امام‌جمعه کرج:

نیاز امروز کشور، جایگزین کردن مدیریتِ ناکارآمدِ پیر با مدیرانِ توانمند و جهادی است

فضای مجازی ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ۰

در انقلاب اسلامی که آرمان آن، قیام برای از بین بردن تبعیض‌ها است، مسئولان حق ندارند به دنبال افزایش فاصله‌های طبقاتی خود با مردم باشند و تأکیدات مکرر امام و رهبری، مؤید همین اصل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی و تسلیت ایام شهادت امام صادق (علیه‌السلام) بیان داشت: در عصری که به‌واسطه‌ی گسترش اسلام، عقاید و علوم مختلفی از ایران و هند و روم، وارد فضای جامعه‌ی اسلامی شده بود و فرقه‌ها و نحله‌های مختلف به تبلیغ و اشاعه‌ی تفکرات خود می‌پرداختند، وظیفه‌ی پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و هدایت جامعه‌ی اسلامی بر عهده‌ی امام صادق (ع) قرار داشت و در همین فضا، توانمندی علمی و شخصیت جامع ایشان موجب شده بود که علما و اندیشمندان مخالف ایشان نیز، برتری او را می‌ستودند.آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین (ع)، اظهار داشت: این بیانات حاوی نکات مهمی جهت تضمین ثبات و آرامش جامعه بود که می‌توان تذکر ایشان به مسئولان که کم‌کاری نداشته باشند و دنبال تمنیّات خود نباشند را از محورهای مهم آن برشمرد.

وی با بیان اینکه امروز روز کار است و همه باید در این زمینه فعال باشند، تصریح کرد: در حوزه‌ی اقتصادی، نیاز امروز کشور ترمیم مدیریت ناکارآمد پیر و جایگزین کردن مدیران باروحیه، توانمند، معتقد و جهادی و کسانی که بتوانند بدون تجمل‌گرایی، بدون سفرهای خارجی، بدون مال‌اندوزی و امثال‌ذلک، تنها به فکر کار و خدمت برای مردم باشند، است و تا این مهم حاصل نشود، نتیجه لازم را نخواهیم گرفت.

امام‌جمعه کرج گفت: رهبر انقلاب در این دیدار بر دوری مسئولان از سهل‌انگاری، تنبلی، اشرافی گری و تکبر نسبت به مردم و تکیه به جایگاه چندروزه ریاست تأکید کردند؛ چراکه اگر کسی به دنبال این است که از مسئولیت باری برای خود ببندد، به درد مردم نمی‌خورد.

وی خاطرنشان ساخت: هدف اصلی دشمن، تضعیف و از بین بردن عقبه‌ی اصلی نظام اسلامی، یعنی حضور و حمایت مردمی است؛ در همین راستا، به دنبال از بین بردن باورهای دینی مردم و ایجاد بی‌تفاوتی دینی و عقیدتی در آحاد جامعه، با روش‌هایی چون اشاعه بی‌بندوباری، تشویق به بی‌عفتی و بی‌حیایی، تخریب و از بین بردن بنیان خانواده، سخت کردن مسیر ازدواج، تشویق به زندگی مجردی، ترویج کشف حجاب، فساد مالی و اداری و مواردی ازاین‌دست هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: دشمنی با دین و مظاهر دینی، مربوط به امروز و دیروز نیست، بلکه از سالیان قبل وجود داشته است و در ایران هم این مسئله از دوره قاجار آغاز شد و در ادامه توسط رضاخان قلدر و با اجبار بانوان جامعه به کشف حجاب و توسعه آن به‌زور اسلحه و سرنیزه، دنبال شد.

وی ادامه داد: در واکنش به این اقدام، در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴، مردم مشهد در مسجد گوهرشاد اجتماعی اعتراضی انجام دادند که رضاخان دستور حمله به آنان را داد و بین ۲ تا ۵ هزار نفر در این حادثه به شهادت رسیدند که بعضی از آن‌ها مجروحانی بودند که به‌طور دسته‌جمعی و همراه با کشته‌شدگان، در اطراف مشهد، زنده‌به‌گور شدند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز بیان داشت: دشمنی با حجاب که همواره و با تلاش فراوان توسط مستکبرین دنبال می‌شود، به علت مصونیتی است که حجاب برای جامعه ایجاد می‌کند و به قول خودشان «هر یک نفر که حجاب خود را کنار می‌گذارد، امید ما برای دستیابی به اهدافمان، ده برابر می‌شود».

وی یادآور شد: امروز، قراردادها و معاهداتی چون سند ۲۰۳۰ یا سیاست‌های کنترل و کاهش جمعیت که غربی‌ها بر سایر ملل تحمیل می‌کنند، دربردارنده لایه‌ها و زوایای پیدا و پنهانی است که تنها نتیجه‌ی آن‌ها، از بین رفتن دین و اخلاق و تخریب بنیان‌های جامعه است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به روز جهانی جمعیت در بیستم تیرماه، خاطرنشان ساخت: «کنترل جمعیت»، در ظاهر عنوانی بشردوستانه و خیرخواهانه است، اما در حقیقت نقشه‌ی شوم استعمارگران برای جلوگیری از رشد جمعیت سایر کشورها و حفظ قدرت استعماری است.

وی گفت: می‌بینید که بنیان خانواده و اخلاق در کشورهای غربی ازدست‌رفته است، نسل آن‌ها در حال نابودی و رشد جمعیتشان منفی است، در مقابل کشورهای اسلامی سهم بیشتر و رو به رشدی از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده‌اند که در معادلات جهانی تعیین‌کننده است؛ لذا سعی می‌کنند به‌عنوان یکی از ارکان استراتژیک در معادلات بین‌المللی، جلوی رشد جمعیت کشورهای اسلامی را بگیرند.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: باور سیاست‌مداران غربی این است که نیازی به حمله پیش‌دستانه به جمهوری اسلامی وجود ندارد، چراکه زمان، آمارهای جمعیتی و روند تغییر نسل در ایران، به نفع این کشور نیست و پس از چند سال نیروی جوانی در این کشور وجود نخواهد داشت؛ حال سؤال اینجاست که چرا سیاست‌های جمعیتی که رهبر انقلاب ابلاغ فرمودند، به‌درستی اجرا نمی‌شود؟!

وی گفت: جای تعجب است که غربی‌ها، دائماً از محسنات کاهش جمعیت برای ما سخن می‌گویند و خانواده‌های خود را تشویق به فرزند آوری می‌کنند؛ به ما میگویند، فرزند آوری بعد از سی‌سالگی مادر خطرناک است و در جامعه‌ی خود می‌گویند، زنان، بعد از ۴۵ سالگی هم اقدام به فرزند آوری کنند تا سلامتی‌شان حفظ شود و جالب اینجاست که بحث کنترل جمعیت در آمریکا و اسراییل ممنوع بوده و حتی در آیین یهود، پیش‌گیری از تولد فرزندان را فعل حرام می‌دانند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: طبق آمار جهانی، با روند کنونی رشد جمعیت، ایران در چند سال آینده به جمعیت ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید که بخش اعظم آن‌ها نیز پیر هستند؛ لذا سیاست‌های ابلاغی افزایش جمعیت، باید در مسیر حرکت‌های فرهنگی، تشویقی و امثال‌ذلک موردتوجه جدی قرار گیرند و هرکسی هم در این مخالفت با این اصول اقدام می‌کند، باید بداند که عملاً برای دشمنان سربازی می‌کند.

وی ادامه داد: هدف دوم دشمنان ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین و تضعیف پشتیبانی مردم از نظام اسلامی است که امروز با تلاش در جهت تشدید مشکلات اقتصادی مردم، بیش از هر زمان بر این هدف تمرکز کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: امروز دشمنان جنگ روانی همه‌جانبه‌ای علیه نظام اسلامی به راه انداخته‌اند و واداده‌های داخلی هم در نقش بوق‌های تبلیغاتی آن‌ها، به کمک به دشمن می‌پردازند.

وی با اشاره به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص ترک بازار ایران توسط شرکت‌های خارجی و فراگیر شدن اعتراضات خیابانی جامعه ایران درنتیجه‌ی اقدامات این رژیم، اظهار داشت: خبیثانه، اعتراضات صنفی و به‌حق بازاریان و اصناف را اعتراض گسترده خیابانی دانسته و آن را هم به خود نسبت می‌دهند؛ البته بحمدالله، کسبه محترم با هوشیاری و دقت نظر، اجازه‌ی سو استفاده به دشمن ندادند و توطئه‌ی دشمنان خنثی شد، اما همه باید بدانند که وقتی به اعتراض خود را به کف خیابان بکشانند، چه کسانی از آن‌سو استفاده خواهند کرد و مطالبات خود را به‌صورت قانونی و بدون تنش دنبال کنند.

امام‌جمعه کرج گفت: دشمنان، ما را از فقر و گرسنگی می‌ترسانند و طوری القا می‌کنند که ریشه‌ی مشکلات اقتصادی ما در کمک به محور مقاومت است، درحالی‌که آن کمک هم دفاع از امنیت کشور خودمان است و می‌خواهند عرصه را به‌قدری بر ما سخت کنند که به خاطر نان، پا روی عزت خود بگذاریم، درحالی‌که ما فرزندان عاشوراییم که در دوراهی عزت و ذلت، فریاد «هیهات من الذله» سر می‌دهیم.

وی با اشاره به حمایت کاخ سفید از دامنه‌دار شدن اعتراضات در ایران، اظهار داشت: دولت آمریکا که «توییت» می‌کند «آمریکا و جهان، صدای مردم ایران را می‌شنوند»، اگر واقعاً به فکر مردم ایران است، چرا آن‌ها را تروریست می‌داند؟ چرا اموال ما را چهل سال بلوکه کرده است؟ چرا عرصه‌ی بین‌المللی را برای فعالیت اقتصادی و علمی ما تنگ کرده و مستقیم و غیرمستقیم علیه مردم ما توطئه و جنایت می‌کند؟ و چرا منافقین را که هزاران نفر از هم‌میهنان بی‌گناه ما را به خاک و خون کشیده‌اند، موردحمایت خود قرار داده است؟!

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: اگر دولت فرانسه ادعای دوستی با ملت ایران در فضای برجام را دارد، چرا از گروه برانداز تروریستی که در همین اغتشاشات سال گذشته فعال بودند به رسمیت شناخته و موردحمایت قرار می‌دهد؟! و اخیراً هم شنیدید که آلمان هم به‌عنوان یکی از کشورهای اروپایی اقدام به بلوکه کردن دارایی‌های ایران نموده است.

وی تأکید کرد: اگر گوش شنوایی دارید و می‌خواهید واقعیت‌ها را بشنوید، شعار دائمی مردم ما در نمازهای جمعه و در تمام اجتماعات مردمی و راهپیمایی‌های ملت ایران را بشنوید که در مقابله با سیاست‌های مداخله‌جویانه و خصمانه‌تان، یک‌صدا فریاد «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهیم و اگر برنامه احمقانه‌تان، ایجاد شکاف بین مردم و نظام و مسئولین است، به فضل الهی، با اتحاد و انسجام ملی، فرصت توطئه را از هر دشمنی خواهیم گرفت.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.