رئیس شورا سیاست‌گذاری مساجد استان البرز:

مساجد باید منادی وحدت و محور رشد و ارتقای منطقه باشند

فضای مجازی ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ۰

مساجد باید منادی وحدت و محور رشد و ارتقای منطقه باشند

آیین افتتاحیه مسجد جامع مشکین‌دشت و اولین اجلاسیه (شانزدهمین یادواره) ۱۰۲ شهید و ۸ شهید گمنام این شهر، شامگاه دیشب (یک‌شنبه) و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، دکترایمانی امام‌جمعه فردیس، سردار اکبریان نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی، آقای اینانلو فرماندار فردیس، مسئولین، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از مردم این منطقه، برگزار شد.

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با گرامیداشت ایام ولادت حضرت زهرا (س)، بیان داشت: صدیقه طاهره (س)، شخصیت بی‌نظیر و بی‌بدیل عالم وجود است که شناخت معرفت او برای انسان‌های عادی ممکن نیست و تنها می‌توان با تعاریفی که رسول خدا (ص) و سایر معصومین (علیهم‌السلام) از این بانوی بزرگوار دارند، با بعضی از مراتب وجودی ایشان آشنا شد.

وی اظهار داشت: این جایگاه به‌قدری بالاست که پیامبر خدا (ص)، او را تجلی‌گاه بهشت، رضایت او را رضایت خدا و غضب او را غضب خداوند می‌داند و می‌فرماید که من بوی بهشت را از او استشمام می‌کنم.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: مسجد جایگاه عظیمی در نظام الهی دارد و محل زنده نگاه‌داشتن یاد خدا در دل جامعه‌ی انسانی است.

وی افزود: وقتی مسجدی برپا می‌شود، یعنی محلی برای ذکر الهی برپاشده است و اگر اهداف دیگری از این کار، چون بهره‌برداری‌های سیاسی و تفرقه‌افکنی بین مسلمین، در نظر بانیان بوده باشد، آن مسجد، نه محل عبادت و هدایت که مسجد الضّرار است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: مسجد باید منادی وحدت در منطقه باشد که بحمدالله مسجد جامع هر منطقه که به همت و مشارکت همه مردم ساخته می‌شوند، چنین خصوصیتی را بیش از سایر مساجد در خود دارد.

وی با بیان اینکه امروز، کاربرد مسجد را نباید چون صد یا پنجاه سال گذشته دید، خاطرنشان ساخت: مسجد باید محور رشد و ارتقای سطح فرهنگی علمی اخلاقی بصیرتی انقلابی و مرکز خدمت‌رسانی به محرومان در هر منطقه و محله باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری مساجد استان البرز با اشاره به سازه‌های بزرگ و هزینه‌ی بالای ساخت یک مسجد، یادآور شد: هرگز خدای تعالی راضی نخواهد بود که این سازه‌ی پر بها فقط دو ساعت در روز باز باشد یا اینکه حتی بدتر از آن، به مرکز تفرقه و سیاسی‌کاری بدل شود.

وی بیان داشت: متولیان مسجد باید چشم‌انداز و برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلندمدت برای توسعه‌ی فعالیت‌های مسجد داشته باشند و به هیچ سطحی از دستاوردها در مسیر رشد فکری، فرهنگی و اجتماعی مردم قانع نباشند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تأکیدات قرآن کریم بر عمران و آبادی مسجد، گفت: عمران مسجد، فقط به ساخت‌وساز نیست، بلکه درجه‌ی بالاتر آن عمران معنوی، نمازگزار بیشتر و فعالیت‌های قوی‌تر آن مسجد است که همه باید در این مسیر گام برداریم.

برای مشاهده تصاویر این جلسه، اینــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.