امام‌جمعه کرج در دیدار با خادمین آستان قدس رضوی:

روستای گل دره توسط کاروان زیر سایه خورشید آب‌رسانی شود

فضای مجازی ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ۰

روستای گل دره توسط کاروان زیر سایه خورشید آب‌رسانی شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرج ،در ایام دهه کرامت، کاروان خادمان حرم مطهر رضوی و پرچم متبرک بارگاه امام رضا (ع) تحت عنوان کاروان «زیر سایه خورشید»، عصر روز گذشته در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز حضور یافتند.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (ع) و امام رضا (ع) بیان داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) دارای صفات بزرگی چون عابده، محدثه و از چنان جایگاه بلند و بزرگ‌مرتبه‌ای برخوردارند که به کریمه اهل‌بیت معروف شده‌اند.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند هر کس نتوانست به زیارت من بیاید به زیارت فاطمه معصومه (س) برود و این یعنی ایشان از جایگاه امام معصوم برخوردار هستند و زیارت ایشان چنین فضیلت بزرگی دارد.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با بیان اینکه پایتخت نورانیت و معنویت نظام اسلامی مشهد الرضا است گفت: پایتخت نور و پایتخت نظام اسلامی تهران نیست بلکه مشهدالرضا است و توسعه رحمت و رفعت ایران و بعد کل منطقه از مشهدالرضا شروع می‌شود.

امام‌جمعه کرج مهم‌ترین وظیفه کاروان زیر سایه خورشید را توسعه معارف اهل‌بیت و خصوصاً امام رضا (ع) دانست و افزود: بحث عمده‌ی این کاروان، یک عمل فرهنگی و یک حرکت معرفتی است که قطعاً این دو در کنار پرداختن به کارهای عام‌المنفعه، توسعه‌دهنده‌ی معارف رضوی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در کنار این موارد باید مراقب برخی انحرافات نیز بود که زیارت پرچم با زیارت حرم امام رضا (ع) یکی نیست، باید به مردم القا شود که هدف، نشر و توسعه‌ی معرفت رضوی تحت لقای پرچم امام رضا (ع) و رساندن خدمات فکری و فرهنگی به مناطق مختلف است.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: باید سعی کرد در این میان کارهای مانا و ماندگار نیز انجام داد، کارهای مقطعی فقط به‌صورت مقطعی و موقت اثرگذارند و به همین دلیل باید بعد معرفتی آن افزایش یابد.

امام‌جمعه کرج یکی از کارهای ماندگار این کاروان در البرز را آب‌رسانی به روستای گل دره دانست و اشاره کرد: روستای گل دره از توابع استان البرز فاقد آب آشامیدنی و شستشو است و اگر مقدماتی فراهم شود که سیستم آب‌رسانی این منطقه تحت نام امام رضا (ع) فراهم شود ازجمله کارهایی است که تا ابد برای این استان باقی خواهد ماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاروان زیر سایه خورشید باوجود تمام آـثار معنوی که دارد باید در این استان و سایر مناطق شروع‌کننده جریانی باشد که هرروزه و برای همیشه تداعی‌کننده نام امام رضا (ع) باشد و اگر هرساله در مناطق کشور چیزی مانند مدرسه، درمانگاه و امثال‌ذلک بانام امام رضا (ع) تأسیس شود شاهد خواهیم بود که پس از گذشت چند سال آبادانی های بسیاری به اسم امام رضا (ع) صورت گرفته و توسعه پیدا خواهد کرد و قطعاً این کارها آثار فروان و ماندگاری خواهد داشت.

برای مشاهده تصاویر این دیدار، اینــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.