رئیس شورای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان البرز:

تبیین جایگاه متعالی بانوان در نگاه اسلام و انقلاب اسلامی، یکی از روش‌های اثرگذار صدور انقلاب است

فضای مجازی ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ۰

تبیین واقعیات مسائلی چون سوادآموزی، خدمات اجتماعی، زیرساخت‌ها و سایر ظرفیت‌ها در دوران پیش از انقلاب، مقایسه آن‌ها با زمان حال و نسبت رشد آن‌ها با میزان تغییرات جهانی طی این سال‌ها، گام مؤثری در راستای تقویت امید جامعه نسبت به آینده انقلاب و کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در جلسه شورای سیاست‌گذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان البرز، که در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد، بیان داشت: انقلاب اسلامی، بر اساس تفکر دینی و فرهنگی آغاز شد و هدف آن نیز حاکمیت ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه و توسعه‌ی آن به سراسر جهان است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: دشمن از روز اول تلاش کرد تا از صدور انقلاب جلوگیری کرده و حتی آن را از میان بردارد، چراکه می‌دید انقلاب اسلامی توان بر هم زدن معادلات حاکم بر جهان را دارد.

وی ادامه داد: دشمنان از انقلاب ما سیلی سختی خورده‌اند و تمام تلاش‌هایشان برای جبران این ضربه سنگین است و بیان اینکه “ایران نباید چهل‌سالگی انقلاب خود را ببیند”، به این دلیل است که نگران سرعت گرفتن حرکت انقلاب پس از عبور او از چهل‌سالگی‌اش هستند.

وی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی و آرمان‌هایی چون استکبارستیزی، حمایت از مستضعفان، دفاع از آزادی فلسطین و هر ملت آزادی‌خواه و ایجاد اجماع جهانی برای برپایی تمدن بزرگ اسلامی،  باید در فضای چهل‌سالگی انقلاب موردتوجه بیشتر قرارگرفته و بازخوانی شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: امروز دستور کار دشمن، القای “ناکارآمدی نظام دینی و اسلامی” و گسترش آن به‌وسیله‌ی عوامل داخلی‌اش و با راهبردهایی چون اخلال در کار دستگاه‌ها و ایجاد نارضایتی عمومی است، تا مردم به این نتیجه برسند که دین و فقه، توان اداره جامعه و برپایی حکومت را ندارند.

وی با اشاره به شعار “افتخار به گذشته، امید به آینده” به‌عنوان شعار چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان ساخت: تبیین واقعیات مسائلی چون سوادآموزی، خدمات اجتماعی، زیرساخت‌ها و سایر ظرفیت‌ها در دوران پیش از انقلاب، مقایسه آن‌ها با زمان حال و نسبت رشد آن‌ها با میزان تغییرات جهانی طی این سال‌ها، گام مؤثری در راستای تقویت امید جامعه نسبت به آینده انقلاب و کشور است.

رئیس شورای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان البرز، تصریح کرد: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیانگر این واقعیت است که دین، تا چه حد توان اداره جامعه را دارد و نشان می‌دهد حتی ضعف‌هایی که سایر مدل‌های حکومتی بشری دارند، در این نظام حکومتی که نظامی الهی است، مرتفع شده است.

وی خاطرنشان ساخت: البته در بیان مسائل نباید فقط به بیان جلوه‌های مثبت پرداخت، بلکه باید تمام واقعیات و عملکردها را، حقیقی و طبیعی، به مردم ارائه کرد؛ یعنی اگر جایی هم ضعف، مانع یا حتی دشمنی‌ها موجب به ثمر نرسیدن هدفی شده، باید این مسئله را با صراحت اعلام کنیم.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اهمیت بالای چگونگی ارائه‌ی محتوا به مخاطب، اظهار داشت: در مواجهه با مخاطب امروز، جدای از ماهیت محتوای تولیدشده که مهم و اثرگذار است، باید به نحوه ارائه‌ی مطالب نیز توجه کافی داشت.

وی اظهار داشت: استان البرز جدای از ظرفیت جمعیتی خود، دارای بافت قومیتی خاصی نیز هست و در نمایشگاهی که به‌منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برپا می‌شود، می‌توان با اختصاص یک غرفه به هر استان، تحت عنوان “ایران کوچک”، دستاوردهای شاخص هر استان را نیز به این طریق، به نمایش گذاشت.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با تأکید بر جهت‌دهی بخشی از برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به “آینده انقلاب”، خاطرنشان ساخت: بیان چشم‌اندازهای انقلاب برای آینده، هم در عرصه‌ی داخلی و هم بین‌المللی، و مسیری که به‌سوی تمدن بزرگ اسلامی طی می‌شود، یکی از اولویت‌های برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: با توجه به تمرکز دشمنان به‌منظور تضعیف و تخریب اقشار اثرگذار بانوان و جوانان، این گروه‌ها باید به‌صورت ویژه موردتوجه تمام کارگروه‌های شورای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشد و حتی بیان توجه ویژه‌ی فرهنگ دینی و نگاه اسلامی جامعه‌ی ما به مسئله بانوان، در کنار رشد و تعالی جایگاه این اقشار، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خود، یکی از روش‌های مؤثر صدور انقلاب و معرفی آن به سایر ملت‌ها نیز هست.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر توجه به بعد مردمی انقلاب در تمام برنامه‌ها، خاطرنشان ساخت: هراندازه حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های ما بیشتر باشد، اثرگذاری و بازدهی بیشتری خواهیم داشت و هنر مدیر ما باید این باشد که بتواند زمینه‌های مشارکت مردم را در فعالیت‌ها فراهم کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.