نگاره/

آوینی ، هنرمند متعهد و انقلابی

فضای مجازی ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ۰

۲۰ فروردین‏ سال ۱۳۷۲ هنرمند متعهد و انقلابی، سید مرتضى آوینى به شهادت رسید و این روز به‏ عنوان «روز هنر انقلاب اسلامى» نام‏گذارى شد. هنرمندی که رسالت خود را به‌خوبی درک کرده بود و با تعهد کامل با استفاده از هنر تأثیرگذار، فضائل انسانی و الهی و انقلابی را در مخاطبینش احیا می­کرد. یاد آن شهید را گرامی می­داریم.

رسانه و هنر یکی از مهم‌ترین ابزار انتقال ارزش­ها و آرمان­های انقلاب و ایثار و رشادت و میراث گران‌قدر دفاع مقدس است.

اگر این ابزار در اختیار انسان­های انقلابی تربیت‌شده در مکتب اهل‌بیت باشد، روح توحید و انگیزه مبارزه با استکبار و عدالت‌طلبی را در قالب هنر دینی در مخاطب خود زنده می­کند.

هنرمند متعهد و انقلابی با استفاده از بصیرت و زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی، اقدام به تبیین و نشر ارزش­ها و تقویت بنیه انقلابی نسل مخاطب خود می­کند تا توان مقابله با تهاجم گسترده و شبیه خون فرهنگی را در افراد بالابرده قدرت حمله هم در آنان ایجاد کند. خیلی از موارد دیده می‌شود که افراد انفعالی عمل می‌کنند؛ یعنی منتظرند تا دشمن کاری ‌کند تا در مقابلش کاری انجام دهند.

نه هنرمند متعهد پیشرو است. اقدام کننده است. خودش آفندی عمل می‌کند نه این‌که دائماً پدافند باشد و در ضمن مواظبت می­کند که تحریف و تخریب و آسیبی از طرف معاندان به باورهای دینی و انقلابی مردم وارد نشود. در همین روزها یکی دو فیلم خوب ارزشی و انقلابی که این روحیه را تقویت می‌کند و بصیرت بیشتری به افراد می‌دهد در حال نمایش است که توصیه می‌کنیم دوستان این فیلم‌ها را فرصت کنند و بروند ببینند که هم تقویت این جبهه فرهنگی است و هم بر داشته‌ها اضافه خواهد کرد ان‌شاءالله. بحث فیلم و سینما بحث کتاب بحث شعر انقلابی و ارزشی از آن مسائلی است که باید دنبال کرد.

خطبه های نماز جمعه کرج – ۱۳۹۷/۰۱/۱۷

آوینی رسالت خود را به‌خوبی درک کرده بود و با تعهد کامل با استفاده از هنر تأثیرگذار، فضائل انسانی و الهی و انقلابی را در مخاطبینش احیا می­کرد. یاد آن شهید را گرامی می­داریم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.