آیت‌الله حسینی همدانی:

راهکار اصلاح بهای پایین ارتکاب جرم در ایران، جریمه‌های غیرمستقیم است

فضای مجازی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰

امروز فضای مجازی، زمینه‌ساز آسیب‌های جدی در خانواده‌ها شده است و تقویت سواد رسانه‌ای خانواده‌ها در این خصوص، یکی از فعالیت‌های فرهنگی مؤثر و مفید است.

شورای امربه‌معروف استان البرز، پیش از ظهر امروز در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر کرج برگزار شد.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، بیان داشت: هویت بخشی شورای امربه‌معروف و نهی از منکر، درگرو استقرار و اسکان این شورا در محل معین و مشخص و وجود امکان دسترسی عموم به این ستاد است و عدم اهتمام دستگاه‌های مسئول نسبت به تخصیص فضایی به این مجموعه، هیچ توجیهی ندارد.

رئیس شورای امربه‌معروف استان البرز، اظهار داشت: به دلیل موقعیت تأثیرگذار استان البرز، در مسائل اجتماعی و فرهنگی، هجمه‌ی شدیدی بر استان البرز وجود دارد که بیانگر لزوم توجه جدی و اهتمام بیشتر مسئولین تمام دستگاه‌ها و البته خود مردم است.

وی خاطرنشان ساخت: ارزان بودن عقوبت و جزای ارتکاب جرائم در ایران، یکی از عوامل تقویت زمینه‌های وقوع جرم است و بازنگری در قوانین کلان و جزئی این حوزه، لازم و ضروری است.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: ازآنجاکه عموماً جریمه‌های مالی از بازدارندگی کافی برای برخی اقشار برخوردار نیستند، نمی‌توان برای تأثیرگذاری برخورد با مجرمان، تنها رقم جزای نقدی را بالا برد و بهترین اقدام در این راستا، تشدید جریمه‌های غیر نقدی و غیرمستقیم است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.