خطبه/

مشروح خطبه های نماز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۷ شهر کرج استان البرز

فضای مجازی ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ۰

وظیفه امروز جهان اسلام، حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است

متن کامل خطبه نماز جمعه ۹۷/۴/۱۵

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

 

عباد الرحمن أوصیکم و نفسی بتقوى اللَّه. اهل تقوا در زندگی، اقتصاد و میانه‌روی در خرج و مصرف را رعایت می‌کنند و این روش را به دیگران از باب وَ تَواصَوا بِالحَق، سفارش می‌کنند. همان‌طور که مستحضرید در طرح مباحث اقتصادی رسیدیم به یکی از ظلم‌های اقتصادی که آسیب گسترده به جامعه می‌زند و برای خود شخص هم آثار سوء اخلاقی و آخرتی دارد به نام احتکار؛ که حبس و انبار کردن مایحتاج مردم است به امید اینکه در آینده گران‌تر شود و سود بیشتری ببرند.

به تعدادی از روایات در این موضوع اشاره کردیم؛ که رسول خدا و امیرالمؤمنین بسیار سخت با محتکر برخورد می‌کردند و اموال او را در اختیار مردم می‌گذاشتند یا آتش می‌زدند. احتکار اموال، مربوط به این دوران نیست و سابقه تاریخی دارد. بخصوص در زمان جنگ و در بین تمام ملل تقریباً هست و در همه‌جا هم جرم است.

ریشه احتکار حرص و زیاده‌خواهی است و از رذایل بداخلاقی است که اگر درمان نشود به شخص و جامعه آسیب می‌زند. امام کاظم -علیه‌السلام- از قول رسول خدا فرمودند: اگر بنده‏اى به‌عنوان «دزد» به نزد خدا رود، در نظر من بهتر است تا به‌عنوان «محتکر» که چهل روز ارزاق را احتکار کرده باشد. در جلسه قبل عرض کردم که این عدد ۴۰ عدد مشخصی نیست. امکان دارد که بعضی ارزاق اگر سه روز نگهداری شود احتکار شود. عمده آن نیاز مردم و ضرری است که زده می‌شود.

احتکار قطعاً از گناهان است و شخص محتکر هم قطعاً معصیت‌کار است؛ یعنی همه آثاری که درباره گناهکاران گفته می-شود درباره او هم هست. امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- فرمودند: «المُحتَکِرٌ آثِمٌ عاصٍ» محتکر مرتکب گناه است و معصیت‌کار. پس بنابراین احتکار از مسائلی است که مستقیماً با مصالح عموم جامعه ارتباط دارد.

لذا برخورد با محتکر و تصرف اموال او به نفع مردم، کنترل قیمت‌ها و توانمندسازی و بالا بردن قدرت خرید مردم از وظائف حکومت اسلامی است و مهم‌ترین کار در این‌گونه موارد قیمت‌گذاری بر کالاهاست تا هم خریدار و هم فروشنده آسیب نبینند. چون اصل قیمت‌گذاری بر اجناس ازنظر شرع و اسلام در اوضاع‌واحوال طبیعی به دست خود صاحب‌مال است که قیمتی بگذارد که ستم و اجحاف به خریدار نباشد.

اما در زمان نیاز مردم، در وضعیت تورم و نابسامانی و محاصره اقتصادی، اگر کسانی بخواهند سوءاستفاده کنند و غیرطبیعی رفتار کنند و استخوان‌های افراد جامعه را زیر فشارهای اقتصادی له کنند، از مصادیق زیان و آسیب‌رسانی به مردم است که ازنظر شرع مقدس ممنوع و حرام است و باید حکومت ورود کند، از احتکار جلوگیری و برای کنترل بازار، قیمت‌گذاری کند، به‌نحوی‌که طرفین معامله هم ضرر نکنند.

در فقه بحث مفصلی دارد به نام تسعیر (نرخ‌گذاری) که فقهای بزرگوار مثل صاحب جواهر و قدما و حتی متأخرین هم نظرات خود را مطرح و فتوا داده‌اند؛ که فعلاً موردنظر ما نیست. وضعیت کنونی جامعه هم امروز چنین حالتی دارد که باید برای حمایت از اقشار کم‌درآمد و بی‌پناه، بر قیمت‌ها در عرصه‌های مختلف خریدوفروش و خدمات و بخصوص اجاره مسکن نظارت دقیق داشت تا از مردم سوءاستفاده و به آن‌ها اجحاف نشود.

ظلم دیگری که مطرح است و آثار و تبعات بد اقتصادی و اجتماعی دارد رباست. رباخواری اگر در جامعه وارد شود، جامعه ازلحاظ اقتصادی و بعد هم معنوی سقوط می‌کند. ربا بسیار عمل خطرناکی است. این‌همه گناه صورت می‌گیرد، نادر هستند گناهانی که گفته‌شده باشد که جنگ باخداست. کسی شمشیر کشیده باشد به سمت خدا بگوید بیا با من بجنگ. هل‌من‌مبارزش به سمت خدا باشد. ربا از این موارد است که شاید در قرآن غیرازآن هم نداشته باشیم.

رباخواری به فرموده قرآن کریم عملی شیطانی و حرام است که این جلسه طرح و در هفته ی آینده به آن مختصراً می-پردازم. خدای تعالی در آیه ۲۷۵ سوره مبارکه بقره فرمود: «الَّذِینَ یَأْکُلُونَ الرِّبا لا یَقُومُونَ إِلَّا کَما یَقُومُ الَّذِی یَتَخَبَّطُهُ الشَّیْطانُ مِنَ الْمَسِّ» کسانى که ربا مى‏خورند، از جاى خود یا از قبر برنمی‌خیزند مگر مانند کسى که شیطان او را مس کرده و دیوانه شده باشد. در عرف مردم می‌گویند که جن‌زده شده است. صاف راه نمی‌رود، تعادل ندارد، کسانی که رباخوار هستند و روز قیامت در عرصه قیامت مثل انسان‌های جن‌زده هستند، «ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قالُوا: إِنَّمَا الْبَیْعُ مِثْلُ الرِّبا» و این (حالت اسفبار) به کیفر آن است که گفتند معامله (بدون ربا) مانند (معامله با) رباست؛ (این‌ها فقط همین را گفتند و حرفش را زدند معلوم هم نیست که در مقام عمل هم بوده‌اند یا نه) «وَ أَحَلَّ اللَّهُ الْبَیْعَ وَ حَرَّمَ الرِّبا» باآنکه خداوند خریدوفروش (بدون ربا) را حلال و ربا را حرام کرده است. (خدا می‌گوید مثل هم نیست، تو می‌گویی مثل هم است؟) «فَمَنْ جاءَهُ مَوْعِظَهٌ مِنْ رَبِّهِ فَانْتَهى‏ فَلَهُ ما سَلَفَ، وَ أَمْرُهُ إِلَى اللَّهِ، وَ مَنْ عادَ فَأُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِیها خالِدُونَ» اکنون هر کس موعظه‏اى از پروردگارش به او رسیده است و (از رباخوارى) دست برداشته است، گذشته او به سود او (بدون مؤاخذه) و کارش باخدا (و عفو خدا) است و کسانى که باز رباخوارى کنند، اهل دوزخ‌اند و همیشه در آن خواهند ماند.

رسول خدا فرمودند: در شب معراج که مرا به آسمان مى‏بردند، مردمى را دیدم که به علّت بزرگى شکمشان هر چه می‌کردند نمی‌توانستند از جاى خود برخیزند. به جبرئیل گفتم: اینان چه کسان‌اند؟ گفت: رباخواران‌اند که مثل شیطان زدگان (جن‏زدگان) حرکت مى‏کنند. اینان مانند اطرافیان فرعون، هر صبح و شام (در عالم برزخ) بر آتش جهنّم عرضه مى‏شوند (و جایگاه خویش را در آتش مى‏بینند) و مى‏گویند: پروردگارا! کى قیامت بر پا مى‏شود (به گمان اینکه شاید از عذاب رهایى یابند)

و امام صادق -علیه‌السلام- فرمود: خداوند ازآن‌جهت ربا را به شدّت تحریم کرد، که مردمان از نیکى کردن در حقّ یکدیگر بازنایستند و اموال خود را به‌صورت قرض (و عاریه) در اختیار دیگران قرار دهند، یا به نیاز داران ببخشند. چون اگر شیرینی این حرام در جان کسی نشست دیگر کار خیر تعطیل می‌شود عمل صالح از بین می‌رود. لذا خدای تعالی به‌شدت با این عمل مخالفت کرده است. معلوم می‌شود ربا مودت و روابط اجتماعی را از بین می‌برد.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی

 و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد

والحسن بن علی والخلف القائم الحجه حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

 

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین در مصرف منافعی که در اختیاردارند اهل اسراف و تبذیر نیستند. امیرالمؤمنین-علیه‌السلام- در حکمت ۳۲ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: «کُنْ سَمْحاً وَ لَا تَکُنْ مُبَذِّراً؛ وَ کُنْ مُقَدِّراً وَ لَا تَکُنْ مُقَتِّراً» بخشنده باش، (سَمح به معنای جواد است بخشنده‌ای که سخت‌گیری ندارد) امّا اسراف‌کاری نکن (مبذر کسی است که مال را در غیر جای خودش مصرف می‌کند) و میانه‏رو باش (اندازه نگهدار)، ولى سختگیر مباش (مقتر به کسی که در نفقه بر خود سختگیری می‌کند میگویند).

امام -علیه‌السلام- در این بیان از دو حالت مذموم افراط‌وتفریط در بهره‌برداری از نعم الهی تذکر داده‌اند که به سمت اسراف‌کاری که عملی شیطانی و فرعونی است حرکت نکن که بی‌فایده خرج کنی؛ و به سمت سختگیری و تنگ‌نظری نرو؛ که درباره شخص بگویند حب به مال دارد و عشق جمع‌آوری کردن دارد.

این بیان مولا در بخش افراط برگرفته از آیه ۲۷ سوره اسراء است که فرمود: «إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کاَنُواْ إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ وَ کاَنَ الشَّیْطَنُ لِرَبِّهِ کَفُورًا» و در بخش تفریط برگرفته از آیه ۲۹ اسراء است که فرمود: «وَ لَا تَجعَلْ یَدَکَ مَغْلُولَهً إِلىَ‏ عُنُقِکَ وَ لَا تَبْسُطْهَا کُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَحْسُورًا» هرگز دستت را بر گردنت زنجیر مکن، (و ترک انفاق و بخشش منما) و بیش از حدّ (نیز) دست خود را مگشاى تا مورد سرزنش قرارگیری و از کار فرومانى! خدای تعالی بر تقوای ما افزوده بگرداند.

۲۵ تیر مصادف است با ۱۸ شوال که در سال ۱۴۸ قمری شیخ الائمه امام صادق-علیه‌السلام- با انگور مسمومی که منصور دوانقی به آن حضرت خوراند در سن ۶۵ سالگی به شهادت رسید. امام از چنان شخصیت جامعی برخوردار بود که مخالفین و علماء فِرَق دیگر هم برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده‌اند.

مطالعه و بررسی فرازهای مختلف زندگی حضرت بسیار درس‌آموز بوده و ما را هدایت می‌کند به شیوه‌های مختلفی که امام -علیه‌السلام- در مواجهه با موضوعات خاص به‌خصوص در مواجهه با حکام جور اتخاذ کرده و نتیجه گرفته‌اند. زمانی که حضرت به امامت رسیدند تقریباً ۱۵۰ سال از ظهور اسلام می‌گذرد وعده‌ی زیادی از ملیت‌های مختلف با عقاید متفاوت و علوم و فنون گوناگون از کشورهای ایران و هند و روم و اطراف وارد دنیای اسلام شده بودند.

درنتیجه هر که هرچه داشت عرضه می‌کرد و عقاید و نظریه‌های مختلفی رواج داشت که روبه‌راه کردن این هجمه بزرگ فرهنگی سیاسی و اجتماعی که در طبقات مختلف جامعه رسوخ داشت کاری بزرگ و طاقت‌فرسا بود. قاری و مفسر و صوفی و مرجعه و زندیق و متکلم و ده‌ها فرقه و گروه منحرف و باطل مشغول فعالیت و آلوده کردن فضای جامعه بودند به‌طوری‌که نمی‌شد به‌سادگی واقعیت را درک کرد و در مسیر درست حرکت کرد.

از طرف دیگر، انحرافِ سیاسی و حکومتی وجود داشت که جامعه مسلمین توسط بنی‌امیه و بعدها در دست بنی‌عباس منحرفِ و خون‌ریز قرار گرفت که به انحرافات عقیده‌ای و رفتاری کمک می‌کردند اداره می‌شد؛ و امام باید هم با انحرافات سیاسی مبارزه کند و هم‌انحراف عقیده و فکر که در توده مردم به وجود آمده بود و خطر جدی هم همین بود را درست کند و باید از مکتب اسلام که در معرض نابودی قرار داشت دفاع می‌کرد و اسلام و مسلمین را حفظ می‌کرد.

لذا اولین برنامه خود را گسترش و نشر معارف ناب اهل‌بیت – علیهم‌السلام- قرارداد و مبارزه‌ای جدی و فراگیر با افکار انحرافی و عقاید باطل را باتربیت شاگردان متخلق و دانشمند شروع کردند؛ که آثار و برکات آن تا امروز و تا قیامت پابرجاست که ما هرچه داریم از امام صادق داریم لذا مذهب ما را مذهب جعفری می‌گویند. همه این معارف از آن زمان این‌گونه تبویب شده و دسته‌بندی‌شده در اختیار ما قرارگرفته. خدای تعالی همه ما را از شیعیان و موالیان حضرت قرار بدهد. ان‌شاءالله.

بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین -علیه‌السلام- را حتماً ملاحظه فرمودید و نکات مهمی که تضمین‌کننده ثبات و آرامش در جامعه است. تذکر به مسئولان که کم‌کاری نداشته باشند و دنبال منویات و تمنیات خودشان نباشند، امروز روز کار است و روز کار است و روز کار است.

در حوزه اقتصادی، نیاز امروز کشور، ترمیم مدیریت ناکارآمد و پیر و جایگزین کردن مدیران باروحیه توانمند، معتقد و جهادی است. کسانی که بتوانند بدون تجمل‌گرائی و سفر خارج بدون جمع‌کردن مال به فکر مردم و کار برای مردم باشند.

شما ببینید یک نمونه‌اش پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های میعانات گازی است و در جهان نمونه کمتر دارد، با ظرفیت بالای ۳۶۰٬۰۰۰ بشکه در روز البته در فاز سوم وقتی‌که تشکیل شود و تمام شود باهدف تولید بنزین و ۳۰ گازوئیل و سوخت جت و گاز مایع که کمترین نتیجه آن خودکفایی در بنزین است این را چه کسانی انجام دادند؟ با جوانان کشور، دانشمندان داخلی، با امکانات داخلی و با همان مدیریت جهادی انجام‌گرفته است.

لذا الآن اگر بخواهیم کشور را نجات دهیم چاره‌ای جز این‌که از مدیران کارآمد و جهادی که فکر انقلابی و جهادی دارند استفاده کنیم نداریم. اگر غیرازاین عمل کنیم ضرر خواهیم کرد. آقا فرمودند: مسئولان مراقب باشند از سهل‌انگاری، تنبلی، اشرافی گری، تکبر نسبت به مردم و تکیه به جایگاه چندروزه ریاستی اجتناب کنند. آن‌کسی که آمده است از مسئولیت باری برای خودش ببندد به درد مردم نمی‌خورد.

من همین بحث را می‌گیرم در دو محور برای شما نکاتی را عرض می‌کنم. مکرر عرض شد هدف اصلی دشمنان ما این است که عقبه نظام اسلامی را سست کنند؛ یعنی اولاً یکی از کارهایی که می‌خواهند بکنند این است که: باورهای دینی مردم را با ترفندهای مختلف از آنان بگیرند و بی‌تفاوتی عقیدتی و دینی در آحاد جامعه به وجود بیاورند. رشد بی‌بندوباری، تشویق به بی‌عفتی و بی‌حیائی، از بین بردن خانواده و ترویج و تشویق به زندگی مجردی، سخت کردن ازدواج، کشف حجاب و فساد مالی و اداری و مواردی ازاین‌دست همه یک سیاست را دنبال می‌کند.

این مسئله‌ای مربوط به امروز و دیروز نیست. بلکه از وقتی استعمار و استکبار فهمید که آن‌که می‌تواند جلوی او بایستد و نگذارد که به اهداف خبیثانه اش برسد، دین است. مبارزه با دین و مظاهر دینی غیر از عملیات نظامی مستقیم با جنگ نرم، توسط عوامل و ایادی دست‌نشانده‌اش را شروع کرد.

در ایران این مهم از زمان قاجار شروع و در ادامه به دست رضاخان قلدر پلید خبیث دادند تا جامعه را به سمت بی‌دینی سوق دهد و او هم حرکات زیادی انجام داد که از مهم‌ترین آن‌ها مسئله کشف حجاب بود که بعد از اعلام رسمی و برهنه کردن دختران و همسر خودش اعتراضات شروع شد. من‌جمله مشهد و مسجد گوهرشاد که مردم در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ اجتماع اعتراضی کردند و رضاخان هم دستور اقدام داد؛ که بین ۲ تا ۵ هزار نفر کشته که می‌نویسند. فاجعه بزرگی بود که در گوهرشاد واقع شد. با ۵۶ کامیون شهدا و زخمی‌ها را بردند و در خندق‌های اطراف مشهد دفن کردند.

به خاطر اینکه می‌خواستند ترویج بی‌بندوباری و بی‌حجابی در جامعه ولو شده بازور سرنیزه انجام بدهند. این‌که می‌بینید امروز در خیابان‌های شهرهای مختلف به‌خصوص در شهر خودمان تلاش‌ها می‌شود که کم کنند باز با پررویی تمام یک عده وارد صحنه می‌شوند و قرق را می‌شکنند، برای امروز نیست. از زمان قاجار این حرکت شروع‌شده است و بعد در هر عرصه‌ای تقویت‌شده است و تا الآن همین مبارزه باحجاب وجود دارد و ادامه دارد.

همه تلاشی که می‌شود تا حجاب را از بین ببرند به خاطر مصونیتی است که ایجاد می‌کند و خودشان در تحلیل‌هایشان دارند که هر یک نفر که حجابش را برمی‌دارد امید ما برای رسیدن به خواسته‌هایمان ده برابر می‌شود. ببینید که چه هجمه عظیمی است. امروز هم در همین مسیر قدم برداشته می‌شود.

متأسفانه امروز هم معاهدات و قراردادهایی که می‌بندند معمولاً لایه‌هایی دارد که نتیجه آن از بین رفتن دین و اخلاق است. مثل سند ۲۰۳۰ یا همین سیاست‌هایی که برای کنترل و کاهش جمعیت، کشورهای غربی بر کشورهای دیگر اعمال می-کنند؛ که ۲۰ تیر هم روز جهانی جمعیت است.

کنترل جمعیت عنوانی بشردوستانه و خیرخواهانه است؛ اما در حقیقت نقشه‌ی شوم استعماری است تا بتوانند با جلوگیری از رشد جمعیت کشورهای تحت سلطه، قدرت خودشان همیشه حفظ کنند. علت هم روشن است چون خانواده و اخلاق را ازدست‌داده‌اند. نسل آنان در حال پیر شدن و از بین رفتن است و کشورهای اسلامی سهم بیشتری از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده‌اند که در معادلات جهانی نقش تعیین‌کننده دارد و در حال رشد هم هست. لذا سعی می‌کنند به‌عنوان یکی از ارکان استراتژیک در سیاست‌های بین‌المللی جلو رشد جمعیت این کشورها را بگیرند.

ببینید یکی از سیاستمداران کارکشته آمریکائی راجع به ایران چه می‌گوید: از فکر کردن در موردحمله پیش‏دستانه علیه ایران اجتناب کنید؛ چراکه زمان، آمارهاى جمعیتى و تغییر نسل در ایران به نفع حکومت ایران نیست؛ یعنی چند سال دیگر که بگذرد ایران سرباز ندارد. چند سال دیگر که بگذرد ایران نیروی جوان ندارد. چرا سیاست‌های جمعیتی که رهبری ابلاغ کردند به‌خوبی انجام نمی‌شود؟

جای تعجب دارد که غربی‌ها دائماً از کاهش جمعیت برای ما می‌گویند بعد خودشان خانواده‌ها را تشویق به فرزند آوری می-کنند و برنامه‌های مختلف تشویقی و مالی، مرخصی زایمان و برنامه‌های دیگری را قرار داده‌اند که جبران کمبود جمعیت کنند. زمانی این عرض کردم که به ایران و کشورهای اسلامی می‌گویند اگر خانم‌های شما ۳۰ سال به بعد بخواهند باردار شوند بچه‌ای که به وجود می‌آید منگل است، ولی خودشان در صحبت‌هایشان و تبلیغ‌هایشان می‌گویند که خانم‌ها تا ۴۵ سالگی حتماً یک‌بار دیگر باردار شوند تا پوکی استخوان آن‌ها به ۱۵ سال تأخیر بیفتد.

و جالب است بدانید که بحث کنترل جمعیت در آمریکا ممنوع است. در رژیم صهیونیستی کنترل جمعیت ممنوع است. تحقیق کنید آمریکا و صهیونیست‌ها سیاست‌های کنترل جمعیت را نپذیرفته‌اند؛ و یهودی‌ها اگر کسی توان مالی و جسمی داشته باشد بچه‌دار نشود را حرام می‌دانند. باید با تبلیغ و ترویج جامعه را به این مهم سوق داد؛ و الا طبق آمار جهانی هم که داده‌شده با این سیر اگر حرکت کنیم در آینده نزدیک جمعیت ما نزدیک سی میلیون نفر خواهد شد.

یعنی ۶۰/۷۰ سال آینده جمعیت ایران یک جمعیت ۳۰ میلیونی خواهد بود که قسمت اعظم آن‌هم پیر هستند. پس سیاست‌ها و حرکت‌های فرهنگی و پیشگیرانه و تشویق‌ها و امثال‌ذلک باید تغییر پیدا کند. هرکسی هم که به هراسمی شروع می‌کند برای این قصه حرف زدن، بدانید که دارد یک‌جوری به نفع دشمن سخن می‌گوید.

ثانیاً قصد دشمنان این است که پشتیبانی و حمایت مردمی از حکومت را، از بین ببرند و بین مردم و نظام و مسئولین فاصله ایجاد کنند. سالیان سال است که اقدام دارند و در این دوره با تمرکز بر تشدید مشکلات اقتصادی همین مطلب را دنبال می‌کنند. چون خیال می‌کنند در این زمینه موفق بوده‌اند. جنگ روانی همه‌جانبه راه انداخته‌اند و البته واداده‌های داخلی هم بوق آنان شده کمکشان می‌کنند.

ببینید چگونه برای ما گستاخانه فکر می‌کنند و تصمیم می‌گیرند، رئیس صهیونیستى در قسمتی از حرف‌هایی که علیه ایران می‌زد مدعى شد: دولت‏ها و شرکت‏ها در حال ترک بازار ایران هستند و اعتراضات گسترده در ایران نشان مى‏دهد که فشارهاى ما براى سر جای خود نشاندن ایران در حال نتیجه دادن است.

ببینید چه خبیثانه اعتراضات صنفیِ به‌حق بازاریان و اصناف را اعتراض گسترده می‌دانند و به خودشان نسبت می‌دهند. کسانی که بعضاً در خیابان‌ها حرکت می‌کنند بدانند که به کجا منتسب می‌شوند. یک حرکت عاقلانه و یک اعتراض و خواسته صنفی مطرح می‌شود که البته آن‌هم باید در چارچوب خودش باشد. ولی یک عده می‌آیند و سوار کار می‌شوند که بحمدالله با هوشیاری و دقت نظر عزیزان کسبه اجازه سوءاستفاده به بیگانگان ندادند و حرکاتشان خنثی شد.

و همه باید مواظب باشند که اگر خواسته‌ای دارند از مجاری قانونی و بدون التهاب و تنش مطالبه گری کنند و اجازه سوءاستفاده به احدی ندهند. مردم ما را از فقر و نداری و گرسنگی می‌ترسانند. جوری القاء می‌کنند که ریشه این مشکلات اقتصادی کمکی است که به محور مقاومت می‌شود که در حقیقت دفاع از خودمان است. به خیال خامشان می‌خواهند کار را آن‌قدر سخت کنند و بکشانند به‌جایی که برای نان، عزت فروشی کنیم. ای بیچاره‌ها اگر نمی‌دانید بدانید که ما فرزندان رمضانیم ما از حسین بن علی درس گرفته‌ایم و در مکتب عاشورا و محرم بزرگ‌شده‌ایم و شعار کوچک و بزرگ ما اگر در دوراهی عزت و ذلت قرار بگیریم این است که «هیهات مناالذله.»

بعد کاخ سفید که تا حالا این‌طور وارد نشده بود در فضای مجازی توییت می‌گذارد و از این اعتراض‌ها حمایت می‌کند و اعلام می‌کند: آمریکا و جهان صداى مردم ایران را مى‏شنوند. ببینید چطور دارند بحران‌سازی می‌کنند. اگر به فکر ملت ایرانید و حرف او را می‌شنوید چرا او را تروریست می‌دانید؟ چرا اموال او را ۴۰ سال است بلوکه کرده‌اید؟ که امروز هم شنیدم آلمان هم یک قسمت از اموال را بلوکه کرد. چرا عرصه بین‌المللی را برای فعالیت‌های علمی و اقتصادی او تنگ می‌کنید؟ چرا مستقیم و غیرمستقیم علیه او توطئه و جنایت می‌کنید؟ و ده‌ها سؤال دیگر.

چرا از منافقین که هزاران ایرانی را بی‌گناه به خاک و خون کشیدند، حمایت می‌کنید؟ بعد از برجام، فرانسه می‌گوید که با ملت ایران دوست است و قصد همکاری دارند. اگر دولت فرانسه راست می‌گوید چرا گروه تروریست برانداز را که در همین اغتشاشات اخیر و سال گذشته فعال بودند را به رسمیت می‌شناسد و حمایت می‌کند؟ جا و امکانات به آن‌ها می‌دهد؟ کدام را باور کنیم. آمریکا اگر شما گوش شنوا دارید و در شنیدن حق کر نیستید این فریاد امت اسلامی و مردم حاضر درصحنه را هم بشنوید که در مقابله باسیاست‌های مداخله‌جویانه و خصمانه تو می‌گویند: مرگ بر آمریکا.

چقدر زیبا گفت شاعر این شعر که آمریکا مرگ به نیرنگ تو خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو. واقعاً در طول این ۴۰ سال ببینید که چه جنایاتی را انجام دادند. بعد پیام می‌دهد که صدای مردم ایران را شنیدیم. چه چیز را شنیدید؟! شما آن چیزی که باید شوید همین شعار هر هفته و هر جمعه در نماز جمعه است که در راهپیمایی‌ها و در سراسر کشور از بدنه و آحاد مردم بلند است. اگر برنامه احمقانه دشمن ایجاد شکاف بین مردم و نظام و مسئولین است که هست، به فضل الهی با اتحاد و انسجام ملی فرصت توطئه را از دشمن خواهیم گرفت.

از توطئه‌های دیگری که برای ایران در همان اوایل کشیدند کودتای نوژه بود که در ۱۹ تیر کشف و خنثی شد. توطئه عظیمی بود که بیت حضرت امام را می‌خواستند بمباران کنند.

آماری را خیلی مختصر خدمت شما عرض می‌کنم. فطریه که در روز عید فطر در مصلا جمع شد قسمت اعظم آن به مصرف رسید. یک مقدار محدودی مانده است که در هفته آینده به اهلش می‌رسانند. مبلغش ۲۰، ۴۹۹، ۲۰۰ تومان فطریه عام بود. ۲، ۸۲۲، ۴۰۰ فطریه سادات بود. مقدار بیش از ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان کفاره بود. ۲۳۹٬۶۱۰ صدقه بود؛ و ۵۶٬۰۰۰ تومان هم کمک به مصلای کرج بود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.