آیت‌الله حسینی همدانی:

نیروی جوان و ثروت علمی، دو سرمایه مهم کشور هستند

فضای مجازی ۰۸ فروردین ۱۳۹۷ ۰

نیروی جوان و ثروت علمی، دو سرمایه مهم کشور هستند

اولین شورای اداری استان البرز در سال ۱۳۹۷، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، استاندار، نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی، مسئولین و مدیران استان، پیش از ظهر امروز در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رجب، بیان داشت: از ویژگی‌های سال جدید، این است که با ماه رجب آغاز و با این ماه پایان می‌یابد که ان‌شاءالله در تمام سال از خیرات و برکات این ماه بهره‌مند باشیم.

وی اظهار داشت: استغفار، برترین اعمال ماه رجب است که عامل رفع موانع و گرفتاری‌های مادی و معنوی انسان است و یکی از ویژگی‌های آن این است که برخلاف توبه، می‌تواند در حق سایرین نیز انجام شود و همه باید تلاش کنیم تا از فرصت استغفار ماه رجب بهترین استفاده را داشته باشیم.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تأکیدات رهبری به موضوع «جوان‌گرایی» در ابتدای سال جدید، تصریح کرد: توجه به جوان، یکی از دستورات دینی ما است و البته باید جوانان هم ویژگی‌های موردنیاز را در خود تقویت کنند تا بتوان از توان آن‌ها بهره برد.

وی با اشاره به تحولات سریع جهان در عصر کنونی، گفت: اندیشمندان، مهم‌ترین عامل پیروزی امت‌ها در عصر کنونی را علم و ثروت علمی می‌دانند و تأکیدات رهبری مبنی بر تقویت زیرساخت‌های علمی و گسترش فضاهایی چون پارک‌های علم و فن‌آوری در کشور، گواه همین مدعا است.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز خاطرنشان ساخت: نیروی جوان و داشته‌های علمی، دو سرمایه مهم کشور هستند که مدیران باید با برنامه‌ریزی مدون، از این توان به شکل صحیح و کامل بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به شعار سال، یعنی «حمایت از کالای ایرانی»، تأکید کرد: هرچند مردم، بیشتر مخاطب این شعار هستند، اما مسئولین نیز وظایف سنگینی بر دوش دارند که نباید از آن‌ها غافل شوند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: استفاده از کالای ایرانی، باید به یک موج فرهنگی در جامعه بدل شود و تشویق و ترغیب مردم به این امر مهم، یکی از وظایفی است که بر عهده‌ی دستگاه‌های استان بوده، درعین‌حال برداشتن موانع تولید، وظیفه‌ی مهم دیگری است که بر دوش مسئولین قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: امیدواریم با اهتمامی که از استاندار محترم درزمینه‌ی احیای تولید در استان شاهد هستیم، شاهد برداشته شدن گام‌های بلندی در مسیر رفع مشکلات اشتغال و رکود در این استان باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: همه مسئولین باید در برنامه‌ریزی‌های درون‌سازمانی خود نیز مسئله‌ی کالای ایرانی را مدنظر قرار دهند و حتی در مسائلی مانند پذیرایی با چای ایرانی و مصرف میوه‌های تولید داخل در جلسات یا استفاده از لوازم‌التحریر داخلی در ادارات، به این امر توجه داشته باشند تا شاهد اثرات سازنده‌ی این مسئله باشیم.

گفتنی است، جلسه‌ی نوروزی شورای اداری استان، به‌منظور بررسی راهبردهای کلان استان با توجه به شعار سال رهبر معظم انقلاب، برگزار می‌گردد و تمام دیدوبازدیدهای نوروزی مسئولین و مدیران نیز به همین جلسه محدودشده است تا به این وسیله از اتلاف منابع و زمان و هزینه‌های بی‌جا برای دیدوبازدیدها در ایام پس از نوروز جلوگیری گردد.

برای مشاهده تصاویر این جلسه، اینـــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.