آیت‌الله حسینی همدانی در جمع مربیان عقیدتی سپاه البرز:

لزوم بهره‌گیری از معارف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در برنامه‌های تربیتی

فضای مجازی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در مراسم تجلیل از مربیان عقیدتی سپاه امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) استان البرز، ضمن تبریک روز معلم، بیان داشت: شهید مطهری (ره)، ایدئولوگ انقلاب اسلامی است و اگر کسی با کتب ایشان انس داشته باشد، قطعاً در مواجهه با افکار التقاطی و نحله‌های فکری، دچار انحراف عقیده نخواهد شد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: خداوند متعال، مربی تمام عالمیان است و همه کتب الهی، برای تربیت بشر نازل‌شده‌اند تا همه را در یک تراز مناسب فکری، دینی و عملی قرار دهند.

وی بنیان اصلی تربیت را خانواده دانسته و تصریح کرد: بیشترین حضور کودک در خانواده است و خانواده مهم‌ترین عنصر تربیتی جامعه است؛ لذا مورد هجوم دشمنان هم قرار دارد و نباید از این هجوم غافل شد و دومین عامل تربیتی انسان نیز، علم است و علما و دانشمندان هر جامعه‌ای، در بالاترین مراتب تربیتی آن جامعه قرار دارند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به جایگاه اثرگذار مربی و معلم در امر تربیت، خاطرنشان ساخت: مربی از عوامل بسیار مؤثر در رشد فکری و معنوی انسان‌ها است و ازآنجاکه تمام شئون و افعال او به‌عنوان معیار و تراز قلمداد می‌شود، باید مراقبت شدیدی نسبت به خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه سعه‌صدر و صبوری، از دیگر ویژگی‌های ضروری برای یک مربی است، ادامه داد: تأثیر انس و الفتی مربی با متربّی خود برقرار می‌کند نیز به‌قدری قوی است که حتی موجب می‌شود فرد در اخلاق و ظاهر و پوشش، به دنبال همسانی با مربی‌اش باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: مربیان نباید در کنار تمسک به قرآن کریم، از مطالعه و سیر در نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه غافل باشند، بلکه این معارف را در برنامه‌های تربیتی خود نیز داخل کنند.

در پایان این مراسم، مربیان عقیدتی نواحی مختلف سپاه امام حسن مجتبی استان البرز مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر این برنامه هستید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

یک دیدگاه

  1. محمد 5 می, 2018 در 15:47 - Reply

    با سلام
    مراجعان پادگانی که مراسم در آن برگزار شد اجازه‌ ورود نداشتند و کارشان معطل ماند. در میان آن‌ها جانبازی بود که به گفته یکی خودشان به زحمت از راه دور به پادگان آمده بودند. گرفتن وقت و تحمیل هزینه به مردم حق الناس است و باید در برگزاری این مراسم‌ها به آن توجه شود.

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.