رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه البرز تأکید کرد؛

لزوم تمرکز حوزه‌های علمیه بر نخبه پروری

فضای مجازی ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ۰

لزوم تمرکز حوزه‌های علمیه بر نخبه پروری

جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه برادران استان البرز، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج، با ایشان دیدار و گفتگو کرده و به طرح مسائل و نظرات خود پرداختند.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تبریک ایام بعثت پیامبر اکرم بیان داشت: اصل بعثت، در همیشه‌ی تاریخ جاری است و امروز هم که جاهلیت اخری، با تمام خصایص و ویژگی‌هایش به میدان آمده است، ما نیز باید در مقابل، مبلغ بعثت و معارف آن باشیم.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان البرز در پاسخ به مسئله حضور راهنما و مشاور تحصیلی طلاب در سطح حوزه‌های استان، اظهار داشت: با توجه به آفات مختلفی که تحصیل در حوزه را تهدید می‌کند، حضور مستمر راهنما و مشاور در هر مدرسه، در رفع مشکلات درسی، معنوی و روحی طلاب، (بخصوص طلاب پایه‌های پایین‌تر) مفید و مؤثر است.

وی افزود: در همین راستا، اجرای طرح مرکز تخصصی مشاوره البرز، می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز حوزه‌ها به مشاور، به ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های مختلف اجتماعی نیز پرداخته و پاسخگوی نیاز استان باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم نخبه پروری در حوزه‌های علمیه، گفت: با توجه به منابع محدود موجود، سرمایه‌گذاری‌ها باید هدفمند شده و بر استعدادیابی و نخبه پروری متمرکز شوند که نیازمند دقت بیشتر در گزینش طلاب جدیدالورود و تقویت زیرساخت‌ها برای تقویت استعدادها است.

وی با اشاره به اثربخشی بالای تربیت و آماده‌سازی افراد از دوران کودکی، خاطرنشان ساخت: راه‌اندازی دارالقرآن‌هایی تحت مدیریت و اشراف حوزه‌های علمیه برای کودکان و اطفال، در کنار آموزش‌های مرسوم آموزش‌وپرورش، در کنار گسترش فرهنگ دینی و نفوذ بیشتر قرآن به اقشار مختلف جامعه، می‌تواند بستر مناسبی برای آشنایی کودکان با علوم دینی و جذب طلاب از این مراکز باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان داشت: یکی از مشکلات امروز جامعه‌ی ما، ضعف در بهره‌گیری از کارشناسان امور دینی در برنامه‌های صداوسیماست که به علت اثرگذاری مستقیم بر تمام جامعه، مهم است.

وی ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین حوزه علمیه و صداوسیمای استانی، جهت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید حوزه علمیه استان به‌عنوان کارشناسان مذهبی برنامه‌ها، تأثیرات مثبت فراوانی بر تولیدات تلویزیونی خواهد داشت و نباید مورد غفلت واقع شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر لزوم تقویت روحیه‌ی نشاط در طلاب، گفت: اشتغال به فعالیت‌های جنبی مانند کوهنوردی در کنار فعالیت‌های علمی و تحصیلی، موجب بهبود بازده علمی حوزه می‌شود و برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه بر عهده‌ی مدیران مدارس است.

وی یادآور شد: استادان، نقش اساسی در تقویت یا سرکوب انگیزه و استعداد طلاب دارند و حضور اساتید در فضای حوزه و ارتباط خارج از کلاس شما با طلاب، مهم و ضروری است.

برای مشاهده تصاویر این جلسه، اینــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.