نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

مشارکت در بازسازی حرمین عسکریین (ع) و طرح صحن حضرت زینب (س)، اولویت‌های ستاد بازسازی عتبات البرز در سال آتی

فضای مجازی ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ۰

جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز، ظهر امروز در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، برگزار شد.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با تبریک عید سعید مبعث، بیان داشت: فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، هم در خدمت‌رسانی ایام اربعین و هم در انجام تعهداتی که در ساخت ضریح اماکن و اعتاب مقدسه داشته و دارند، درخور قدردانی و تشکر است.

وی با اشاره به آغاز یازسازی مراقد مطهر امامین عسکریین (علیهم‌السلام) در سامرا، گفت: توصیه می‌کنم، درصورتی‌که تعهدی برای ستاد بازسازی استان البرز طی سال جاری در نظر گرفته خواهد شد، ساخت بخش‌هایی از حرم‌های شریف سامرا را به عهده بگیرید.

امام‌جمعه کرج با پیشنهاد حضور ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در مجموعه‌ی دستگاه‌های شورای اداری استان به‌منظور همگرایی برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه، اظهار داشت: خدمت به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) فرصتی است که تنها منفعت آن برای خود ما است و مدیران و مسئولین دستگاه‌ها، نباید نسبت به این مهم کوتاهی داشته باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به طرح صحن عقیله ی بنی‌هاشم (سلام‌الله علیها) در کربلای معلی، بیان داشت: با توجه به تکمیل صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف، این طرح، ازجمله طرح‌هایی است که می‌توان کمک‌های مردمی و استعدادهای به‌کارگیری شده در این مسیر را به این‌سو جهت‌دهی کرد.

وی خاطرنشان ساخت: درعین‌حال باید توجه داشت که بهره‌مندی از ، طراحی، نیروی کار و مصالح ایرانی در اجرای صحن حضرت زهرا (س)، موجب شده عملاً حجم بالایی از نذورات و هدایای مردمی به این مجموعه، موجب رشد و تقویت نیروی کار داخلی و شرکت‌های ایرانی شود و درعین‌حال امضا و نشان “کار ایرانی” در جای‌جای این صحن را برای همیشه ماندگار کرده است.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: درگیر کردن گروه‌های مردمی چون بسیج، دانشجویان، مساجد، در این‌گونه طرح‌ها، چه ازلحاظ مالی و چه ازنظر خدماتی، به علت جمعی بودن کمک‌رسانی‌ها، موجب تقویت انگیزه‌های کمک‌رسانی در مردم می‌شود و انعقاد تفاهمانی با مرکز امور مساجد، بسیج و سایر ارگان‌های اثرگذار در این زمینه مفید و مؤثر است.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های استان، فهرست امکانات و خدماتی که می‌توانند در مسیر کمک به فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات داشته باشند را به این شورا ارائه کنند تا بر اساس این ظرفیت‌ها، وظیفه‌ی هر مجموعه در طول سال، احصا و به آنان ابلاغ گردد.

برای مشاهده تصاویر این جلسه، ایــــــــــــــــــــــــنجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.