خطبه/

مشروح خطبه های نماز جمعه ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۷ شهر کرج استان البرز

کارشناس روابط عمومی ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۲/۵/۱۳۹۷

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدایمه علی اعدایهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

عباد الرحمن أوصیکم و نفسی بتقوى اللَّه

بحث در این بود اهل تقوا در همه شئون زندگی، رعایت قوانین الهی را می کنند و طبق دستور شرع عمل می‌کنند.

بحث ما در مباحث  اقتصادی در ادامه اون بحث، رسیدیم به یکی از بزرگ‌ترین ظلم‌های اقتصادی که آثار سوء فردی و اجتماعی دارد ، به نام ربا و چند جلسه ای رو راجب ربا بحث کردیم، به بعضی از  آیات و روایات این باب و سنگینی گناه و شدت عقاب آن اشاره کردیم.

ربا از گناهان کبیره و تکرار می‌کنم جنگ باخداست، ربا باعث از بین رفتن اموال و فساد در مال جامعه می‌شود.

در شب معراج رسول خدا رباخواران را به صورت‌های مختلف و عذاب هائی که می‌کشند را ملاحظه فرمودند. رسول خدا فرمودند: هر کس ربا بخورد، خدا شکم او را به‌اندازه ربایى که‏ خورده است، از آتش دوزخ پر مى‏کند؛ و اگر با آن مال ربا، مال دیگرى به دست آورد، خدا هیچ‌چیز از عمل او را قبول نمى‏کند؛ و پیوسته تا زمانى که قیراطى از آن ربا با او است، مورد لعنت خدا و فرشتگان خدا است.

این روایات خیلی سنگین است. لعنت خدا  را فکر نکنید چیز کمی است، خدا شیطان را لعنت کرده و کسی که مورد لعن خدا قرار گیرد یعنی از رحمت الهی محروم شده است، چنین کسی را چه چیزی نجات می‌دهد؟

کسی که مبتلابه ربا و رباخواری  شود، دین خود را از دست می‌دهد. یعنى سرمایه اصلی که دنیا و آخرتش را آباد می‌کند، را از دست می‌دهد. اگرچه در ظاهر مال فراوانی به دست می‌آورد. اما اصل کاری را از دست می دهد.

از امام صادق -علیه‌السلام- درباره این آیه: «یَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا و یربی الصّدقات…»؛ «خداوند ربا را نابود مى‏کند و صدقات را فزونى مى‏بخشد»، سؤال کردند که مى‏بینیم؛ مردى ربا مى‏خورد و مالش زیاد مى‏شود؟{درحالی‌که آیه شریفه فرمود از بین می‌رود} حضرت فرمودند: «خداوند دینش را نابود مى‏کند، هرچند مالش افزایش یابد».

این شخص بی دین می شود یعنی سرمایه اصلی اش را از دست می دهد.باید دائماً شاکر نعم الهی باشیم و کفران نکنیم. ابتلا به ربا کفران نعمت است و اگر کفران آمد همه‌چیز از بین می‌رود و سنت خدا این است که افراد را با دست خودشان نابود کند.

خداوند می‌گوید به تو قدرت اختیار دادم که از این قوه استفاده کن و مسیر درست را انتخاب کن و درراه درست قدم بگذار تا نتیجه‌اش را ببینی. و الا نابود خواهی شد. چون هر انتخابی نتیجه و آثاری را به همراه دارد در همین مسائل اجتماعی هم می‌بینید، که چگونه انتخاب در سرنوشت ما تأثیر می‌گذارد معمولاً در زمان انتخابات عرض می‌شود که خوب انتخاب کنید و درست دقت کنید که چه کسی را بر خود مسلط می‌کنید که ما آثارش را بعد تر می بینید.

به‌هرتقدیر گاهی خدای تعالی، علت نابودی انسان‌ها و از بین رفتن اجتماع انسانی را رباخوارى قرار داده است. امیرالمؤمنین علیه‌السلام دربیانی فرمودند: هرگاه خداوند تعالی اراده کند که مردم منطقه‌ای را نابود کند، در میان ایشان رباخوارى رایج مى‏شود. ببینید این عذاب الهی است، فکر نکنید که ربا خواری چیز کمی است.

یعنی مؤمن، مواظب باش ربا و رباخواری در جامعه توسعه پیدا نکند. که این گناه ریشه خیلی از گناهان است. حرام‌خواری ابتلائات اجتماعی می‌آورد که یکی از آن‌ها سرپیچی از امام جامعه است.امام حسین (ع) اونجا خطابه خواند کسی گوش نداد، گفت این ها شکم هاشون از حرام پر شده است.

همین مقدار فعلاً راجع به ربا بس باشد اگرچه جای بحث دارد که مثلاً در بانکداری ادامه پیدا کند، مثلا بانکداری ربوی و غیر ربوی، اما چون از اصل بحث دور می‌شویم، در فرصت دیگری به قید حیات به آن بحث می‌پردازم.

از این نوبت به قوه‌ی الهی راجع به دامداری و صنعت و اهمیت هرکدام از آن‌ها می‌پردازم و بحث را  ادامه می دهیم. راجع به کشاورزی قبلاً نکاتی عرض شد. اول به بحث دامداری که در زندگی بشر و اقتصاد فرد و اجتماع و در تأمین غذای مردم و ادامه حیات انسان ها، نقش اساسی به عهده دارد، می‌پردازم و اینکه اسلام به رشد و توسعه این ثروت عظیم توجه ویژه دارد.

ابتدا به بعضی از  آیات که ما را متوجه نعمت چارپایان و منافعی که برای بشر دارند اشاره می‌کنم که اسلام چقدر توصیه کرده که ایت ثروت توسعه پیدا بکند ، زیاد شود و خود این یک نعمتی از نعمت های الهی است چهارپایان از نعم الهی هستند  و منافعی برای بشر دارند.

مثلا  در سوره نحل آیه ۵ فرمود: «وَ الْأَنْعامَ خَلَقَها لَکُمْ، فِیها دِفْ‏ءٌ وَ مَنافِعُ، وَ مِنْها تَأْکُلُونَ»؛ «چارپایان را آفرید، که براى شما در آن‌ها گرما (پوشش گرم‏کننده) و سودهایى است، و از (گوشت و شیر) آن‌ها مى‏خورید»

یا در آیه ۷۹ سوره مبارکه غافر فرمود: «اللَّهُ الَّذِی جَعَلَ  لَکُمُ  الْأَنْعامَ لِتَرْکَبُوا مِنْها وَ مِنْها تَأْکُلُونَ»؛« خدا است که براى شما چارپایان را آفرید تا بر برخى از آن‌ها سوار شوید، و از آن‌ها بخورید.»

یا در آیه ۸۰ سوره نحل فرمود: (خداوند) براى شما از پوست‌های چارپایان خانه‏ها (خیمه‏ها) یى فراهم آورد، که (به هنگام استفاده از آن‌ها) در سفرها و در اقامتگاه‌ها احساس سبکى مى‏کنید،و از پشم‌ها و کرک‌ها و موهاى آن‌ها اثاث و متاع …/ می‌بینید که به انواع بهره‌ها که از حیوانات می‌شود برد اشاره فرمود، از گوشت برای خوردن از پوست برای پوشش لباس یا خانه‌سازی و در حال زنده‌بودن برای سوارکاری و حمل بار و کشاورزی.

خب می بینید به انواع بهره هایی که از حیوانات میشود برد اشاره شد، از گوشت و شیر آن ها برای خوردن، از پوست آن ها برای پوشش و لباس و خانه سازی ، در حال زنده بودن آن ها برای بار بردن ، سوارکاری و کشاورزی  می شود استفاده کرد.

می‌دانید خداوند متعال هیچ پیامبری را مبعوث نکرد مگر اینکه چوپانِ گوسفند و دامدار بود مگر یکی از آن ها  تا کسی فکر نکند که کار کوچک و حقیری است و در اشتغال به آن کوتاهی کند مگر یک پیامبر که به‌غیراز این اشتغال داشت.

در روایات هم توصیه بسیار شده که دامداری کنید که برای شما سود دارد مثلاً امیرالمؤمنین فرمود؛ رسول خدا فرمودند: به گوسفنددارى و کشاورزى روی‌آورید، که صبح و شام سود مى‏رسانند.

در جای دیگر از گاو و گوسفند شیرده به‌عنوان برکت نام بردند. و فرمودند: گوسفند سرمایه خوبی است.

در تفسیر نور الثقلین از امیرالمؤمنین علیه-السلام حدیثی نقل می‌کند که مربوط به خانواده‌های شهری در این روزگار نمی‌شود، اما شاید بتوان از آن استفاده کرد که اگر هر خانواده‌ای این کار را در محل دیگری انجام دهد، دامداری رونق بیشتری پیداکرده؛ تولید بالا می‌رود. فرمود: بهترین چیزی که انسان در خانه برای خانواده خود تهیه می‌کند گوسفند است، هر کس در منزل خود گوسفندی داشته باشد در هرروز فرشتگان خدا دو بار او را تقدیس می‌کنند. یا رسول خدا اغنیا و ثروتمندان را به پرورش گوسفند و فقرا را به مرغداری امر فرمودند.

این مقدمه‌ی بحث تا ان شاالله اگر زنده بودیم و خداوندی تعالی تقدیر کرد ادامه بحث را در ماه آینده بیان کنم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین الصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی

 و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد

والحسن بن علی والخلف القایم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

متقین، در انجام اعمال عبادی، اول بر انجام واجبات تأکیددارند و بعد به‌اندازه وسعشان به مستحبات می‌پردازند.

مولای ما  امیرالمؤمنین-علیه السلام- در حکمت ۳۸ از حکم نهج‌البلاغه فرمود:« لَا قُرْبَهَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ». «اگر مستحبات، به واجبات زیان برساند، موجب نزدیک شدن به خدا نخواهد بود.»

همه فرق اسلامی اعم از شیعه و سنی قبول دارند که انجام بیشترِ کارهای مستحبی بر کسانی که عمل واجب بر عهده‌دارند، صحیح نیست و موجب قرب به خداوند نمی‌شود.

کسی که به واجبات ضرر زده باشد، یعنی عملی که انجام داده شرایط لازم برای صحت را نداشته درنتیجه مقرّب شخص نیست  بلکه عمل واجب ترک شده و موجبات نافرمانی خدا را  فراهم‌شده که کیفر و عقاب هم دارد.

هدف از انجام مستحبات قرب الی الله است که آن را باید بعد از انجام تکلیف اصلی یعنی واجبات دنبال کرد. البته معنای وسیع‌تری که از این حکمت به دست می‌آید این است که برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب باید امور مهم‌تر را پیش انداخت و زودتر انجام داد، همون که امروزه ما بهش میگیم اولویت سنجنی، اولویت ها رو بشناسیم و به اولویت ها بپردازیم و بعد به مسائل درجه دو و درجه سه پرداخت.

خدایا تقوا و اعمال صالح ما را زیاد بگردان.

۱۷ مرداد مصادف با ۲۵ ذی‌قعده الحرام روز دحوالارض است. یکی از ۴ روز سال که خدای تعالی نگاه ویژه به آن کرده و درهای رحمتش را بازنموده و بار عام داده که اعمال متعددی من‌جمله روزه بسیار سفارش شده است. یکی از آن چهار روز عمده سال است.

مرحوم میرزا جواد آقا ملکی در المراقبات نقل می‌کند: از حضرت على-علیه السلام-که فرمود: «نخستین رحمتى که از آسمان به زمین نازل شد، در روز بیست و پنجم ماه ذی‌القعده، روز دحوالارض بوده است و هرکس این روز را روزه بدارد و شب آن را به عبادت بپردازد، به پاداش عبادت صدساله رسیده است؛ عبادت صدساله‏اى که روزهاى آن را به روزه و شب‏هاى آن را به عبادت گذرانیده است. این ها رو میگیم که روز ۲۵ ذی القعده و ۱۷ مرداد رو از دست ندهیدو فرمودند:  هر جماعتى که در این روز گِرد هم‏آیند و به ذکر پروردگار بپردازند، پراکنده نخواهند شد مگر آن‏که خواسته‏هاى آنان برآورده خواهد شد و در این روز هزاران رحمت از سوى پروردگار نازل مى‏شود که نودونه درصد آن از آنِ کسانى است که روزش را به روزه و ذکر مشغول باشند و شبش را به احیا و عبادت.»

این اعمال همگی در ثبات دین و تربیت جان مؤثر هستند. دحو به معنای گسترش زمین از زیر کعبه است. که گفته‌اند اولِ خلقت تمام سطح زمین را آب‌گرفته بوده بعد آرام‌آرام آب‌ها فروکش کردند و خشکی‌ها بیرون آمدند و اولین خشکی کعبه بود که مرکز و نشانه عبادت و بندگی خدا شد و شهر مکه را هم ام‌القری نامیدند یعنی مادر آبادی‌ها به همین جهت است. که آیات مبارکه سوره نازعات به همین مسئله اشاره دارد.

اگر انسان توجه کند دحوالارض یکی از نشانه توحید، رحمت و قدرت خداست. خداوند تعالی  به همه ما توفیق بندگی خالص عنایت فرماید.

مناسبت دیگر ۱۷ مرداد، روز خبرنگار است که به مناسبت شهادت محمود صارمی، که اتفاقا از اهالی همین استان هم هست، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست گروه طالبان در افغانستان نام‌گذاری شد. تا به این وسیله از زحمات این قشر خدوم تجلیل و قدردانی شود.

از آنجائی که اسلام به آگاهی و آگاهی بخشی اهمیت داده و آن را ستوده است، لذا مطبوعات، رسانه، خبر و خبررسانی اگر در مسیر صحیح آگاهی بخشی به مردم و بالا بردن سطح دانش و تفکر مردم قدم بردارد موردحمایت اسلام و نظام می‌باشد.

به همین جهت است که کار خبرنگاران سخت می‌شود چون باید اولاً اعتماد مخاطب را نسبت به مطالب خود جلب کنند، در بیان مطلب غلو و زیاده گوئی نداشته باشند، اگر خبر است، صرفاً خبر را بدهند و تحلیل و برداشت شخصی را داخل خبر نکنند، در بیان اخبار تشنج‌آفرینی فکری نکنند ، ذهن مخاطب را از جریان اصلی منصرف نکنند.

خبرنگار یک عنصر فرهنگی است، پس لازم است با تمام قوایی که دارد، با داشتن مطالعه مستمر، گسترده و متنوع، فرهنگی فکر کند و فرهنگی عمل کند و در بالا بردن سطح فرهنگ منطقه‌ی مأموریتش و بلکه بیشتر کوشا باشد.

خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند عامل وحدت و همچنین یا ایجاد تنش و گسست جامعه باشند. پس رسالت سنگینی بر عهده دارند. انتقادات باید سازنده باشد، در مسیر اصلاح عملکردها و امیدبخش باشد.

این روزها می‌بیند که چگونه عده‌ای عمداً و متعمداً طوری عمل می‌کنند و با مردم برخورد دارند که نظام را بد جلوه دهند ، القاء کنند هیچ دستاوردی نداشته و آینده ازدست‌رفته و آینده مبهم است.

به مقدسات، شهدا، ایثارگران و خانواده‌های متدین توهین می‌کنند و از خطوط قرمز عبور می‌کنند. آنکه می‌تواند نقش مؤثری در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و امیدوار کردن مردم بابیان درستِ واقعیت‌های کشور داشته باشد، رسانه ها و شخص خبرنگار است.

رسالت خبرنگار بسیار خطیر است؛ باید صریح و صادق باشد و در بیان مطلب دقت داشته باشد که مبتلابه افراط‌وتفریط نشود، هنجارهای جامعه را رعایت کند، صبور باشد، تیزبین و نکته‌بین باشد و به دنبال به دست آوردن حقیقت و از همه مهم‌تر امانت‌دار باشد و به‌موقع خبررسانی کند و چون با همه اقشار مردم ارتباط دارد باید عادلانه مدافع حقوق همه باشد.

امروز که استکبار جهانی و صهیونیست‌های خبیث با تمام قوا و به‌کارگیری تمام ابزارآلات و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی پیشرفته خود تلاش می‌کنند دستاوردهای انقلاب را نادیده بگیرند و تحریف کنند و اسلام و مسلمین را  در دنیا بد جلوه دهند. وظیفه خبرنگارانِ عزتمند و غیور که در قالبی دیگری در حقیقت مدافع حریم اسلام هستند و در این مسیر شهدائی تقدیم کرده‌اند بسیار حائز اهمیت است لذا باید وظیفه خطیر خودشون را این روزها توجه داشته باشند و در این مسیر درست عمل کنند.  به‌هرتقدیر این روز را به همه عزیزان خدا قوت و تبریک عرض می‌کنیم.

از آنجائی که انتظار هست و سؤال هم  می‌شود چند کلمه راجع به مسائلِ مطرح جاری، عرض کنم. خوب هم دقت کنید که این مطالب خوب طلقی بشود.بیان ما تظعیف کسی نیست، این ها واقعیت هایی هست که باید در جامعه به آن پرداخته بشود.اگر گفته نشود و هدایت نشود آثار بد دیگری خواهد داشت.

بااینکه هنوز تحریم جدیدی اعمال نشده و نسبت به گذشته تغییر جدی صورت نگرفته، جریانات و حرکاتی که می‌شود محل تأمل است و قطعاً پشت پرده و نقشه‌ای دارد.

باید هوشیار بود و با دقت مسائل را رصد و بررسی کرد. در همین فضا رئیس‌جمهور آمریکا برای ایجاد اختلاف بین مسئولین و مردم و تنش بیشتر در بین مردم، پیشنهاد مذاکره می‌دهد. اگر خوب به این پیشنهاد نگاه کنید می‌بینید که تنش را در جامعه ما زیاد می‌کند، و آن‌ها دنبال این تنش‌ها هستند.

همین اول عرض کنم که عده‌ای بریده سیاسی و چاکر بیگانه، از این حرف‌ها خوششان می‌آید و دنبال می‌کنند و عده‌ای هم‌فکر کرده‌اند که اگر فضا را جوری مدیریت کنند و حرف از جام زهر بزنند ما کوتاه می آئیم و راضی به مذاکره می‌شویم. کور خوانده‌ان،  اگر به سمت مذاکره با آمریکا و وادادگی و بی‌عزتی حرکت کنید با امتی روبرو خواهید شد که کفن پوشیده جلوی شمارا خواهند ایستاد.

به فکر مذاکره مجدد با آمریکا نباشید. ببینید امام راحل عظیم الشئن چه فرمود: با توسل به دامن آمریکا ضعف و ناتوانى خود را برملا نسازید و از گرگ‏ها و درنده‏ها براى شبانى و حفظ منافع خود استمداد نطلبید ابرقدرت‏ها آن لحظه‏اى که منافعشان اقتضا کند شما و قدیمى‏ترین وفاداران و دوستان خود را قربانی کنند و پیش آنان دوستى و دشمنى و نوکرى و صداقت ارزش و مفهومى ندارد آنان منافع خود را ملاک قرار داده‏اند و به‌صراحت ودرهمه جا از آن سخن مى‏گویند.

این چهره آمریکا هست، چرا عده ای دست و پا می زنند که بروند به  آن سمت؟

رهبری گفتند : چهار دهه، تجربه فعّالیّت بین‏المللى به ما نشان مى‏دهد که هزینه‏ى تسلیم در برابر قدرت‏هاى زورگو به‌مراتب بیشتر از هزینه ایستادگى در مقابل آن‌ها است.

خودشان هم چند وقت قبل گفته بودند که ما به سمت آشوب‏هاى سراسرى در ایران حرکت مى‏کنیم. و طرح آن‌ها این است که اول در شهرهای کوچک شروع کنند و بعد آن را توسعه بدهند و سراسری کنند و  بعد هم پوشش خبری می‌دهند و  داخل فضای مجازی فیلم و عکس درست می کنند، بعضی وقت ها هم خب اشتباه می کنند چون   از آرشیو عکس‌های قبل استفاده می‌کنند، چون مردم نمی آیند، مردم حواسشان هست، چون در هر اجتماع ساختار شکنانه که بر ضد ارزش های نظام باشد شرکت نمی کنند و به اموال عمومی  دست دارزی و خیانت نمی کنند  چون می بینند نمی آیند عکس هایی از آرشیو می گذارند که اخیرا لباس تظاهرکنندگان همه زمستانی است.

این مطلب را قبلاً رهبری در مرقد حضرت امام در  همین امسال تذکر دادند که دشمن نقشه این است که  اجتماعات و مطالبات مردم را به آشوب بکشاند و امنیت و آبروی نظام را از بین ببرند.

این بیان، هدف دشمن را مشخص می‌کند، وظیفه ما را هم معلوم می‌کند. می‌دانید که یکی از زمان  هائی که می‌شود آشوب درست کرد وقتی است که در جامعه دوقطبی امنیتی، اقتصادی به وجود آمده باشد و آن‌ها این دوقطبی را توسط رسانه‌های خودشان و عوامل خبیث داخلی القاء می‌کنند که وضعیت بد اقتصادى که الآن کشور گرفتار آن است به خاطر این است که درآمدهایش را به‌جای اینکه برای مردم خرج کند در سوریه هزینه مى‏کند.

برید ببینید مسئولین آمریکائی از صدر تا ذیل، همه یک‌چیز را دائماً روزی چند بار در خبرگزاری‌هایشان تکرار می‌کنند: هزینه  هائی که ایران در سوریه و منطقه مى‏کند، هیچ سودى براى او ندارد، و نقشه‌هایش توسط اسرائیل شکست‌خورده است.

این وسط هم  بعضی احمق‌های سیاسی که کرسی  هائی هم دارند حرف‌های دشمن پسند می‌زنند. عده‌ای ادعا می‌کنند اقتصاد ایران ازهم‌پاشیده شده و در شبکه‌های مجازی و فضای حقیقی، منافقین و اذنابشان القاء می‌کنند که اوضاع از دست خارج‌شده، می‌خواهند بی‌اعتمادی بین مردم و مسئولین زیاد شود، شقاق و جدائی بین ارکان حاکمیت و مردم ایجاد کنند. اما این دروغ محض است.

ما تو همین استان خودمون بیایید بررسی کنید، دارن کار می کنند و فعالیت می کنند، اون فضا های اقتصادی را دارن فراهم می کنند و تا اونجایی که توان هست،امکانات وجود دارد ، مسلط بر کار هستند در همین بحث فرودگاه پیام که بنده چند روز پیش دیدن کردم، تمام کارهایی که اونجا صورت گرفته در دوران تحریم بوده و پس این یعنی ما می توانیم، این طور نیست که نتوانیم.

همان‌طور که رهبری فرمودند حاکمیت و مردم دوتا نیستند و یکی هستند و از هم هستند. اقتصاد کشور با نگاه به درون و فرماندهی یک فرد باانگیزه و انقلابی و معتقد به شعار ما می‌توانیم حل می‌شود.

منکر مشکلاتی که استکبار برای ما  درست کرده نیستیم که  چگونه با کمک عده‌ای اجنبی‌پرست دست‌به‌سینه در مقابل آمریکا، با ترفندهای تبلیغاتی و رسانه‌ای ذهن عده‌ای از مردم را به‌گونه‌ای منحرف کنند که از شعار انرژى هسته‏اى حق مسلم ماست،آرام آرام جوری در ذهن مردم القا شد و رسانه و القائات افراد از جهات مختلف و همجمه های مختلف به طوری القا شد که  برسند به جائی که در عده ای در  داشتن فناوری هسته‌ای تردید کنند.

دشمن دارد کار می‌کند، ما باید غافل و خواب‌زده نباشیم، باید وحدت و هم‌دلی را حفظ کنیم، این حرف درستی است. اما هرگز تخلف و کم‌کاری  هائی که می‌شود را تائید نمی‌کنیم.

چرا آقای رئیس‌جمهور وزیر متخلف و یا ناکارآمد را عوض نمی‌کند و منتظر است تا مجلس اقدام کند؟ بعد در این مجلس هم که تعدادی نه عرق دینی دارند و نه مسئولیت پذیری ملی  لااقل حزبی عمل کنید و برای بقاء حزبتان هم که شده برای ملت کارکنید. عده‌ای از کسانی  که امروز معترض‌اند مقدمات برپا شدن این دود را خودشان فراهم کردند.

آقای رئیس‌جمهور اگر واقعاً دلسوز ملت هستید، باید تیم اقتصادی خودتان را ترمیمم کنید، بیائید و با ملت سخن بگوئید. وزرای شما بیایند و حرف بزنند توضیح بدهند. شما دانسته یا ندانسته مسئول قسمتی از خرابکاری‌ها و گوش به حرف ندادن‌ها و عمداً و متعمداً ناراضی تراشی‌ها هستید.

مراجع، علماء، دانشگاهیان، ائمه جمعه، کارمندان ، کسبه و اقشار مختلف مردم به این وضع اعتراض دارند و مطالبه می‌کنند.

امروز مطالبه مردم از دولت و دستگاه اجرائی آن است که اگر وزیر و مدیری نتوانسته کارنامه خوب و مورد قبولی از خود ارائه نماید، بدون کمترین درنگ و اغماضی، نیرویی باانگیزه، جسور، انقلابی و متخصص را جایگزین وی نمایید و فرصت‌ها را مغتنم بشمارد.

ما عملکرد ضعیف دستگاه قضائی کشور در برخورد با مفسدان اقتصادی را هم برنمی‌تابیم. وقتی در روایات کسی که رباخوار است را گفته است باید اعدام کرد(من روایات اش رو برایتان خواندم  بعضی هاش گفته  در بار اول، بار سوم  و بعض هاش گفته  بار چهارم)،  بعضی ها در بار اول حکم کسانی  که کشور را به ورطه ورشکستگی و وابستگی کشانده‌اند چیست؟ معنای افساد فی‌الارض فقط منکرات اخلاقی و اخافه ناس است؟ سیاست اقتصادی که همه توجهش فقط به درست کردن بازار برای بیگانگان است نباید مورد سؤال قرار گیرد؟ آیا مجلس فشل و بی‌حال نباید از وزرا سؤال کنند و آیا نباید نظارتشان را تقویت کنند؟ چرا می‌خواهید هزینه  درست کنید؟

چرا عده‌ای دائم می‌گویند رهبری ورود کند؟  این حرف غلطی است، ارکان نظام تعریف‌شده هستند، وقتی مجلس هست وقتی دستگاه قضا هست چرا باید رهبری ورود کند؟

من از باب تقویت دستگاه اجرائی کشور می‌گویم جرات داشته باشید و خودتان را ترمیمم کنید. ای قوه قضائیه صدای مردم را بشنو و تا دیر نشده شمشیر عدالتت را از غلاف بیرون بکش و به وظیفه الهیت عمل کن. و ای مجلس به وظیفه‌ات عمل کن.

مردم در سراسر کشور نه با اغتشاش و هرج‌ومرج بلکه با مطالبه گری و  با درخواست صحیح از نمایندگان مجلس بخواهند تا آن‌ها کارشان را درست انجام دهند. ما برخلاف عده‌ای که ناامید هستند، هرگز ناامید نیستیم. انقلاب زنده است و باقدرت در حال پیشرفت است و آینده‌ای پرنور و مشعشع دارد.

به فضل پروردگار به‌زودی باهمت و استقامت شما مردم و به برکت خون ۳۰۰ هزار شهید، شاهد نابودی استکبار جهانی و اذناب پلیدش خواهیم بود.

۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است، صدور  فرمان مشروطیت در سال ۱۲۸۵ صادر شد ، ۱۴ مرداد سال ۱۳۶۰ شهادت دکتر آیت می باشد.

۱۵ مرداد شهادت سرلشگر بابائی در سال  ۱۳۶۶ و حمله اتمی به هیروشیما۱۹۴۵ ، ۱۶ مرداد تشکیل جهاد دانشگاهی، ۱۸ مرداد حمله به ناکازاکی و شهادت سرلشکر لشکری  در ۸۸ ؛ همه این ها مناسبت هایی هستند که در این هفته هستند و فرصت بیان نداریم..

نکته پایانی اینکه بنده یک‌بار نیابتاً از طرف کسی مکه مشرف شدم و بعد که مستطیع شدم ثبت‌نام کردم و امسال نوبت حج بنده است و چون واجب شده باید اقدام می‌کردم، لذا چند هفته  آینده را برادران دیگری نماز خواهند خواند هر هفته برادری که لیست اسامی آن منتشر می‌شود.

اگر اسائه‌ای شد، بدحرفی شد، اگر بی‌ادبی کردم، حقی را ضایع کردم همه را ان‌شاءالله ابراء بفرمائید و به قیامت نگذارید و در همین دنیا حلال بفرمائید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.