امام جمعه کرج:

اروپائی­ها به امید تحریم های بیشتر، در مذاکرات وقت کشی می کنند

فضای مجازی ۲۲ تیر ۱۳۹۷ ۰

اروپائی­ها در مذاکرات وقت کشی می کنند تا زمان تحریم­های بیشتر برسد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، به ربا، به‌عنوان یکی از مصادیق ظلم در حوزه‌ی اقتصاد اشاره‌کرده و بیان داشت: امروز بانک‌های ما در مسیری جدای از مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنند و حتی بعضاً به ربا و رباخواری در جامعه نیز کمک کرده‌اند که باید اصلاح این مسئله با جدیت در دستور کار باشد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار داشت: فاطمه معصومه (س)، دارای شخصیتی بزرگ و مذهبی است، از علما و محدثان عالم اسلام بوده و توسط حضرت رضا (ع) به لقب «معصومه» ملقب شد.

وی خاطرنشان ساخت: روز ولادت حضرت معصومه (ع) را که به نام «روز دختر» نام‌گذاری شده، به همه دختران خوب و مؤمن البرز تبریک گفته و از خدا می‌خواهم از آفات زمانه و دشمنی دشمنان در امان باشند و عرض می‌کنم که امروز، دختران ما، باید بصیرت و معنویت و دشمن‌شناسی خود را بالا ببرند و در سلامت جسم و روح خود کوشا باشند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با اشاره به آغاز هفته حج در ۲۴ تیرماه گفت: حج عبادتی سیاسی، -البته سیاست اسلامی، نه سیاست مصطلح امروز جهان- است.

وی بیان داشت: حضرت ابراهیم (ع) که به ترمیم و خاتم‌الانبیاء (ص) که به احیای خانه خدا پرداختند، هر دو بت‌شکن بودند و به ما یاد دادند که باید به غیر گرد خدا نگردیم و به شیطان درون و بیرون سنگ بزنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: از حج می‌آموزیم که استکبارستیزی زمان خاص ندارد، از حج یاد می‌گیریم که باید هم بندگی خدا را کنیم و هم اجتناب از طاغوت داشته باشیم و ان‌شاءالله از آثار حج امسال، آزادی قدس شریف و اضمحلال رژیم صهیونیستی و نابودی کسانی که جهان اسلام را به جنگ و خاک و خون کشیده‌اند، باشد.

وی با اشاره به نام‌گذاری بیست و سوم تیر (سالروز انعقاد توافق برجام) به‌عنوان «روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان» بیان داشت: دشمنان ما هرگز زیر بار این حرف ها نرفته‌اند و هنوز به یاد داریم که در گذشته یکی از روسای جمهور کشورمان بحث گفتگوی تمدن‌ها را مطرح کرد و بلافاصله در جریان ۱۱ سپتامبر، ایران را محور شرارت در جهان نامیدند.

امام‌جمعه کرج گفت: ایران همیشه نشان داده که اهل تعامل و گفتگوی سازنده است، بنای بر جنگ و توسعه‌طلبی ندارد، هرگز به خاک هیچ کشوری تعرض نکرده و نمی‌کند؛ اما اگر کسانی بخواهند به اسم تعامل و گفتگو به ما زور بگویند و سلطه گری کنند و از ما بخواهند قدرت دفاعی و بازدارندگی و اقتدار دفاعی خود را کنار بگذاریم، هرگز تن به چنین تعاملی نخواهیم داد.

وی یادآور شد: منطق استکباری دشمن این است که بیایید گفتگو کنیم و درنهایت هم آنچه به شما تحمیل می‌کنیم بپذیرید و در غیر این صورت شما اهل تعامل نیستید.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: مردک رقاص که منتظر است از ایران برای معامله، با او تماس بگیرند و این را هم اعلام می‌کند، باید بداند، تماسی که با او گرفته می‌شود، درخواست هفتگی «مرگ برای دولتمردان آمریکا»، توسط نمازگزاران جمعه است.

وی گفت: این خیال را به گور می‌برید که برای معامله با شما و سلطه‌گری‌تان بر مردم ایران، کسی با شما تماس بگیرد چرا که با کسی که چنین تفکری دارد نمی‌توان تعامل کرد.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: مگر برجام عرصه‌ی تعامل نبود؟! نتیجه‌ی آن چه شد؟! آقایان، باید در این زمینه از لاک دفاعی خارج شوند و تهاجمی و پیش‌دستانه عمل کنند.

وی با بیان اینکه اروپائی­ها برای استفاده و بهره‌برداری بیشتر، در مذاکرات وقت کشی می کنند تا زمان تحریم­های بیشتر برسد، تصریح کرد: به ما می­گویند تا پاییز صبر کنید، چون می‌دانند که آمریکا تحریم‌های جدیدی خواهد کرد و احتمالاً ایران ضعیف‌تر و شرایطش سخت‌تر می‌شود و در آن زمان شاید بشود از ایران امتیازات بیشتری گرفت!

امام‌جمعه کرج یادآور شد: متأسفانه در این فضا، عده‌ای احمق سیاسی با دشمن در این مسیر همکاری دارند و به مردم القاء می‌کنند که چاره‌ای جز کوتاه آمدن در مقابل دشمن نداریم و باید در مقابل دشمن کوتاه بیاییم! چرا نداریم؟! گوش‌به‌فرمان رهبری باشید و از راهبردهای او بهره بگیرید تا از این گردنه‌ها عبور کنیم.

وی با اشاره به ورود پیکرهای مطهر ۶۰ تن از شهدا به کشور، یادآور شد: این شهدا به ما تذکر می‌دهند که پیروزی بر استکبار نه با تسلیم که با مقاومت به دست می‌آید و ما هم اعلام می‌کنیم نه سازش می‌کنیم و نه تسلیم می‌شویم، بلکه تاآخرین‌نفس با شما مبارزه می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: لازم است دستگاه دیپلماسی و مسئولین محترم خواسته‌های مشخص و صریح را با یک‌ضرب العجل معین اعلام کنند و بعد از تمام شدن وقت، قاطعانه عمل کنند و کشور و مردم را بیشتر از این متضرر نکنند.

وی تأکید کرد: خود دولت‌مردان عزیز که در این امور با دست‌ودل‌بازی وارد می‌شوند و به همه‌چیز خوش‌بین هستند می‌گویند بسته‌ی پیشنهادی اروپا مأیوس‌کننده است؛ شروط رهبری بازهم در این مسئله نادیده گرفته‌شده است و خواسته‌های اروپا در بحث موشکی و منطقه‌ای هم که روشن و معلوم است.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز بیان داشت: این اظهر من الشمس است که اروپا و امریکا با هم تقسیم‌کار کرده‌اند و در عمل هم این را نشان داده‌اند و اگر ابراز نگرانی هم دارند، به خاطر از دست دادن بعضی از منافع خودشان است وگرنه اروپا دنبال کننده‌ی سیاست‌های امریکا با ادبیاتی دیگر است.

وی گفت: در این فضا، این سؤال به وجود می‌آید که چرا باید بازرسان آژانس انرژی اتمی اجازه داشته باشند در روز تعطیل و مخفیانه بیایند و آزمایشگاه‌ها و دفتر کار اساتید محترم را بررسی کنند؟ معنای گفتگوی سازنده با دنیا که سنگش را به سینه می‌زنید این است؟ اگر استقلال ما را، حاکمیت ملی ما را به تاراج ببرند شما اسمش را تعامل با دنیا می‌گذارید؟

امام‌جمعه کرج افزود: عده‌ای که دائماً دم از رهبری می‌زنند، باید پاسخ دهند که مگر ایشان نفرمودند، بیگانگان حق ندارند از دانشمندان سؤال کنند و دسترسی به زیرساخت‌های علمی کشور داشته باشند؟!

وی خاطرنشان ساخت: چرا اقتدار به‌دست‌آمده به‌واسطه خون شهیدان را با کرنش در مقابل بیگانگان در معرض خطر قرار می‌دهید؟ دستگاه‌های مسئول چه می‌کنند؟ مجلس کجاست؟ شورای عالی امنیت ملی کجا هستند؟ اگر تعلل و کوتاهی کنید چنانچه تاکنون مواردی به بیان خودتان کوتاهی داشته‌اید معذور نیستید و عندالله پاسخگو نخواهید بود.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر لزوم همراهی غیرت سیاسی و غیرت دینی، تأکید کرد: مسئله حلال و حرام در دین، یک امر شخصی نیست و آثار و تبعات اجتماعی دارد و مسائلی که این روزها عده‌ای که منتسب به دین هستند مطرح می‌کنند، بوی التقاط و نفهمیدن دین و اباحه گری و تکثرگرایی فرهنگی می‌دهد.

وی با بیان اینکه اهل تساهل نابجا، عوام‌زده حرف می‌زنند که مردم بپسندند، یادآور شد: رسالت عالم دینی این نیست که به میل مردم سخن بگوید و مطلب بنویسد و اگر چنین شد باید فاتحه دین را خواند. شما باید ببینید خدا چه می‌خواهد و هرگز دنبال این نباشید که به خاطر هدف وسیله را توجیه کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: این چه‌ حرف‌های نسنجیده‌ای است که عده‌ای می‌زنند؛ چرا در برنامه دقیقی که دشمن ریخته بازی می‌کنید؟! فساد، آتش است و مخرب و باید جلویش را گرفت و الا همه‌جا را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه باید جلوی فساد -چه اقتصادی چه اخلاقی و فرهنگی – را گرفت، بیان داشت: آرمان‌ها و ارزش‌ها نباید با پز روشنفکری دادن فراموش شود؛ اگر چشم و گوش آزاد باشد و هر جور دلش خواست عمل کند مسلماً ذائقه اخلاقی عوض می‌شود و تغییر رفتار در جامعه به وجود می‌آید و سبک زندگی تغییر خواهد کرد و نتیجه‌ی آن همین بلایی است که می‌بینید بر سر جامعه ما آورده‌اند و از قتل‌عام به ولنگاری رسیده‌ایم و هنوز هم عده‌ای خواب‌اند یا خود را به خواب‌زده‌اند.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت آغاز به کار اولین دوره شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه ۱۳۵۹، یادآور شد: این شورا، همواره از اسلامیت قوانین، دفاع کرده و نگهبان قانون اساسی و پشتیبان حقیقی مردم بوده است؛ و به خاطر عملکرد قاطع و انقلابی‌اش خار چشم دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان نقش میزان را دارد، بیان داشت: با توجه به اهمیت این جایگاه، در بعضی از مقاطع دشمنان ناجوانمردانه شورا را موردحمله و هجمه قرار داده‌اند تا بتوانند با تضعیف او قوانین غیر اسلامی را تصویب کنند. گاهی هم داخلی‌هایی که شورا آنان را تائید نکرده علیه شورا موضع‌گیری کرده‌اند؛ که هر دو غیرقابل‌قبول و مذموم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان خطبه‌های نماز، با تقدیر از برپایی همایش پیاده‌روی خانوادگی استان البرز، اظهار داشت: این برنامه‌ها، علاوه بر تقویت روحیه نشاط و شادابی در مردم، موجب وحدت و انسجام اجتماعی می‌شود، البته حاشیه‌هایی مانند قرار دادن نرده‌ بین مردم و مسئولین در این برنامه‌ پسندیده نبود و وقتی مردم و مسئولین با هم در حال حرکت هستند، تعیین جایگاه جدا و مجزا معنایی ندارد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.