رییس شورای فرهنگ عمومی البرز:

اهمیت فرهنگ از مسائل نظامی هم بالاتر است

فضای مجازی ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ۰

چهلمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان البرز، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.

در این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، بیان داشت: ماه رمضان، ماه بخشش است و طبق روایات، کسی که نتواند رحمت خداوند متعال و آمرزش او را در این ماه جلب کند، بعید است که در سایر ایام سال بتواند چنین نماید.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، برخلاف سایر انقلاب‌های دنیا، یک انقلاب فرهنگی است و وظیفه دارد زمینه‌های رشد اخلاق و عقاید و فرهنگ را در جامعه توسعه دهد.

وی تصریح کرد: برای نابودی هر چیز، باید از جنس همان چیز استفاده کرد و با همین نگاه، دشمن برای نابودی فرهنگ ما، با شبیخون و تهاجم و قتل‌عام فرهنگی به میدان آمده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه انقلاب ما دارای مبانی اسلامی است و باید معارف فرهنگی خود را نیز از تعالیم اسلامی بگیرد، خاطرنشان ساخت: اگر باورهای جامعه که باید بر مبنای اسلام باشند، تغییر کند، شاهد مسئولی خواهیم بود که در سخنرانی‌اش کاملاً برخلاف مبانی اسلام صحبت می‌کند.

وی با بیان اینکه برخلاف فرهنگ غربی که رفتارهای عرفی را ملاک می‌داند، فرهنگ عمومی ما، مبانی و ریشه‌هایش را از دین می‌گیرد، گفت: یکی از اقدامات اساسی غرب برای آسیب زدن به فرهنگ ما، تغییر باورها –هم در آحاد مردم و هم در مسئولین- است که موجب تغییر رفتار می‌شود و در انتها به تغییر و استحاله‌ی نظام اسلامی می‌انجامد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به قابلیت‌های فراوان فرهنگی در البرز، تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی استان، باید اقدامات اساسی و ساختاری حوزه فرهنگ را موردتوجه و اقدام قرار دهد.

وی افزود: تغییرات فرهنگی با باور مردم ارتباط مستقیم دارد و ترویج و توسعه‌ی باورهای انقلابی، اخلاقیات فردی و اجتماعی و زمینه‌های مختلف فرهنگ دینی، حتی زوایای پنهانی چون معماری با جدیت دنبال شود.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز خاطرنشان ساخت: فرهنگ عمومی بخشی از نظام کلان فرهنگ جامعه است که نمی‌شود با اجبار و فشار دستگاه‌ها، در آن تغییری ایجاد کرد؛ بلکه تنها به خواست و اراده‌ی مردمی اصلاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم باید نسبت به فرهنگ جامعه احساس وظیفه کنند و حساس باشند، گفت: اقتصاد مقاومتی، ازدواج، خانواده، فرزندآوری و مسائلی ازاین‌دست، همه از سنخ مسائل فرهنگی هستند و ترویج و تقویت باورهای اجتماعی در این زمینه‌ها، وظیفه‌ای است که بر دوش این شورا قرار دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای بررسی مسائل مختلف فرهنگی، یکی از نیازهای شورا است که باید موردتوجه و اهتمام اعضا باشد.

وی اظهار داشت: باوجوداینکه به علت مهاجرپذیر بودن، رشد جمعیتی استان البرز بالاست، اما در معرض تهدید نسل است و اصلاح باورها در این حوزه و مسائلی مانند ازدواج آسان، عفاف و حجاب، اصلاح پوشش و خوراک یا حتی مصرف آب و سایر منابع، وظیفه‌ی دیگر این شورا است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه جایگاه فرهنگ از مسائل نظامی هم بالاتر است؛ خاطرنشان ساخت: دشمن (با ضربه زدن به فرهنگ جامعه) در پی این است که قدرت دفاعی محکمی که به دست آورده‌ایم، (به دلیل تضعیف نیروی‌های انسانی در باورها و اعتقادها) عملاً قابل‌استفاده نباشد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: توصیه می‌شود، در همین راستا و به‌منظور افزایش توان عملیاتی و اثرگذارتر بودن شوراهای فرهنگ عمومی، بودجه‌ای به این مجموعه‌ها اختصاص یابد تا توان اجرای مصوبات و گسترش فعالیت‌ها را داشته باشند.

برای مشاهده تصاویر این جلسه، اینــــــــــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.