آیت‌الله حسینی همدانی:

توحید و معاد باوری به انسان سبک زندگی می‌دهد

کارشناس روابط عمومی ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در مراسم عزاداری شب هفتم محرم‌الحرام گفت: کسی که توحید محور و معاد باور است از انجام هر نوع گفتار و رفتاری پرهیز می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در مراسم عزاداری شب هفتم محرم‌الحرام سال ۱۴۴۰ که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج برگزار شد، بابیان اینکه سبک زندگی هر کس محصول و معلول باورها و ارزش‌های اوست، بیان داشت: برخی از باورها و ارزش‌ها سرنوشت‌ساز هستند و در طراحی زندگی و حیات انسان نقش مهمی دارند.

وی در ادامه افزود: از مهم‌ترین باورهای اسلامی که در همه ابعاد زندگی یک مسلمان نقش اساسی و زیر بنایی دارد باور به خدای یکتا است، توحیدی که شرکی همراه آن نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یکی از مسائل مهم دیگر در سبک زندگی اسلامی را جایگاه انسان در عالم هستی دانست و گفت: آگاه بودن از جایگاه انسان در عالم هستی سبب تنظیم زندگی می‌شود لذا در اسلام انسان شانسی یک بحث مستقل و مفصل است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اهمیت انسان‌شناسی عنوان کرد: در همه مکاتب الهی به بیان جایگاه انسان پرداخته‌شده و با مشخص شدن این جایگاه در دنیا، سبک زندگی انسان تبیین می‌شود.

وی با اشاره آیه ۱۱ سوره سجده مبنی بر ابدی بودن روح انسان و معاد، تصریح کرد: انسان‌ها ازلی نیستند ولی روح انسان ابدی است و تا خدا هست این روح هم باقی می‌ماند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه بقای انسان برای زندگی دنیوی نیست و بقای اصلی در آخرت است، خاطرنشان ساخت: سرمایه‌گذاری انسان در این دنیا باید برای بهره‌برداری در آخرت باشد که با این نگاه و جهان‌بینی زندگی ما خیلی فرق می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: باوری صحیحی که از روی اعتقاد به مبدأ (توحید) و معاد (بازگشت به توحید) ساخته‌شده باشد، انسان حاضر است برای آن جهاد کند و کشته شود.

وی افزود: اعتقاد به جاودانگی روح وزندگی ابد، زندگی دنیا را در نظر انسان حقیر می‌کند و اعتقاد به معاد راه رسیدن به کمالات بالای انسانی است.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با اشاره اینکه یک‌ششم قرآن به معاد می‌پردازد گفت: معاد باوری تنظیم‌کننده زندگی انسان در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه لازمه رسیدن جامعه به کمال، زنده‌بودن توحید و معاد در آن است، بیان داشت: کسی که دست‌درازی به اموال عمومی و بیت‌المال می‌کند، معاد باور نیست و کسی که معاد را قبول نداشته باشد، خدا را قبول ندارد چراکه معاد عود به خدا است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه مهم‌ترین عامل حرکت برای انسان همین باور است، گفت: رزمنده‌ای که معتقد به معاد هست حاضر است که به شهادت است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه توحید و معاد باوری به انسان سبک زندگی می‌دهد گفت: کسی که توحید محور و معاد باور است از انجام هر نوع گفتار و رفتاری پرهیز می‌کند.

وی توحید را نقشه راه مسلمان دانست و تصریح کرد: توحید برنامه انسان مسلمان برای هدایت در همه زمینه‌هاست، اعتقاد به توحید نظام سیاسی، حقوقی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی را تنظیم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه باور به توحید و یگانگی خدا در سراسر زندگی امام حسین (ع) موج می‌زند، گفت: امام حسین نمونه کامل یک انسان موحد و الهی است که پدر بندگی خداست.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به معرفی جلوه‌های توحیدی امام حسین (ع) پرداخت و گفت: یکی از سخنان امام حسین (ع) درباره توحید دعای عرفه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه دعای عرفه روح توحیدی انسان را زنده می‌کند، تصریح کرد: دعای عرفه به ما خدا می‌شناساند و باید در خواندن دعاها به معنا و مفهوم آن توجه کرد و بعد به قرائت آن پرداخت.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.