آیت الله حسینی همدانی:

مهم‌ترین انتظار مردم از دستگاه قضایی، برقراری عدالت است

فضای مجازی ۰۱ تیر ۱۳۹۷ ۰

امام جمعه کرج: مهم‌ترین انتظار مردم از قوه قضاییه ، برقراری عدالت است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، با اشاره به تخریب مرقد مطهر ائمه بقیع، در هشتم شوال ۱۳۴۴ قمری توسط نقشه پلید انگلیس و با اجرای فرقه افراطی وهابیت، بیان داشت: مبارزه با ظلم و ستم، جزو عقاید اصلی شیعه است که موجب دشمنی‌های عمیق و ریشه‌دار جبهه استکبار با تشیع شده است که برای مقابله نیز فرقه‌هایی چون بهاییت و وهابیت و تفکر تکفیری را به وجود آورده و تلاش می‌کنند مظاهر دینی را از بین ببرند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام و روز «تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی»، اظهار داشت: کمبودها و بد عمل کردن‌ها در این زمینه، کاملاً در دستگاه تبلیغی کشور مشهود است و در مقابل جبهه واحد دشمنان برای نابودی حق، جهان اسلام، رسانه‌ی یکپارچه‌ای برای تبلیغ ندارد و البته در داخل کشور نیز با همین مشکل مواجهیم.

وی یادآور شد: امروز که خانواده و فرزندان ما در محاصره‌ی افکار و تبلیغات نابودکننده‌ی ایمان قرار دارند، اگر ما به‌صورت دغدغه مند، در این فضای آکنده از شبیخون، تهاجم و ولنگاری، اقدامی نداشته باشیم، شکست ما قطعی است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه باید در زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی، جهادی عمل کرد، خاطرنشان ساخت: کسانی که در مسند این امور قرار می‌گیرند، باید تفکر اسلامی و انقلابی را باور داشته باشند، اهل کار جهادی باشند و از روی باور و اعتقاد عمل کنند.

وی تأکید کرد: اگر امروز صحبت از خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی است یا مسئله‌ی آب، به‌عنوان یک مسئله بحرانی مطرح است، باید تمام دستگاه‌ها، مانند فضای رسانه‌ای که این روزها برای جام جهانی در جریان است، وارد میدان شده و به‌صورت فراگیر و همه‌جانبه، به تبلیغ و فضاسازی بپردازند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر لزوم اصلاح روش‌های تبلیغ دین و معارف دینی برای اثربخشی بر جوامع، تصریح کرد: امروز عده‌ای در داخل کشور، با امکانات همین مردم، با تمام قوا در حال تخریب باورهای دینی و اسلامی‌اند و با استفاده از غفلت مسئولین، معاهده و پیمان‌های خسارت‌بار با دشمنان می‌بندند و اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز به نام غربالگری و کنترل جمعیت، قانونی و بی‌صدا، نسل‌کشی می‌کنند یا به نام آموزش، اخلاق اجتماعی را از بین می‌برند و دستگاه‌ها هم کمک می‌کنند، یادآور شد: با وجود هشدارهای مکرر دلسوزان و تأکیدات رهبری، متأسفانه هنوز سند منحوس ۲۰۳۰ به نام‌های دیگر، در کشور و در همین استان هم در حال اجراست و به تذکرات هم توجهی نمی‌شود.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز بیان داشت: این استان تا کی باید ضرر بدهد؟! چند بار باید تکرار کنیم کسانی که توانایی ندارند، مسئولیت‌ها را واگذار کنند؟! بودن در این مسئولیت، وقتی نمی‌توانید کارتان را درست انجام دهید، جواز شرعی ندارد.

وی اظهار داشت: این چه مصیبتی است که به مدیر به چشم رأی انتخاباتی نگاه می‌شود که این آقا با ما است و در زمان انتخابات به درد ما خواهد خورد؟! از خدا بترسید؛ بچه‌های مردم در حال از بین رفتن هستند؛ چرا مدیری را به کار می‌گیرید که نیروهای ارزشی را آزار می‌دهد و مجبور به استعفا می‌کند، ترویج فرهنگ غربی کرده، مدارس را به هم می‌ریزد و تخلف و خلاف را رواج داده و شایع می‌کند؟!

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه بیش از دو سال است، آموزش‌وپرورش البرز، معاونت قرآن ندارد، خاطرنشان ساخت: از اینکه فرهنگ قرآن توسعه پیدا کند می‌ترسید؟! یا نیرویی که این مسئولیت را بر عهده بگیرد در این استان نیست؟!

وی گفت: چرا همه‌چیز را سیاسی می‌کنید؟! ۴۶۰ هزار دانش‌آموز استان، توسط چه کسانی و چگونه اداره می‌شوند؟! والله بیان این مسائل برای من سخت است، اما هرچقدر خصوصی و مستقیم و غیرمستقیم به آقایان می‌گوییم، هیچ توجهی نمی‌شود؛ بااین‌وجود تا پایان سال تحصیلی صبر کردم و چیزی نگفتم، اما برای سال آینده باید وضعیت آموزش‌وپرورش استان اصلاح شود و کارها با قوت بیشتر، با برنامه و درست دنبال شوند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به نام‌گذاری اول تیرماه به نام روز اصناف، گفت: اصناف نقش مهمی در مسائل مختلف اجتماعی دارند و نقش بی‌نظیر بازار در پیروزی انقلاب، حمایت از جبهه‌های جنگ و سایر مسائل بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: امروز که کشور در شرایط جنگ همه‌جانبه‌ی اقتصادی قرار دارد، قطعاً اصناف در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و احیای چرخه‌ی تولید و اشتغال، بخصوص در سطح استان، نقش مؤثری دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: هر ویترین، در هر مغازه، یک دستگاه تبلیغاتی برای نشر و توسعه اخلاق اجتماعی، تشویق به حمایت از کالای ایرانی و توسعه‌ی فرهنگ دینی است.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، بیان داشت: پس از اعلام بی‌کفایتی و عزل رئیس‌جمهوری بنی‌صدر در پایان خردادماه سال ۱۳۶۰، جبهه استکبار، اقدام به ترور گسترده افراد مؤثر انقلاب نمود؛ در همین راستا، دو عملیات مهم یعنی ترور ناکام آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در ششم تیرماه و انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانشان در هفتم تیرماه همان سال، انجام شد.

وی ادامه داد: دشمن خیال می‌کرد، همه‌ی کسانی که در آینده، نقشی در رهبری و مدیریت نظام و انقلاب خواهند داشت، در این فضا از میان برداشته خواهند شد و انقلاب از بین خواهد رفت؛ اما همین اقدامات و دشمنی‌ها، مثل همیشه، موج جدیدی از شور و اتحاد مردمی را پدید آورد و امروز هم مردم با همه‌ی سختی‌هایی که با آن‌ها مواجه‌اند، در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی انقلاب، متحد و منسجم و قدرتمند و تمام‌قد، در مقابل جبهه استکبار ایستاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با گرامیداشت هفته عدالت و قوه قضاییه، گفت: مهم‌ترین انتظار مردم از دستگاه قضایی، برقراری عدالت است و خوب است این دستگاه در سطح کشور و همین استان، بررسی کند و اعلام کند که انتظارات و مطالبات رهبری و قانون اساسی و مردم در زمان‌های مختلف را به چه میزان انجام داده و تا چه حد در این مسیر موفق بوده است.

وی اظهار داشت: عده‌ای، ناجوانمردانه به این رکن مهم کشور می‌تازند و در تخریب آن، هم پای دشمنان حرکت می‌کنند که محکوم‌اند، البته قوه قضاییه نیز باید محکم‌تر و قوی‌تر از گذشته، در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی برای دفاع از حقوق مردم و حمایت از مظلومین تلاش کند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: می‌بینید که مجموعه‌هایی چون سازمان عفو بین‌الملل، وزارت خارجه آمریکا، اتحادیه اروپا و عده‌ای از عناصر آن‌ها هم در داخل کشور، اعدام قاتلی را که با سَبُعیّت و وحشی‌گری تمام، اقدام به قتل عده‌ای بی‌گناه کرد، محکوم می‌کنند، اما در مقابل جنایت‌های مسلّم و قطعی که در یمن رخ می‌دهد، هیچ صدایی شنیده نمی‌شود.

وی تأکید کرد: امروز قوه قضاییه باید در پیگیری مطالبات مردم از کشورهای بیگانه و طرح دعوی در مجامع بین‌المللی فعال باشد و حتی به‌عنوان کشور انقلابی و مدافع حقوق مظلومین، در عرصه‌ی قضایی بین‌المللی وارد شود.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: با حکمی که از سوی رهبر انقلاب به رئیس محترم قوه قضاییه، برای اداره این دستگاه داده‌شده است، این مسئولیت در ایشان تعین پیداکرده و واجب عینی است؛ لذا امور دیگر بر ایشان لازم نیست و با توجه به حجم بالای کارهای این قوه، اگر هم فرصتی دارند، نباید به کاری غیر از رسیدگی به امور این قوه بپردازند تا شاهد رشد بیش‌ازپیش عدالت در جامعه باشیم که که اجرای عدالت موجب افزایش امید در جامعه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز بیان داشت: همه شنیده‌اید که آمریکا، به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی، از شورای حقوق بشر خارج‌شده است؛ البته این شورا، تابه‌حال، جز از بین بردن حقوق مظلومان عالم کاری نکرده است که نمونه‌ی عینی آن، وضعیت مظلومین یمن و فلسطین و سوریه و سکوت این شورا در مقابل این فجایع است.

امام‌جمعه کرج گفت: اعتراض آمریکا به این شورا، نه برای کم‌کاری‌ها و ایرادات شورا، بلکه به این دلیل است که چرا پرونده‌ی حقوق بشری رژیم کودک کش اسراییل برای نقض حقوق فلسطینیان، هنوز باز است؟! این وضعیت آمریکا در تعامل با انسان‌هاست و چقدر باید برخی احمق باشند که به او دل داده‌اند و ضربان قلبشان با آمریکا تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر بازگشت ایران به فضای مذاکره با آمریکا، بیان داشت: مواضع قاطع رهبری و انسجام ملی مبنی بر عدم اعتماد دوباره به آمریکا، آن‌ها را وادار کرد به عوامل داخلی خود و بعضی خارج نشینان دیکته کنند که نامه‌ای را برای جبران حیثیت نداشته‌شان، به مسئولین نظام برای مذاکره مستقیم با آمریکا بنویسند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: در این نامه، نام عده‌ای که خود را انقلابی می‌دانند، در کنار معاندان و ضد انقلابیون قرارگرفته است؛ می گویند، اینان عدهای از اصلاح طلب ها هستند، اینها، اصلاح‌طلب هستند یا افسادطلب اند؟! همین‌ها در بزنگاه‌های حساس در کنار دشمنان ملت ایستادند و گستاخانه، پیشنهاد نوشیدن جام زهر به رهبری انقلاب را دادند.

وی تصریح کرد: کسانی که این‌گونه سخن می‌گویند، اسلام و انقلاب و مردم را نشناخته‌اند، این‌ها با استقلال و عزت و اقتدار ایران دشمن هستند و همه بخصوص افساد طلبان خائن به آرمان‌های انقلاب و خون شهدا، باید بدانند، مگر فرزندان خمینی (ره) و سربازان خامنه‌ای (مد ظله) مرده باشند که ایران، تسلیم استکبار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس، یادآور شد: تذکر مهم رهبری به مجلسیان، این بود که باید مظهر عزت ملی و عزت و اقتدار نظام باشند و رفتار انقلابی نمایندگان نباید اجازه دهد، مجلس به نماد تردید و خودکم‌بینی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور تبدیل شود.

وی در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به حواشی پیرامون بیمارستان امام خمینی (ره) کرج، خاطرنشان ساخت: این بیمارستان فروختنی نیست و عده‌ای این خیال خام را از سر خود بیرون کنند که با تنگ کردن عرصه، آنجا را بفروشند؛ این مرکز، به‌صورت بیمارستان باقی می‌ماند و اگر به دنبال احداث بیمارستان هستید، همین مرکز را تجهیز کرده و توسعه دهید و فکر دیگری نداشته باشید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.