امام‌جمعه کرج:

راه به‌زانو درآوردن آمریکا ناامید کردن او و سخن گفتن از موضوع قدرت است

فضای مجازی ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ ۰

راه به‌زانو درآوردن آمریکا ناامید کردن او و سخن گفتن از موضوع قدرت است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: پنج مرداد، سالگشت اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب است که در سال ۵۸ به امامت ابوذر زمان و زبان گویای انقلاب، مرحوم آیت‌الله طالقانی اقامه شد. و در طول این چهل سال به‌عنوان پشتیبان نظام و محور وحدت امت اسلامی بدون تعطیلی حتى در سخت‏ترین شرایط کشور(در دوران موشک‌باران صدام و بمب‌گذاری‌های منافقین) با شکوه بیشتری اقامه شد.

وی پایگاه نماز جمعه، در نظام اسلامی  را بسیار ارزشمند و پراهمیت  دانست و تصریح کرد: نماز جمعه هدایتگری فکری و معنوی و سیاسی جامعه را به عهده دارد، در نماز جمعه دین و سیاست عینیت پیدا می‌کنند، نماز جمعه هم در مقابل تهدیدات و تهاجمات دشمنان می‌ایستد و مقابله می‌کند و اگر نفوذ و رخنه‌ای صورت گرفته باشد در از بین بردن آن اقدام دارد یعنی هم دفع است هم رفع. امام این جایگاه رفیع را زنده کرد و در مرتبه فریضه عبادی سیاسی حج قرارداد با یک اندازه کوچک‌تر ولی با همان اثرات.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی  گفت: سال‌های بعد از انقلاب، توطئه‌های بزرگی در نماز جمعه‌ها از بین رفته است. نماز جمعه جای جناح‌بازی و حزب گرایی نیست. امام‌جمعه هم جناحی نیست و نباید وابسته به جریانی باشد والا نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: امام‌جمعه چون باید تبیین‌کننده مبانی نظام و سخنان امامین انقلاب باشد، پس موضع دارد و ممکن است این موضع با مواضع عده‌ای همخوانی داشته باشد و این به معنای تبعیت از آن جناح و حزب نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر امامی جناحی فکر کند و حرکت کند قطعاً موفق نمی‌شود. اصلاً امام‌جمعه‌ای که نسبت به نظام، انقلاب ، مردم و مشکلات مردم بروزی نداشته باشد به درد امامت نمی‌خورد و آن تقوای لازم را ندارد.

آیت‌الله حسنی همدانی با اشاره به بیانی از رهبری که فرمودند: «مسئولان انقلاب در سرتاسر کشور، ائمه جمعه‏اند.  گفت: پایگاه‏هاى هدایت و رهبرى مردم در سرتاسر کشور، ائمه جمعه‏اند. سنگرهاى دفاع معنوى در مقابل دشمنان در سطح جامعه، ائمه جمعه‏اند.» یعنی باید تبیین کرد و توضیح داد و دفاع کرد و این به مذاق عده‌ای که دوست دارند مردم ندانند خوش نمی‌آید و  سعی در تضعیف جایگاه و یا شخص می‌کنند

وی  با اشاره به اینکه برخی راجع به خود من می‌گویند فلانی تند است و به مسئولین ایراد می‌گیرد و هر هفته باید منتظر باشیم ببینیم نوبت چه کسی است گفت:  این حرف درست نیست ما مدیران توانمندی داریم که ناشناخته و با اخلاص در حال کار و فعالیت هستند و قدر همه آن‌ها محفوظ است و تشکر می‌کنیم و اگر به عده‌ی دیگر هم تذکر می‌دهیم برای اصلاح و رسیدگی بهتر به امور مردم است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی بیان داشت : امام‌جمعه باید روحیه مبارزه با ظلم و استکبارستیزی را در دل‌ها زنده نگه دارد ضمن امید دادن به آینده که دست‌یافتنی است دشمن‌شناسی و ترفندهای او را تبیین کند.

وی در ادامه گفت : رئیس‌جمهور آمریکا ایران را تهدید نفتی کرد و رئیس‌جمهور محترم هم از موضع قدرت و با اقتدار و با موازین انقلاب جواب داد که او هم باز تهدید دیگری کرد که قدرتمندانه سردار رشید اسلام سلیمانی عزیز دفاع کرد. از موضع هر دو بزرگوار قدردانی می‌کنیم.

امام‌جمعه کرج  با اشاره به اینکه دنیا این را فهمیده است که نباید ایران را تهدید کند افزود: راه به زانو درآوردن آمریکا، ناامید کردن او و سخن گفتن از موضع قدرت است. امروز آمریکا از توانائی هسته‌ای و قدرت موشکی و نفوذ ما در منطقه، نگرانی جدی دارد، شیشه عمر خودش و اذنابش در دست ماست. و تمام تلاشش را می‌کند تا همه این‌ها را از بین ببرد.

آیت‌الله حسنی همدانی  خاطرنشان کرد: در همین ایام بود در سال ۶۷ که منافقین را تحریک کردند که با عملیات فروغ جاویدان بیان تهران را بگیرند. همان روزها نماینده کنگره آمریکا در بین منافقین آمده بود و تشویق می‌کرد که از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا هم پخش شد که: نباید دست از تلاش کشید، مطمئن باشید که باکمی صبر و تلاش بیشتر به‌زودی از مهران به تهران رژه خواهید رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند این‌ها لحظه‌ای را برای ضربه زدن غفلت نمی‌کنند. لذا دائم رجز می‌خوانند. خواب‌های پریشانی است که می‌بیند و جواب ما به او، حرف امامان است که فرمود: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به کتاب «برجام، خسارت محض» که اجازه انتشار پیدا نکرد، تصریح کرد: صحبت‌های بنده راجع به برجام را در کتابچه‌ای دوستان جمع کردندکه وزارت ارشاد اجازه چاپ نداد و می‌گویند اسمش را عوض کنید، در جامعه تنش ایجاد می‌کند درصورتی‌که این اسم عین کلام رهبری است و برگرفته از سخن ایشان است.

وی بابیان اینکه عده‌ای دوست دارند امام فقط بیاید تعریف کند و برود گفت: ائمه جمعه زبان مردم هستند و درعین‌حال، ضمن رعایت عدالت، از روی انصاف و خیرخواهی، واقع‌بینانه نقد می‌کنند یا سؤال می‌کنند و تذکر می‌دهند و درعین‌حال از مسئولین حمایت می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام طبق قانون بازوی مشورتی رهبری است گفت: لایحه خطرناک FATF به مجلس آمده و برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت رفته و مجمع در نامه‌ای به شورای نگهبان صراحتاً اعلام کرده که تصویب لوایح چهارگانه مغایر با امنیت ملی و سیاست‌های کلی کشور است. چون باعث شناسایی فعالیت‌های اقتصادی ایران و تحریم بیشتر می‌شود.

آیت‌الله حسنی همدانی در ادامه گفت: بااینکه حضرت آقا نیز در دیدار با نمایندگان مجلس علناً با FATF مخالفت کردند اما بعضی‌ها مثل معاون پارلمانی و رئیس دفتر محترم رئیس‌جمهور به مجمع تشخیص مصلحت نظام حمله می‌کنند و بر پیوستن به این تعهدِ خطرناکِ و مضر اقتصاد اصرار دارند، همان‌طور که مکرر عرض شد. ما زیر بار معاهداتی که به قدرت دفاعی و امنیت ملی و نفوذ منطقه‌ای ما خدشه وارد کند نخواهیم رفت.

وی در ادامه افزود: این تذکر را می‌دهم که نکند خدای‌نکرده با تهدید کردن آمریکا و موضع‌گیری صحیح در مقابل او و انقلابی عمل کردن این زمینه فراهم شود که بگوییم در این موقعیت که دیگر نمی‌شود با آمریکا کارکرد پس چاره‌ای نیست جز اینکه به دامن اروپا بیفتیم؛ که این هم خطر بزرگی است که نباید دوباره تکرار شود.

آیت‌الله حسینی همدانی به شهادت ۱۱ نفر از بسیجیان کشور اشاره کرد و گفت: هفته گذشته تعداد ۱۱ نفر از عزیزان کُرد که ۸ نفر آن‏ها از برادران بسیجى اهل سنت بودند، در یک اقدام تروریستى به دست گروه تروریستى پژاک به شهادت رسیدند. آمیختن خون شیعه و سنى، کرد، ترک و فارس بار دیگر وحدت ملى و دینی را به نمایش گذاشت.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به کمبود مراکز درمانی در کرج، اظهار کرد: دائماً در بیان دوستان عزیز می‌شنویم و واقعیت هم همین است که استان ازنظر سرانه درمانی کمبود دارد، تخت درمان کم دارد، بیمارستان و درمانگاه و مراکز تخصصی کم دارد. بعد دنبال هزینه و ایجاد هستند.

وی ادامه داد: اما معلوم نیست چرا بیمارستانی با این وسعت و قدمت در بهترین جای شهر را به مزایده می‌گذارند و فکر مردم و کارکنان آن را هم نمی‌کنند. به نظر می‌رسد باید تجدیدنظری صورت گیرد و نباید به کسانی که به همه‌چیز سودجویانه نگاه می‌کنند اجازه فعالیت داد؛ من این را برای بار دوم در خطبه گفتم تا در تاریخ کرج ثبت شود و آیندگان نگویند کسی تذکر نداد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.