آیت‌الله حسینی همدانی:

برخی وقایع امروز کشور، حوادث تاریخی مانند «حکمیّت» را یادآوری می‌کنند

فضای مجازی ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در نشست روحانیون، مبلغین و خطبای غرب کرج که به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان در مسجد الرحمن این شهر برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه به مقتضیات و نیازهای روز جامعه در امر تبلیغ، بیان داشت: در آستانه ورود انقلاب اسلامی به چهلمین سال پیروزی خود، صف‌بندی‌های استکبار صریح‌تر شده است و به‌صراحت از براندازی سخن می‌گویند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: ایران به‌عنوان نقطه کانونی مقاومت در برابر استکبار، هدف اصلی براندازی دشمن است؛ بااین‌وجود، به برکت خون‌های شهدا، طی سالیان متمادی هم امنیت داخلی کشور حفظ گردیده و هم توطئه‌های دشمن خنثی‌شده است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی، تصریح کرد: دامن زدن به چالش‌های داخلی، تشدید تهدیدات و جنگ نرم، سه ضلع طرح براندازی دشمن‌اند که هرکدام، دربرگیرنده‌ی اهداف جزئی‌تری هستند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تشدید تهدیدات علیه کشور، گفت: دشمنان به دنبال بی‌ثبات‌سازی و ناامن کردن کشورند و فرسایش اقتصاد و سرمایه‌ی ملی در کنار مهار و تغییر نظام را دنبال می‌کنند که این طرح از چند سال گذشته پیگیری می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: دشمن برای مهار نظام و سپس تغییر آن، بر اعتراضات داخلی متمرکزشده است و تلاش می‌کند با جهت‌دهی مطالبات، به نتایج این‌گونه برسد.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز اظهار داشت: ایجاد یاس و ناامیدی در مردم نسبت به نظام، بی‌اعتمادی به مسئولان، به چالش کشیدن سرمایه‌های اجتماعی کشور و تشدید شکاف‌های اجتماعی و فرهنگی در داخل کشور، ازجمله روش‌های دشمن برای مهار نظام هستند که امروز به‌طورجدی و با صرف هزینه‌های گزاف دنبال می‌شوند.

وی تصریح کرد: نتیجه‌ی این اقدامات از دید دشمن، یکی سازش و کوتاه آمدن ایران در عرصه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و دیگری تغییر در درون و کوتاه آمدن از اصول و مبانی نظام اسلامی است.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: اثرپذیری فضای اجتماعی از روند تشدید تحریم‌های اقتصادی، از مؤلفه‌های تأثیرگذار در امیدواری دشمن نسبت به اثربخشی تهدیدات و تشدید فشارها است.

وی ادامه داد: افزایش مشکلات معیشتی مردم به دلیل ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی یکی دیگر از عوامل امیدواری دشمن است که متأسفانه امروز می‌بینیم بعضی از مسئولین اجرایی، عمداً به این ناکارآمدی دامن می‌زنند و عملاً در مسیر خواست دشمن حرکت می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تضعیف انسجام سیاسی و همدلی جامعه و تعارض نخبگان رسمی و غیررسمی در حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی، به‌عنوان یکی دیگر از اهداف دشمنان در حوزه تشدید تهدیدات، خاطرنشان ساخت: اینکه یک روز با رأی «اکثریت» نمایندگان مجلس، FATF تصویب می‌شود و روز بعد «اکثریت» همان نمایندگان، به رهبری نامه می‌نویسند که نگذارید فلان طرح انجام شود، چگونه با هم جمع می‌شوند؟!

وی تصریح کرد: بعضی مسائلی که امروز رخ می‌دهند، تاریخ اسلام را در ذهن مجسم می‌کند و بعضی افراد امروز همان حرف‌هایی را می‌زنند که طیف ابوموسی اشعری در ماجرای حکمیت زدند و امیرالمؤمنین (ع) را وادار به تعهدی کردند و سپس خودشان بر امیرالمؤمنین (ع) تاختند که چرا این‌گونه شد؟!

وی با اشاره به تلاش دشمن برای توسعه‌ی دامنه‌ای نفوذ، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و حتی زیست‌محیطی، خاطرنشان ساخت: امروز، بعضی فیلم‌ها و سریال‌ها در فضای عاطفی و خانوادگی و با بهره‌گیری از جذابیت‌های نمایشی، به‌آرامی در حال ایجاد انحراف در تاریخ معاصر و مخدوش نمودن حقیقت وقایع تاریخی برای نسل جوان و عموم هستند.

وی با اشاره به تهدیدات فرهنگی نظام اسلامی از سوی جبهه استکباری، خاطرنشان ساخت: دگرگونی در ارزش‌ها و آرمان‌های اساسی نظام اسلامی چون ظلم‌ستیزی و توجه به محرومین و مستضعفان، تلاش برای تغییر هویت و ماهیت دینی و انقلابی نظام به نام فعالیت‌های فرهنگی، روزمرگی و انفعال مدیریت فرهنگی کشور و دستگاه‌های سیاست‌گذار در مواجهه با پدیده‌های نوظهور فرهنگی، عمده تهدیدات فرهنگی امروز نظام اسلامی هستند که ریشه در ضعف توسعه و ترویج مفاهیم اصیل فرهنگی در جامعه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به مرعوب‌سازی مردم و تضعیف روحیه‌ی مقاومت و پایداری به‌عنوان یکی دیگر از تهدیدات دشمنان، خاطرنشان ساخت: اینکه امروز بعضی‌ها دائماً مردم را از دشمن می‌ترسانند و مرتباً از توان و قدرت و عظمت او سخن می‌گویند، در راستای عملی کردن همین تهدید بوده و مصداق عینی بازی در زمین دشمن است.

وی خاطرنشان ساخت: در عرصه‌ی تهدیدات اجتماعی، امروز با مسائلی چون دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی، طلاق، حاشیه‌نشینی و امثال‌ذلک مواجهیم که با هدف ایجاد و توسعه‌ی نارضایتی‌های اجتماعی دنبال می‌شود و لزوم تقویت حمایت‌ها و آموزش‌های اجتماعی در سطح جامعه را بیش‌ازپیش نمایان می‌سازد.

امام‌جمعه کرج یادآور شد: فرسایش سرمایه‌های اجتماعی، کاهش امید به آینده، کاهش اعتماد به نظام و حاکمیت و ایجاد و توسعه‌ی نارضایتی‌های اجتماعی در حوزه‌ی معیشت و اقتصاد بخش دیگری از تهدیدات دشمن در حوزه‌ی مسائل اجتماعی هستند.

وی خاطرنشان ساخت: تهدیدات اقتصادی، از تأثیرگذارترین تهدیدات در عرصه‌ی جنگ نرم دشمن هستند که به دلیل اثرگذاری بر تمام عرصه‌های اجتماعی، امکان توسعه‌ی عملیات روانی را تقویت می‌کنند که توجه ویژه رهبری به این مسئله و تعیین شعارهای سال اقتصادی چون «حمایت از کالای ایرانی» در سال‌های اخیر، عامل مقابله با بخش عمده این تهدیدات بوده است.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: «حمایت از کالای ایرانی» یعنی باید در عین اهتمام مردمی به تقویت اقتصاد داخلی، تمام گلوگاه‌های نفوذ اقتصادی که در دست مجریان است، بسته شود و تبلیغ این مهم، از وظایف همه بخصوص مبلغین و سخنرانان است.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) در خصوص لزوم استفاده نکردن از تولیدات و صنایع کفار و بیگانگان، اظهار داشت: امام (ع) در نامه‌ی ۵۱ نهج‌البلاغه به عوامل و کارگزاران اقتصادی‌شان، بر عدم تقویت دشمن به‌وسیله‌ی مسائل اقتصادی تأکیددارند و امروز نیز، خرید کالای خارجی و حمایت مالی از اجانب به این وسیله، مخاطب همین تذکر است.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: سیره‌ی علما نیز از ابتدا بر استفاده از کالای داخلی و تولیدات مسلمین بوده و همواره به این مهم تأکید داشته‌اند؛ تا جایی که حتی بعضی از علما، چون آقا نجفی اصفهانی، اقدام به تأسیس صنایعی برای تأمین نیازها و ارزاق جامعه اسلامی می‌نمودند.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر این جلسه هستید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.