امام‌جمعه کرج:

آشنایی با شاخصه‌های حزب‌الله و انقلابی‌گری، شرط منحرف نشدن از اصل انقلاب است

فضای مجازی ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ۰

ملی شدن صنعت نفت، نتیجه‌ی نهضت و قیام مردم بود، نه خواست و اراده‌ی غرب‌گرایان!نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: چشم و گوش بیمار، دل را بیمار می‌کند و دل بیمار پند هیچ واعظی را پذیرا نیست، لذا حفظ و پاک نگاه‌داشتن این دو قوه، مهم و ضروری است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تسلیت سالگرد شهادت امام کاظم (ع) در ۲۵ رجب ۱۸۳ هجری قمری، اظهار داشت: موسی بن جعفر (ع) در عین فعالیت‌های علمی و آموزشی، بر نیروهای طرفدار خود نیز اشراف داشته، بر امور آن‌ها رسیدگی و نظارت داشتند و موضع‌گیری‌های منفی آنان در برابر حکومت عباسی را هماهنگی و مدیریت می‌کردند.

وی خاطرنشان ساخت: خود امام کاظم (ع) نیز از هر فرصتی برای بیان حقایق و پلیدی دستگاه حاکمه بخصوص تجمل و اشرافی گری بنی‌عباس استفاده می‌کرد و آنان را مذمت می‌نمود که همین روشنگری‌ها بهانه‌ای برای زندانی نمودن‌های متعدد و طولانی‌مدت ایشان می‌گردید.

امام‌جمعه کرج با اشاره به سالروز قطع رابطه یک‌طرفه آمریکا با ایران در ۱۸ فروردین ۱۳۵۹، گفت: وقتی رئیس‌جمهور وقت این کشور، قطع روابط آمریکا با ایران را اعلام کرد، امام (ره) موضع‌گیری محکم و قاطعانه‌ای انجام دادند که مردم، احزاب، تشکل‌ها و جریانات سیاسی، با همه‌ی اختلافاتشان، یکپارچه از این مواضع حمایت کردند و آن روز، عملاً به روز جشن و شادی مردم ایران بدل شد.

وی ادامه داد: دشمنان گمان می‌کردند با این اقدام ایران را دچار مشکل می‌کنند و چهل سال نیز با همین تفکر به دسیسه و شیطنت پرداختند، اما نتیجه‌ای نگرفتند و امروز با تحیر تمام می‌بینند که انقلاب اسلامی، باصلابت و استواری به مسیر روشن خود ادامه می‌دهد.

وی یادآور شد: البته دشمنان هیچ‌گاه دست از کینه‌توزی برنداشته و نمی‌دارند، اما باید بدانند که به فضل پروردگار، مردم ما هیچ‌گاه دست از آرمان‌هایشان برنداشته و همواره از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: امروز ترفندهای بیرونی دشمن در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی، همه آشکار و برملا گشته است؛ اما مسئله‌ی ایادی نفوذی و عوامل خودفروخته داخلی که بعضاً در جایگاه‌های حساس رخنه کرده‌اند، مهم و خطرآفرین است.

وی تصریح کرد: بعضی‌ها دانسته یا ندانسته، حرف‌های دشمن شاد کن می‌زنند و موریانه صفت، به سست کردن ارکان نظام می‌پردازند؛ در این فضا باید بصیرت و قدرت تحلیل مسائل را بالا برد، حرف دشمن را تکرار نکرد، باید به حرف ناخدا و جلودار گوش سپرد، پیام‌های او را درست دریافت نمود، مسیری را که مشخص می‌کند خوب فهمیده و در آن مسیر حرکت کرد.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز خاطرنشان ساخت: وقتی رهبری در بیاناتشان بر موضوعاتی مانند انقلابی‌گری و شاخصه‌های آن تأکید می‌کنند، برای این است که ما باید شاخص‌های حزب‌الله، انقلابی‌گری و حرکت‌های انقلابی را که تعاریف روشن و مشخصی دارند را خوب بفهمیم تا از اصل انقلاب منحرف نشویم.

وی تأکید کرد: این روزها، روزهای حساسی است؛ فتنه‌های جدید، شکل و رنگ و ظاهر خود را تغییر می‌دهند تا با شبهه افکنی و فریب مردم، یارگیری کنند و می‌بینید که در همین روزها، عده‌ای با پنهان شدن پشت عناوین ارزنده‌ای چون «انقلابی» و «حزب‌اللهی» حرفی را می‌زنند که دشمن می‌زند؛ همان‌طور که عده‌ای قبلاً به نام «خط امامی» حرف‌هایی برخلاف مسیر امام (ره) زدند و نهایتاً فتنه ۸۸ را به راه انداختند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: امروز، دستور کار بوق‌های تبلیغاتی استکبار، تبلیغ این مطلب در داخل کشور است که بعد از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، نظام هیچ دستاوردی نداشته است و مشکلات و معضلات اجتماعی و معیشتی را به‌قدری بزرگ جلوه دهند که مردم ناامید شده و به تنگ آیند و از این شرایط به نفع خود بهره‌برداری کنند.

وی خاطرنشان ساخت: وظیفه‌ی امروز امت حزب‌الله و انقلابیون و همه مردم، همان وظیفه‌ای است که رهبر انقلاب برای ما روشن کرده است، یعنی بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی که یک استراتژی مهم و راهبردی برای شکست نقشه‌های امروز دشمنان است و هیاهویی که در آن‌سوی مرزها و حتی برخی رسانه‌ها و بلندگوهای داخلی برای عدم توفیق و اجرایی نشدن این شعار به راه انداخته‌اند، گواه روشنی بر این ادعا است.

خطیب جمعه کرج با تسلیت شهادت سید مرتضی آوینی در ۲۰ فروردین ۷۲، بیان داشت: شهید آوینی، هنرمندی متعهد و انقلابی بود که رسالت خود را به‌خوبی درک کرده بود و با تعهد کامل و با استفاده از تأثیرگذاری زبان هنر، فضایل انسانی و الهی و انقلابی را در مخاطبین خود احیا می‌کرد.

وی با گرامیداشت روز هنر انقلابی، گفت: رسانه و هنر، یکی از مهم‌ترین ابزارهای انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، ایثار، رشادت و میراث گران‌قدر دفاع مقدس است که اگر در اختیار انسان‌های تربیت‌شده در مکتب اسلام و اهل‌بیت (ع) قرار گیرد، روح توحید و انگیزه مبارزه با استکبار و عدالت‌طلبی را در قالب هنر دینی در مخاطب زنده می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز اظهار داشت: هنرمند متعهد و انقلابی، پیشرو است و انفعالی و پدافندی عمل نمی‌کند؛ او با استفاده از بصیرت و زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی، اقدام به تبیین و نشر ارزش‌ها و تقویت بنیه‌ی انقلابی مخاطب خود می‌کند تا توان مقابله با تهاجم گسترده و شبیخون فرهنگی را در افراد بالابرده و قدرت حمله را هم در آن‌ها افزایش دهد.

وی تصریح کرد: این روزها چند فیلم خوب که روحیه انقلابی را در افراد احیا کرده و زمینه‌های بصیرتی مخاطبین را تقویت می‌کند، در حال اکران عمومی است؛ توصیه می‌کنیم همه این فیلم‌ها را ببینند که هم موجب تقویت جبهه فرهنگی انقلاب است و هم بر داشته‌های فکری مخاطبین اضافه خواهد کرد، ان‌شاءالله.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با گرامیداشت سالگرد اعلام دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی اورانیوم و روز ملی فناوری هسته‌ای، بیان داشت: در این روز، ایران در ردیف معدود کشورهایی قرار گرفت که به فناوری غنی‌سازی اورانیوم دست‌یافته‌اند و به‌مراتب از روز ملی شدن صنعت نفت پراهمیت‌تر است.

وی صنعت هسته‌ای کشور را یکی از مصادیق شعار «ما می‌توانیم» برشمرده و یادآور شد: غربی‌ها، پیش از پیروزی انقلاب، ایران را به‌عنوان اولویت اول استفاده از انرژی هسته‌ای در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) معرفی می‌کردند، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همین کشورها تلاش کردند به بهانه‌ی دارا بودن منابع نفت و گاز، ایران را از دستیابی به این توان منع کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: چگونه است که ایران که برای کارهای علمی، پزشکی، کشاورزی و امثال‌ذلک به دنبال فناوری هسته‌ای است، حق داشتن آن را ندارد ولی با رژیم تروریست اسرائیل که موشک‌های متعدد مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای در اختیار دارد، هیچ مقابله‌ای صورت نمی‌پذیرد.

وی تأکید کرد: به کوری چشم استکبار، جوانان متعهد و متخصص ما، قله‌های دانش و فناوری را به‌سرعت فتح کردند و علی‌رغم میل و خواست آنان و به‌رغم همه تلاش‌هایشان جهت سنگ‌اندازی در این مسیر، کشور را مزین به صنعت هسته‌ای نمودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به آرمان محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت در عرصه‌های مختلف به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مبانی انقلاب اسلامی، بیان داشت: در ۲۱ فروردین ۵۸، امام (ره) دستور به تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دادند که در این چهل سال، خدمات فراوانی، بخصوص در روستاها انجام داده است که البته هنوز کافی نیست و برای تحصیل نتیجه‌ی کامل در رفع مشکلات محرومان، اقدام جدی و همت دوچندانی از سوی مسئولین و حمایت‌های فراگیر مردمی موردنیاز است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تحولات منطقه و بخصوص عربستان در روزهای اخیر، بیان داشت: تا به امروز، رژیم سعودی هرچه تلاش کرده‌اند جریان اسلام تکفیری را در مقابل جریان اسلام ناب به پرچم‌داری ایران اسلامی و خط مقاومت قرار دهند، موفق نشده و شکست‌خورده‌اند.

وی افزود: به برکت خون‌های پاک مدافعان اسلام راستین، چهره منحوس و منافقانه آل سعود نیز برملا گردید که چگونه برای اسراییل که دشمن درجه‌یک اسلام و مسلمین است، دم تکان می‌دهند و حتی حاضرند برای حفظ قدرت خود در منطقه و جلب رضایت استکبار، حاضرند اسراییل را به رسمیت بشناسند و سرمایه‌های جهان اسلام را با قراردادهای نظامی‌شان از بین می‌برند.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: اقدامات اخیر عربستان و بخصوص نسل‌کشی مردم یمن که به تأسی از ارباب خود، اسراییل به راه انداخته است، موجب شده تا این کشور جایگاه خود در بین ملل مسلمان را ازدست‌داده و بیشتر به یک مرده شباهت پیدا کند.

وی اظهار داشت: در این شرایط که عربستان همه‌چیز خود را هم ازدست‌داده است، جای تأسف بسیار است که عده‌ای نقش پیاده‌نظام رسانه‌ای دشمن در داخل کشور را بازی می‌کنند و دیپلماسی عزت مدارانه ی ما را به سمت ذلت و انفعال برده و سخن از مذاکره یا ارتباط با عربستان در قبال چشم‌پوشی از برخی منافع می‌زنند.

وی تأکید کرد: مطالبه‌ی مردم غیور و انقلابی ایران از مسئولین کشور این است که زیر بار انفعال و تحقیر و ذلت نرفته، از گذشته عبرت گرفته و در مسیر خواست دشمن که برجام موشکی و امثال‌ذلک است قدم برندارند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: جوانک بی‌تجربه سعودی که خود را مسلمان می‌داند و ادعای خادم‌الحرمینی دارد، در فضایی اسراییل را به رسمیت می‌شناسد که این رژیم مجعول تروریست، با حمایت آمریکا تا به امروز شش میلیون مسلمان فلسطینی را از خانه‌های خود آواره کرده است.

وی افزود: البته در هفته گذشته و در سالگرد اشغال سرزمین فلسطین، دنیا شاهد نوعی دیگر از اعتراضات مردم فلسطین به حضور اشغالگران در این کشور بود که هزاران فلسطینی به‌صورت هماهنگ سوی مرزهای سرزمینی خود حرکت کردند و نام آن را هم «راهپیمایی بازگشت» گذاشتند.

امام‌جمعه کرج گفت: در این راهپیمایی بزرگ که با موضع‌گیری فلسطینیان علیه آمریکا و اسراییل همراه بود، نظامیان رژیم تروریست اسراییل با استفاده از توپخانه و تک‌تیراندازان خود ۱۶ نفر را به شهادت رسانده و ۱۸۰۰ نفر را هم زخمی کردند.

وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد فراگیر شدن جنبش اسلامی بدون درخواست از دولت‌های واداده‌ی عربی که وضعیت معلومی در کاسه‌لیسی غرب دارند، یکی از بهترین روش‌های مبارزه‌ی مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به پاسخ رهبر انقلاب به نامه آقای اسماعیل هنیه، یادآور شد: این نامه حاوی نکاتی مهم و راهگشا برای آینده فلسطین است که بر حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی از فلسطینیان، مبارزه و مقاومت در مبارزه با استکبار تا رسیدن به پیروزی، لزوم توجه به خیانت و نفاق دولت‌های سازش‌کار عربی و اینکه مذاکره با دشمن جز خسران نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت، تأکید دارد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.