امام‌جمعه کرج:

مدعی‌العموم، در قضیه‌ی توهین اخیر به شورای نگهبان ورود کند

فضای مجازی ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ۰

در آستانه سالروز افتتاح شورای نگهبان قانون اساسی، سید رضا نوراللهی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان البرز با همراهی مسئولین دفاتر این شورا در شهرستان‌های استان البرز و نواحی شهر کرج، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه، آیت‌الله حسینی همدانی، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و سال روز افتتاح شورای نگهبان قانون اساسی، بیان داشت: تمام کشورهایی که قانون اساسی دارند، ساختاری برای تفسیر و حفاظت از آن نیز دارند و این چارچوب، اختصاص به ایران ندارد.

امام‌جمعه کرج، اظهار داشت: قانون اساسی نیازمند تفسیر و شرح است و این وظیفه، مهم‌ترین وظیفه‌ی این شورا درمجموع وظایفی است که بر عهده‌ی او گذاشته‌شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: نهادی همانند شورای نگهبان، در دوران مشروطیت و در قانون اساسی آن زمان ایجاد شد که البته با اعمال فشار حاکمان جور، مجال فعالیت و اقدام نیافت تا اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، این شورا به‌عنوان یکی از دستورات صریح قانون اساسی، آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت و تفسیر قانون اساسی عملی حساس و خطیر است، لذا دشمن هم بر آن طمع دارد. تأکید کرد: شورای نگهبان، باید حافظ مبانی اسلام و دستورات قانون اساسی باشد، از ورود قوانین غیر اسلامی به عرصه اجرایی کشور ممانعت کند و با ورود افراد ناصالح به ارکان نظام و مسئولیت‌ها مقابله کند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با اشاره به اصول قانون اساسی در خصوص وظایف و جایگاه مهم و حیاتی شورای نگهبان، گفت: دلیل مخالفت‌ها با شورای نگهبان، این است که حضور جدی و عمل قاطعانه این شورا موجب شده، دشمنان نتوانند به اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی آسیب بزنند.

وی بیان داشت: دشمنان دائماً القا می‌کنند که نظام اسلامی کارآمد نیست و قوانین اسلامی توان اداره جامعه را ندارد و یکی از نهادهای مهمی که تابه‌حال نگذاشته دشمن در رسیدن به این هدف موفق شود، شورای نگهبان است.

امام‌جمعه کرج گفت: حمله و اهانت به شورای نگهبان و اعضای آن و منتسب نمودن این شورا به دیکتاتوری، روش‌های دشمن برای آسیب رساندن به این شورا هستند و برای مقابله با این خباثت‌ها، باید قوانین اساسی سایر کشورها در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی موردبررسی قرارگرفته و نهادهای معادل این شورا در سایر کشورها، معرفی شوند تا جامعه در مقابل جنگ روانی و القائات دشمن در این خصوص، مصونیت پیدا کند.

وی تصریح کرد: طبق بیان رهبر انقلاب (حفظه الله) در صورت اهانت به شورای نگهبان، اولین کسانی که باید با آن مقابله کنند، روسای قوای سه‌گانه نظام هستند و وقتی نماینده‌ای در هیئت‌رئیسه‌ی مجلس، به شخص دبیر شورای نگهبان اهانت می‌کند، رئیس مجلس اولین شخصی است که باید پاسخ این شخص را بدهد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: اگر شورای نگهبان شخصی را که صلاحیت نداشته و باید رد می‌شده، رد کرده است -هرچند دارای سابقه‌ی طولانی و خدمات ارزنده‌ای برای نظام اسلامی در گذشته هم بوده باشد-، این مایه افتخار برای شوراست و صاحبان عقل و فهم، هرگز چنین اقدام شجاعانه‌ای را نشانه ضعف نمی‌دانند.

وی افزود: این‌که کسی ادعا کند که «شورای نگهبان افراد حر و آزاده را رد صلاحیت کرده است» و نتواند این مسئله را اثبات کند، به این جایگاه اساسی نظام اسلامی تهمت‌زده و مدعی‌العموم باید به این مسئله، ورود نماید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: طبق بیان امام (ره) هر کس شورای نگهبان را تضعیف کند، مفسد فی‌الارض است و این آقا باید پاسخ دهد که به چه مجوزی این صحبت‌ها را کرده و چرا ذهنیت مردم را نسبت به این نهاد قانونی خراب می‌کند؟! و عنوان عضو هیئت‌رئیسه‌ی مجلس بودن، مصونیتی برای بیان مطالب خلاف توسط افراد ایجاد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: عده‌ای گمان کرده‌اند اگر خلاف نظر اسلام و بر اساس خواسته‌ی دشمنان صحبت کنند، نشانه حریتشان است؛ ولی این، حریت نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: هر انسان عاقلی که قدری سواد داشته باشد و FATF را مطالعه کند، به آثار زیان‌بار آن و لزوم مخالفت با این سند، صحه می‌گذارد، حال اگر نماینده مجلس ما، به‌اشتباه به این لایحه رأی داد و شورای نگهبان در راستای دفاع از کشور و مردم، با آن مخالفت کرد، قطعاً نارضایتی کسانی که به دنبال زیر سلطه بردن کشورند را به دنبال خواهد داشت و عده‌ای را هم به چنین صحبت‌هایی وادار می‌کند.

وی تأکید کرد: مخالفت با شورای نگهبان، مخالفت با اجرای قوانین اسلامی است و عده‌ای نیز تنها به دلیل اینکه با اسلام و اجرای آن در سطح جامعه مخالف هستند، با این شورا مخالفت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه امروز طوری القا می‌شود که حتی در جمع انقلابیون نیز، عده‌ای با شورای نگهبان مخالف هستند، تصریح کرد: طبق بیان قرآن کریم، شیطان، با وجود عبادات فراوانی چون سجده‌ی چند هزارساله برای پروردگار، «کَانَ مِنَ الکَافِریِن»، یعنی از ابتدا مؤمن نبود و فقط زمینه برای بروز کفرش نیافته بود، بعضی از کسانی هم که ادعای انقلابی گری دارند، باید در صحنه‌های امتحان آزموده شوند تا حقیقت ادعایشان ظاهر شود.

وی یادآور شد: تفکر انقلابی، روشن و صریح است و اگر هم کسی در پوشش عنوان انقلابی، به مخالفت با انقلاب برخاسته، نباید او را با انقلابیون واقعی اشتباه گرفت و چنین کسانی در بزنگاه‌ها، باطن و واقعیت افکار خود را نشان می‌دهند.

امام‌جمعه کرج، خطاب به اعضای دفتر شورای نگهبان در استان البرز خاطرنشان ساخت: شورای نگهبان، به‌مثابه شاهین ترازو و میزان سنجش قوانین با اسلام و قانون اساسی است و شما باید مراقب این میزان باشید تا آسیب نبیند، لذا نظارت و تصمیم‌گیری شما در خصوص نامزدهای انتخابات، باید قاطع، دقیق، بدون هیچ مسامحه‌ای و تنها بر اساس ملاک‌ها و معیارها باشد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.