آیت‌الله حسینی همدانی:

استان البرز از حیث دارا بودن استعدادهای مختلف، یک گنجینه است

فضای مجازی ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان البرز با همراهی جمعی از اعضای سمن‌های عضو این سازمان، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با گرامیداشت ایام ماه مبارک شعبان، بیان داشت: جوانی موقعیت خاص و ویژه‌ای است که موردتوجه اسلام نیز بوده و روایات مفصلی در این باب داریم.

امام‌جمعه کرج با اشاره به ظهور تفکرات مختلف در اقشار مختلف جامعه، گفت: ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که همه‌ی مردم و بخصوص جوانان، یک سلیقه و یک نگاه داشته باشند و وظیفه‌ی سمن‌ها نیز مدیریت سلایق مختلف جامعه و پاسخگویی به این تنوع‌ها است.

آیت‌الله حسینی با اشاره به تأکیدات اسلامی بر شتاب و پیشی گرفتن از یکدیگر در امور خیر، خاطرنشان ساخت: در محدوده‌ی اعمال خیر، رقابت و موازی کاری وجود ندارد و اگر سمن‌ها به دنبال فعالیت‌های عام‌المنفعه و خیر هستند، جا را برای دیگر مجموعه‌ها تنگ نمی‌کنند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص جایگاه موسیقی و کنسرت در البرز، گفت: صدای خوب، نعمتی الهی است که به‌عنوان یکی از مظاهر کمال انسانی، در حضرت داوود (ع) جلوه‌گر شده است و هنوز هم صوت دل‌نشین و زیبا را اصطلاحاً، «صوت داوودی» می‌خوانند و چنین موهبتی به‌خودی‌خود حرام نیست، بلکه نوع استفاده از آن است که ارزش و جایگاهش را تعیین می‌کند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز تصریح کرد: مخالفت با ولنگاری و فساد و جلوگیری از بروز و ظهور آن‌ها، وظیفه‌ی قانونی و شرعی همه‌ی ما است و لذا تا زمانی که موسیقی و کنسرت، بهانه‌ای برای برپایی مجالس آلوده به حرام و فساد باشد، قطعاً مجوزی هم برای اجرای آن توسط مسئولین داده نخواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: تذکرات و توضیحات لازم در خصوص روش اصلاح عملی برگزاری کنسرت‌های موسیقی در استان، بارها به مسئولین مربوطه بیان‌شده و در صورت رعایت محدودیت‌های قانونی و مقررات شرعی، مانعی برای برگزاری کنسرت در کرج و البرز، -حتی کنسرت موسیقی پاپ- وجود ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: استان البرز از حیث دارا بودن استعدادهای مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، یک گنجینه است که مدیریت و بارور کردن این استعدادها، یکی از وظایفی است که بر دوش سمن‌ها قرار دارد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای سمن‌ها، اظهار داشت: حوزه تعلیم خبرنگاران جوان، یکی از فضاهایی است که می‌تواند موردتوجه سمن‌ها قرار گیرد و فعال شدن چنین سمنی، اثرات ارزنده و سازنده‌ای برای استان در پی خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها و ساختارها در استان، اظهار داشت: تأسیس کتابخانه‌های تخصصی، ساخت سینماها، پلاتوهای نمایش و مواردی ازاین‌دست، مطالباتی هستند که باید در اولویت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی استان، به‌عنوان یکی از خواسته‌های به‌حق قشر جوان قرار گیرند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.