امام‌جمعه کرج:

برای جلوگیری از انحراف انقلاب، امام (ره) را به‌خوبی به مردم معرفی کنید

فضای مجازی ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ۰

برای جلوگیری از انحراف انقلاب، امام (ره) را به‌خوبی به مردم معرفی کنید

مسئولین هیئت‌های رزمندگان اسلام استان البرز، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با ایشان دیدار و گفتگو کرده و به بیان گزارش فعالیت‌های این مجموعه و طرح مسائل و مطالبات خود پرداختند.

در این جلسه، آیت‌الله حسینی همدانی ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، بیان داشت: اگر فرصت‌های بی‌بدیل توبه و بازگشت به‌سوی پروردگار متعال در این ماه از دست بروند، جبرانی نخواهند داشت و در بیان رسول مکرم اسلام (ص)، کسی که نتواند از مغفرت و آمرزش الهی در این ماه مبارک رمضان بهره‌مند شود، شقی و بدعاقبت است.

امام‌جمعه کرج با تسلیت سالگرد رحلت امام (ره) و تأکید بر لزوم بازخوانی آرمان‌ها و مبانی او، اظهار داشت: شناخت جامعه نسبت به امام (ره) کافی نیست و همین شناخت ضعیف، زمینه‌ساز سوءاستفاده عده‌ای از نام “خط امام (ره)” و ظلم به فکر و اندیشه و آرمان امام (ره) تحت همین عنوان‌شده است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تحریف امام (ره) باید جریان گفتمان انقلاب اسلامی و مسیر حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به‌عنوان اهداف و آرمان‌های اصلی امام (ره)، دائماً برای جامعه بازگویی و تبیین شود و هیئت، یکی از مراکزی است که با زمینه‌های منبر و مداحی خود، ظرفیت و فرصت مناسبی برای طرح این مسائل دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه برای جلوگیری از انحراف انقلاب، باید امام (ره) را به‌خوبی به مردم معرفی کرد، یادآور شد: اگر امام (ره) تحریف شود، انقلاب تحریف خواهد شد و اگر انقلاب تحریف شود، ارزش‌ها و باورهای انقلابی افراد تحریف‌شده یا از بین می‌رود که در این صورت نظام بدون جنگ و خونریزی ساقط خواهد شد.

وی گفت: امام (ره)، تکلیف گرا بود، اما امروز نتیجه گرایی در جامعه تبلیغ می‌شود، امام (ره) واقع گو بود، در مقام بیان مبهم صحبت نمی‌کرد، با مردم مدارا داشت، دائماً در پی حداکثری بود، ارتباط قوی با خدا و آرامش روحی بی‌نظیری داشت، ساده‌زیست بود، در مواجهه با دشمن قاطع بود، از حب نفس دوری می‌کرد و همیشه شایسته‌سالاری را میزان انتخاب‌های خود قرار می‌داد.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با گلایه از ضعف مطالبه گری عمومی در راستای آرمان‌های انقلاب، گفت: انقلاب پابرهنگان، چرا باید به‌جایی برسد که مدیر نجومی بگیر، به‌عنوان ذخیره‌ی آن معرفی‌شده و یا مدال بگیرد؟!

وی با اشاره به ترویج جدایی دین از سیاست، به‌عنوان یکی از جدی‌ترین برنامه‌های دشمن که آن را هم از هیئت‌ها شروع کرده است، بر لزوم هوشیاری و توجه به این مسئله توسط مدیران هیئات تأکید کرده و افزود: تمام تلاش دشمن بر این است که انقلاب اسلامی به هر نحو ممکن به چهل‌سالگی نرسد و این مطلب را هم آشکارا اعلام می‌کند

وی یادآور شد: دشمن به‌دقت، برای تغییر افکار عمومی تلاش می‌کند و سرمایه‌گذاری شدیدی در این مسیر انجام داده است، به‌عنوان‌مثال، در پشت پرده هر ساعت برنامه‌ی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان او، ده‌ها و صدها کارشناس مشغول کار فکری هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب از هیئت‌های رزمندگان اسلام، در خصوص ارائه‌ی الگوی نظم به سایر مجموعه‌ها، گفت: این تفکر که هیئت بی‌نظم است، تفکر غلطی است و استراتژی و راهبرد داشتن برای هر فعالیت هیئتی، عامل اصلاح این دیدگاه است.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان امروز، تنها در جبهه نظامی نمی‌جنگند، افزود: دشمن‌شناسی، استکبارستیزی، حضور فعال در عرصه‌های مهم کشور، حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی، ازجمله زمینه‌های دیگری است که باید هیئات رزمندگان به آن‌ها بپردازند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تحدید نسل، به‌عنوان یکی از حربه‌های دشمن برای زمین‌گیر کردن انقلاب و لزوم توجه جدی همه مجموعه‌ها به این زمینه مهم، خاطرنشان ساخت: با توجه به حضور قوی‌تر قشر جوان و باانگیزه جامعه در هیئات، ترویج ازدواج آسان و فرزندآوری در این فضا به‌عنوان یکی از بزنگاه‌های جامعه، لزوم بیشتری داشته و اثرگذارتر است.

وی با تأکید بر تقویت رابطه مساجد و هیئات، خاطرنشان ساخت: هیئت باید در کنار مثلث “خانه، مسجد و مدرسه” قرار گیرد و ارتباط کاملی با هرکدام داشته باشد تا بتواند بر تربیت صحیح جوانان و نوجوانان اثرگذاری مثبت داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: تربیت نیروی مفید به حال نظام و انقلاب ازیک‌طرف و مفید به حال خود از سوی دیگر، اولویتی است که نباید مورد غفلت هیئت‌ها واقع شود و اگر جوان هیئتی ما باوجود بهره‌گیری از آموزه‌های هیئت، درگیر آسیب‌های اجتماعی، بداخلاقی، طلاق و امثال‌ذلک باشد، بیانگر این است که هیئت ما دچار ضعف و کم‌کاری است.

وی با بیان اینکه هیئات باید در مسائل اجتماعی نقش‌آفرین باشند، خاطرنشان ساخت: بخش زیادی از استان البرز مهاجرنشین یا حاشیه‌نشین هستند و هیئات باید برای این اقشار و معضلات و مسائل اجتماعی‌شان طرح و برنامه و اقدام داشته باشند.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: هیئت باید یک مدرسه باشد، باید مرکز انسان‌سازی باشد و کسی که از هیئت ما استفاده می‌کند، باید امروزش با دیروزش تفاوت داشته باشد.

برای مشاهده تصاویر این دیدار، اینــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

 

 

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.