امام‌جمعه موقت کرج:

سؤال از رئیس‌جمهور اوج مردم‌سالاری دینی بود

کارشناس روابط عمومی ۰۹ شهریور ۱۳۹۷ ۰

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد عظیمی زاده در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی و تبریک عید سعید غدیر خم و ولادت امام موسی کاظم -علیه‌السلام- بیان داشت: خطبه‌ی غدیر قوی‌ترین و موثق‌ترین سند بین همه مسلمین است و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری غدیر می‌تواند فصل مشترک همه مسلمانان باشد.

وی با اشاره به عاشورا و قیام انقلاب حضرت حجت-ارواحنا فداه- به‌عنوان دو حادثه مهم بعد از غدیر گفت: عاشورا پاسدار و حافظ غدیر است و قیام انقلاب حضرت مهدی (عج) در ادامه مسیر غدیر است که این نشان می‌دهد که غدیر محور همه حوادث هستی است.

امام‌جمعه موقت کرج بابیان اینکه به قانون بانکداری اسلامی کمتر عمل می‌شود، گفت: امروزه یکی از مشکلات و آسیب‌های جدی اقتصاد و صنعت ما، بانک‌ها هستند که با دریافت سودهای کلان تولیدکنندگان ما را به خاک سیاه نشانده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عظیمی زاده خاطرنشان کرد: پرونده استعمار انگلیس پرونده سیاهی است که ایجاد انحراف در انقلاب مشروطه، اشغال ایران در جنگ جهانی اول و دوم، کودتای سوم اسفند، به قدرت رساندن رضاخان، کودتای ۲۸ مرداد، سرنگون کردن حکومت مردمی مصدق، شکل‌گیری فرقه بهاییت، حضور در جنگ تحمیلی و حمایت از صدام، دخالت در مسائل کشور مانند فتنه ۸۸، بحث انرژی هسته‌ای، شرکت در صدور قطعنامه فراوان در سازمان ملل و شرکت در تحریم ظالمانه ازجمله آن است.

وی یکی از کارهای بسیار مهم انگلیس را ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی دانست و گفت: شیعه انگلیسی که مقام معظم رهبری فرمودند برگرفته از همین اقدام است و از جانب این کشور ضربات بسیاری به ما واردشده است اما متأسفانه تعداد زیادی از فرزندان و وابستگان مسئولین ما در انگلیس مشغول تحصیل هستند و مشکلی به نام تبعیت دوگانه را از جانب انگلیس نیز مشاهده می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه کرج با گرامی داشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: هیچ بنیانی باعظمت‌تر از بنیان خانواده نیست اما متأسفانه این بنیان در حال تزلزل است و یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های جامعه ما پایین آمدن آمار ازدواج و افزایش طلاق است که ادامه این وضعیت اضمحلال محکم‌ترین بنیان یعنی خانواده را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عظیمی زاده بابیان اینکه نوک پیکان تهاجم فرهنگی دشمن فروپاشی خانواده است، افزود: وقتی خانواده‌ای فروپاشید، جامعه فرومی‌پاشد و باید از این اقدام جلوگیری شود.

وی با اشاره به عزل وزیر اقتصاد در مجلس گفت: این اقدام باید زودتر اتفاق می‌افتاد، چراکه امروز جنگ ما، جنگ اقتصادی است و پرچم‌دار این جنگ وزیر اقتصاد است اما متأسفانه بسیاری از این بی‌تدبیری‌ها به حوزه مدیریت او برمی‌گردد.

 امام‌جمعه موقت کرج سؤال از رئیس‌جمهور و قانع نشدن نمایندگان را از اتفاقات مهم هفته گذشته دانست و گفت: این اتفاق اوج مردم‌سالاری دینی، ثبات و پایداری نظام است که برخی در شرایط کنونی این اتفاق را مناسب نمی‌دانستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عظیمی زاده بابیان اینکه فرمایشات رئیس‌جمهور قانع‌کننده نبود و بیشتر جنبه سخنرانی داشت، افزود: شما اگر به مردم هم مراجعه می‌کردید، مردم این توجیهات رو نمی‌پذیرند و نمایندگان ملت هم به جهت نمایندگی مردم داشتن عمل کردند و عدم قانع شدن را اعلام کردند.

وی با ابراز گله‌مندی از نمایندگان مجلس گفت: چرا بعضی از نمایندگان نمی‌خواهند آرایشان شفاف باشد و چقدر خوب است مردم هر شهر و محلی بدانند که نماینده‌شان به چه موضوع و قانونی رأی داده است.

خطیب موقت نماز جمعه کرج متذکر شد: حداقل خروجی سوال از رئیس جمهور محترم باید تقویت تیم اقتصادی و توجه بیشتر به آن باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عظیمی زاده با ابراز خرسندی از اقدام قوه قضاییه در برگزاری علنی دادگاه‌ها در هفته گذشته گفت: توقع داریم که قوه قضاییه با سرعت، دقت و قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند؛ این‌که امروز فردی زندانی و بازداشت شود و بعد از دو سال برایش حکم صادر شود تأثیرگذار نیست.

وی در ادامه افزود: قاطعیت در برخورد باید به نحوی باشد که کسی دچار عفو یا تخفیف نشود چراکه امروز  برخورد انقلابی و قاطع با مفسدین اقتصادی است که درد مردم را مرهم می‌بخشد.

امام‌جمعه موقت کرج در پایان با اشاره به اختلافات موجود در شورای شهر کرج گفت: چند ماهی است که شهر معطل است و هم‌اکنون نیز شورا در آستانه انحلال است از استاندار و فرماندار تقاضای رسیدگی دارم، اعضای شورای شهر با برگزاری جلسات به مردم خدمت کنند و از آراء مردم محافظت کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.