امام‌جمعه کرج:

امروز باید همه، به هراندازه که می‌توانند، به تولید کمک کنند

فضای مجازی ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ۰

هر چند نفر، با هم سرمایه‌ای را مجتمع کرده و یک واحد تولیدی را راه بیندازند و مردم هم مقید به تهیه از آنان باشند، دولت و دستگاه‌ها و بانک‌ها و خیرین هم مقدمات لازم را فراهم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت ایام ولادت حضرت رضا (علیه‌السلام) و دهه کرامت، بیان داشت: مسئله بنیادینِ ولایت همیشه در کنار توحید مطرح است، امور جامعه تحت زعامت انسان الهی عادل به سامان می‌شود فضیلت‌ها شکوفا می‌شود و در همه زمینه‌ها رشد حاصل می‌شود.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، ولایت و رهبری جامعه را مهم‌ترین اصول اسلام دانسته و تصریح کرد: مسئله رهبری در شیعه از امور مهم و مورد طمع مخالفین است که می‌بینید تا امروز هم که مسئله امامت و رهبری در عصر غیبت به‌عنوان ولایت مطلقه فقیه مطرح است همان کینه‌ها و دشمنی‌ها به شکلی دیگر ادامه دارد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تلاش غرب برای سلطه دوباره به جمهوری اسلامی ایران و منابع و ظرفیت‌های عظیم کشور، تصریح کرد: دستور کار دشمن امروز این است تا می‌تواند اقتصاد ما را تضعیف کند و قدرت ملی را آسیب‌پذیر کند تا نارضایتی را در ایران گسترش بدهد و امید بسته است که تحریم‌ها اثر کند.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن تبلیغات خلاف واقع در خصوص توان و قدرت دشمنان، توسط مزدوران داخلی استکبار، بیان داشت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها شرطی‌سازی افکار عمومی نسبت به تحریم‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند و در داخل هم حرف‌های بعضی‌ها را می‌شنوید که دائم می‌گویند: اگر تحریم‌های جدید اعمال شود چه ها می‌شود! تا رعب ایجاد کنند و از جبهه خودی و بدنه نظام کم کنند، لذا همه باید مواظب باشید در مسیری که دشمن طراحی کرده حرکت نکنید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون در سوم مردادماه ۱۳۴۳، گفت: قصد دشمنان، استثمار و به سلطه کشیدن مردم ما در طول تاریخ بوده و تا حالا هم هست، رسماً هم می‌گویند که از ناآرامی‌ها در ایران حمایت می‌کنیم تا (نظام اسلامی را) ساقط کنیم، ولی باید بدانند مردم ایران هرگز تسلیم نیرنگ‌هایشان نخواهند شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به نقشه دشمن در خصوص زمین‌گیر کردن کشور با سلاح اقتصاد، تأکید کرد: وظیفه ما هم معلوم است، اولاً باید صرفه‌جوئی و حفظ منابع را و پرهیز از اسراف را به هر شکل آن، چه دولت و چه مردم، شعار خودمان قرار دهیم که امروز حرمت اسراف و از بین بردن داشته‌ها مضاعف است.

وی با اشاره به حجم بالای نقدینگی در سطح جامعه، افزود: ثانیاً همه به هراندازه که می‌توانند به تولید کمک کنند؛ ولو چند نفر با هم سرمایه‌ای را مجتمع کرده و یک واحد تولیدی را راه بیندازند و مردم هم مقید به تهیه از آنان باشند، دولت و دستگاه‌ها و بانک‌ها و خیرین هم مقدمات لازم را فراهم کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع اعضای هیئت دولت، خاطرنشان ساخت: رهبر انقلاب در این جلسه، تذکرات و توصیه‌هایی برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور دادند، اینکه تیم اقتصادی دولت باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرد، نقشه راه برای اقتصاد کشور داشته باشد، بخش خصوصی را تقویت کند، با متخلفان قاطعانه برخورد کند و خلاصه اینکه تصویر دولت در دید مردم، دولت توانا و پرکار و کارآمد باشد تا اعتماد عمومی را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: تذکر مهم رسانه‌ای ایشان نیز این بود که در تبلیغات به اختلاف‌سلیقه‌ها نپردازید، آنچه سازنده و اساسی است مطرح شود و ضمن انتقاد منطقی و کارساز، انتقال تصویر درست از اقدامات دولت را به صداوسیما تأکید کردند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با تأکید بر لزوم ارتباط مستقیم و نزدیک مدیران و مسئولین با آحاد مردم، تصریح کرد: خبر دارم که آقای استاندار دستور داده‌اند همه (مسئولین)، ملاقات مردمی و ارتباط مستقیم با مردم و کارمندانشان داشته باشند. لذا مدیران اگر کوتاهی می‌کنند، این قابل‌پیگیری است.

وی خاطرنشان ساخت: بعضی مدیران با ارباب‌رجوع و کارمندان خودشان هم بدرفتاری دارند، این تذکر چندم است که داده می‌شود و بعد اگر به خاطر حفظ حقوق مردم، (از افراد) نام بردیم، ناراحت نشوند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به لزوم دوری از آمار و ارقام دروغ در گزارش‌ها، یادآور شد: در نظام اسلامی، مسئولی که دروغ می‌گوید نباید سر کار باشد؛ مردم از درک بالائی برخوردار هستند، مشکلات را تحمل می‌کنند، اما فساد را، تبعیض را، ویژه خواری را، اشرافی گری مسئولین را تحمل نمی‌کنند و از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهند مسئولینی که این ضعف‌ها را دارند از کار برکنار کرده و توبیخ کنند تا وضعیت کشور به سامان شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به وضعیت کنونی مدیریت شهری کلان‌شهر کرج، خطاب به اعضای شورای شهر، اظهار داشت: در این چند ماه (از عمر شورا) کار اساسی صورت نگرفته است؛ لذا فرصت را از دست ندهید و مواظب باشید با پیشنهاد و انتخاب افراد برای مسئولیت‌ها، به آینده سیاسی خودتان برای همیشه ضربه نزنید.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: مردم با هر گرایش سیاسی که باشند با فساد و به‌کارگیری مفسد بخصوص فساد اقتصادی موافق نیستند، مسئولان بدانند مردم می‌دانند و می‌فهمند، حالا (اینکه) نجابت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند، شما دقتتان را بیشتر کنید، کارگروهی داشته باشید تا مشکلات اصلی شهر رصد و اولویت‌بندی شود و با توجه به دارایی محدودی که داریم کارهای اصلی و مانا که نفع عمومی بیشتری دارد، سریع‌تر انجام شود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.