلیل ابدی بودن مجازات برخی گناهان، گفت: شما یک میخی را در چشم کسی فرومی‌کنید و او تا ابد کور است. یک جرم است ولی جنایتی است که اثرش ابدی است، بنابراین بعضی گناهان هم اثرش ابدی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان بابیان اینکه انسان دائماً با دست خویش و با اختیار راه حق و باطل را انتخاب می‌کند و ماجرای کربلا اوج این انتخاب‌ها بود، خاطرنشان کرد: اختیار انسان و آزمون الهی برای روشن شدن صدق انسان و مقدار ایمان اوست که چقدر ایمان انسان راستین و حقیقی است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.