آیت‌الله حسینی همدانی:

شاعران انقلابی، زمینه‌ساز وحدت اجتماعی و انسجام ملی هستند

فضای مجازی ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ۰

شاعران انقلابی، زمینه‌ساز وحدت اجتماعی و انسجام ملی هستند

شب شعر شاعران آیینی استان البرز به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام با نام “رسول روشنایی”، شامگاه دیشب در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد که از میان ۲۰۰ شاعر با آثار ثبت شده در استان، ۴۰ نفر از شعرا در این جلسه حضور داشتند و بعضی از شعرا به خواندن سروده های خود پرداختند.

در این جلسه، آیت‌الله حسینی همدانی با تبریک ایام ماه مبارک رجب و عید بزرگ مبعث، بیان داشت: مبعث رسول خدا (ص)، شب بزرگ و بااهمیتی است که کرامت خدا بر بندگان در این روز جلوه‌گر شد.

وی اظهار داشت: خدای تعالی به مناسبت‌های مختلف به بیان فضایل رسول اکرم (ص) در قرآن پرداخته که  در سایر پیامبران وجود ندارد.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: برای درک عظمت وجودی رسول خدا (ص) نسبت به سایر انبیاء، ذکر همین نکته کافی است که باوجود خطاب‌هایی چون “یا داود” و “یا موسی” که در قرآن کریم و از قول خدای تعالی نسبت به انبیای الهی بیان‌شده است؛ هیچ‌گاه رسول خاتم (ص) با خطاب “یا محمد” مخاطب قرار داده نشده است؛ بلکه خداوند همواره از عناوینی چون “یا ایّها الرسول” و “یا ایّها النبی” برای صحبت با پیامبر (ص) استفاده کرده است.

وی گفت: بعثت این شخصیت بزرگ در عالم و در زمانی که همه در تاریکی به سر می‌بردند و دوران غلبه‌ی ظلمت، فساد، زور و جاهلیت بود، موجب تحولی عظیم و همه‌جانبه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، و بخصوص در بعد فرهنگی جامعه شد.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز بیان داشت: بعثت در هر دوره‌ای تکرار می‌شود و شرایط امروز نیز که “جاهلیت اخری” با تمام همان شاخصه‌های “جاهلیت نخستین” فعال‌شده است، نوید بعثت دیگری را می‌دهد.

وی یادآور شد: وظیفه‌ی امروز جهان اسلام، نشر و توسعه و آشنا نمودن همه مردم با حقایق و معارف اصیل بعثت، مانند مبارزه با طاغوتیان در هرکجای عالم است؛ در این میدان، وظیفه‌ی هر قشر و گروهی مشخص است و اهل هنر نیز جایگاه مهمی در این مسیر دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه زبان شعر، تثبیت‌کننده‌ی وقایع تاریخی بوده و هست، خاطرنشان ساخت: قوّه و توان سرودن شعر، نعمت خداوند بر شاعر است و این نعمت، امانتی مسئولیت ساز است؛ لذا در هر مقطع از زمان و هر برهه‌ای، باید به انجام این مسئولیت بپردازد.

وی تصریح کرد: شاعر می‌تواند وحدت اجتماعی و انسجام ملی ایجاد کرده و با ایجاد موج و هیجان اجتماعی و گفتمان سازی، در حل مشکلات جامعه نقش ایفا کند، که به‌عنوان نمونه می‌توان به شعار سال، یعنی “حمایت از کالای ایرانی” به‌عنوان مسئله‌ی روز جامعه‌ی ما اشاره کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز، تأکید کرد: طهارت جسم و روح، استعانت از خداوند متعال و توجه به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) برای سرودن شعر، بخصوص برای شاعران آیینی، در کنار اشراف کامل بر موضوع به‌واسطه مطالعه عمیق، امری مهم و اثرگذار در استخدام لغات و عبارات بدیع و اثرگذار در شعر است.

وی خاطرنشان ساخت: شاعران باید هویت و جایگاه انقلابی خود در اجتماع را به‌طور کامل تشخیص دهند تا بتوانند وظایف خود نسبت به دین و اجتماع را به‌درستی انجام دهند.

برای مشاهده تصاویر اینن جلسه، اینـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.