آیت‌الله حسینی همدانی:

امربه‌معروف، تبلیغ و گفتمان سازی، اولویت اول در سطح جامعه است

فضای مجازی ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ۰

مسئولین مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج، با ایشان دیدار و گفتگو کرده و به بیان گزارش عملکرد این مجمع و طرح مسائل و مطالبات خود پرداختند.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تشکر از تلاش‌های مجمع در حوزه احیای اصل امربه‌معروف و نهی از منکر، بیان داشت: امربه‌معروف، از مسائل مهم دینی است که طبق بیان روایات، مقدمه‌ی حفظ جامعه و اقامه واجبات و احکام الهی است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز اظهار داشت: رعایت قوانین اجتماعی، حتی اگر قانونی الهی باشند، زمانی اثربخش است که بتواند باور عمومی را با خود همراه کند و در غیر این صورت، نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: تا زمانی که امربه‌معروف و نهی از منکر، به‌عنوان یکی از قوانین اجتماعی مهم، به هنجار اجتماعی تبدیل نشود، هرگز ضمانت اجرایی ندارد و همه وظیفه‌دارند در مسیر گفتمان سازی و ترویج این اصل به‌عنوان یک باور اجتماعی تلاش کنند.

امام‌جمعه کرج گفت: وظیفه‌ی امربه‌معروف محدود به یک گروه و مجموعه خاص نیست و اولویت اول فعالیت‌ها در این حوزه، تبلیغ و گفتمان سازی اصل امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز اظهار داشت: مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از سمن‌های اجتماعی و نهادی مردمی است که برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، ترویجی و تبلیغی را در دستور کار دارد و اولویت‌بندی فعالیت‌ها در این مجمع، باید بر اساس همین اهداف باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: فعال‌سازی مجموعه‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان‌هایی چون آموزش‌وپرورش، گامی مؤثر در مسیر احیای این واجب فراموش‌شده است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.