امام‌جمعه کرج:

بهره‌گیری از نیروی جوان، شرط رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است

فضای مجازی ۰۳ فروردین ۱۳۹۷ ۰

تفکر بسیج روز پیشرفت اقتصاد سیاست فرهنگ

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: طبق روایات، «غنا» زمینه‌ساز سایر گناهان است؛ یعنی با تحریک قوه‌ی شهوت، یاد خدا را از انسان دور می‌کند و آمادگی برای ارتکاب معاصی را در شخص فراهم می‌کند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تبریک فرارسیدن سال نو، اظهار داشت: در ابتدای سال جدید که با فصل بندگی –یعنی ماه‌های رجب و شعبان و رمضان- قرین شده است، همه باید در مسیر پیشرفت معنوی خود تلاش کنیم و تقوای بیشتری در سال نو را از خداوند متعال استمداد نماییم.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت ولادت امام جواد (ع) در دهم رجب سال ۱۹۵ قمری، تصریح کرد: دوران امامت این امام جوان که به مدت ۱۷ سال عهده‌دار امر امامت بودند و در ۲۴ سالگی هم به شهدت رسیدند، با دو خلیفه‌ی عباسی یعنی مأمون و معتصم عباسی هم‌زمان بود که مشکلات متعددی را در ابعاد مختلف برای امام (ع) به وجود آورد.

وی افزود: امام جواد (ع) باوجود مشکلات فراوان سیاسی و امنیتی، پایه‌های امامت را محکم کرده و با مناظرات و غلبه بر متکلمین و فقها و دانشمندان سایر رشته‌های علمی، دامنه‌ی نفوذ اسلام و تشیع را گسترده‌تر و عمیق‌تر نمودند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: دستگاه حاکم که جز نیرنگ و فریب‌کاری نداشت، سعی نمودند با ترور شخصیتی و تقدس زدایی، جلوی انتشار فضایل و کرامت ایشان را بگیرند، اما نتوانستند و در نهایت به حذف فیزیکی ایشان روی آوردند و امام (ع) را با سم به شهادت رساندند.

وی با اشاره به بیانات نوروزی رهبر انقلاب و تأکید فراوان ایشان در استفاده از جوانان در عرصه‌های مختلف، بیان داشت: امام جواد (ع) الگویی مناسب برای جوانان و نوجوانان ما در عرصه‌های مختلف امروز است و روش‌های مبارزاتی ایشان در برابر فرقه‌های مختلف یا جریانات سیاسی و فرهنگی یا آسیب‌های اجتماعی باید با توجه به نیاز روز مورداستفاده و عمل جوانان ما قرار گیرند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز تأکید کرد: مسئولینی که به بیگانگان اعتماد کرده‌اند، باید به نیروی جوانان کاردان داخل اعتماد کنند تا نتیجه این اعتماد یعنی پیشرفت گسترده‌ی کشور را ببینند.

وی یادآور شد: البته خود جوانان نیز در معرض تهاجم دشمن هستند و تلاش می‌شود تا با ابزارهای مختلف، آنان را از مسیر اصلی و صحیح حرکتشان منحرف کنند و برای هر قشر و هر گروه فکری هم طرح و نقشه‌ای خاص دارند.

خطیب جمعه کرج خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی و آینده‌ی روشنی که رهبر انقلاب برای نظام اسلامی ترسیم کرده‌اند، باید از جوانان انقلابی، عاقل، متدین و با برنامه بهره برد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به تأکید رهبری در خصوص «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: هر کس باید به‌اندازه‌ی توان و با سخت‌کوشی به عملیاتی کردن این شعار اهتمام داشته باشد.

وی تصریح کرد: رشد و توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی کشور، درگرو عمل به دستورالعمل‌های راهبردی ارائه‌شده توسط رهبر معظم انقلاب است که متأسفانه هنوز به‌طور کامل اجرایی نشده‌اند.

امام‌جمعه کرج مردم را مخاطب اصلی شعار امسال دانسته و خاطرنشان ساخت: یکی از معانی مخاطب قرار دادن مردم در پیام سال، می‌تواند اشاره به این نکته باشد که ای مردم، شما مانند دیگران نباشید و باورمندانه و خستگی‌ناپذیر به اجرایی کردن این راهکار بپردازید تا به مقصد نزدیک شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: رهبر انقلاب موانع پیشرفت کشور را که مسائل امروز اجتماع است به‌روشنی بیان کردند و هر کس که مخاطب این بیانات است اگر با جدیت در راستای حل آن‌ها عمل نکند، نه‌تنها به کشور کمک نکرده که در راه تضعیف آن گام برمی‌دارد که البته در این میان نباید دشمن اصلی ما یعنی آمریکا و فکر آمریکایی را از یاد برد و لحظه‌ای از او غافل نبود.

وی با اشاره به حمله ددمنشانه‌ی آل سعود به یمن در ششم فروردین‌ماه ۱۳۹۴، بیان داشت: قصد داشتند با تجهیزات مدرن غربی‌شان، یمن را سه‌ماهه به اشغال درآورند، اما امسال وارد سال چهارم می‌شوند و هنوز توفیقی حاصل نکرده‌اند، بلکه این یمنی‌های با دست‌خالی هستند که پیروز واقعی این میدان شده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: بر اساس آمارهایی که رسانه‌های غربی ارائه کرده‌اند، عربستان روزانه ۱۵۰ میلیون دلار هزینه و خسارت دارد که باعث کاهش شدید ذخایر ارضی این کشور شده و کسری بودجه کشور را به دنبال داشته است، درعین‌حال، بعضی از همین رسانه‌ها هم پادشاه عربستان را یک جنایتکار جنگی دانسته‌اند که همه، برای این کشور به‌عنوان شکست هایی بزرگ تلقی می‌شوند.

امام‌جمعه کرج در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به واگذاری طرح ساماندهی منطقه اسلام‌آباد کرج از فرمانداری به شهرداری کرج، گفت: در طول سالیان، امکاناتی برای محرومین این منطقه جمع آوری شده که به شهرداری واگذار خواهد شد، لذا مسئولین محترم توجه داشته باشند که این امکانات همه برای همین منطقه هزینه شده و به‌جای دیگری منتقل نشوند تا مرضی رضای خدا باشد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.