امام‌جمعه کرج:

تحریف، تنها حربه دشمنان برای بی‌اثر کردن قرآن است

فضای مجازی ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ۰

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در محفل قرآنی کارکنان نیروی انتظامی استان البرز که دیشب (شنبه) در محل تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این همایش، بیان داشت: برای توسعه قرآن، معارف و احکام پاداش فراوانی مقررشده است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با بیان اینکه خداوند قرآن را به‌عنوان نور معرفی کرده است، تأکید کرد: منافقان و کافران سعی کرده و می‌کنند که این نور را از هر طریقی خاموش و بی‌اثر کنند، اما آن‌ها هیچ‌وقت نمی‌توانند این اقدام را انجام دهند چراکه قرآن در جان مردم قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: دشمنان برای بی‌اثر کردن قرآن راهکار تحریف را در پیش‌گرفته‌اند درصورتی‌که خداوند در قرآن فرموده که آن‌ها هرگز نمی‌توانند موفق شوند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه قرآن مانند خورشید است اما مانند خورشید خاموش نمی‌شود، بیان کرد: قرآن کریم تنها کتابی است که هرگز مفاهیم آن فرسوده نمی‌شود و هرروز جلوه و تأثیرگذاری آن بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن برای مردم همیشه تازه و آموزنده است، گفت: هرچه اعتقاد انسان به قرآن بیشتر باشد، از آن بیشتر بهره می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه صلوات بلند نفاق را از بین می‌برد، تأکید کرد: صلوات موجب می‌شود که بقیه دعاها مستجاب شود و این مهم به لزوم پرداختن به آن تأکید دارد. صلوات اعمال صالحه انسان در قیامت را افزون می‌کند.

وی با اشاره به بیانات رسول خدا (ص) در رابطه با قرآن، عنوان کرد: قرآن کتاب درس و پند است و همه باید از آن بهره بگیرند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه با قرآن دل‌ها با حکمت زنده می‌کند، گفت: قرآن کتاب حکمت است و کسی که با قرآن انس داشته باشد قطعاً در زندگی خود موفق خواهد بود چراکه پند و اندرزهای قرآن در جان او قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه قلب انسان بیشترین نعمت به اوست، گفت: باید تلاش کنیم و نگذاریم که این قلب آلوده شود. قلب را باید جلا داد و از تیرگی‌ها خارجش کرد.

وی جلا دهنده قلب را تلاوت قرآن و انس با قرآن دانست و گفت: این‌ها موجب یاد خدا می‌شود. آیات قرآن روز قیامت دستگیر انسان می‌شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) در رابطه با تأثیر دعا خاطرنشان کرد: اگر کسی یک آیه قرآن را گوش دهد برایش ثوابی دو برابر نوشته می‌شود و هرکس آیه‌ای را تلاوت کند، آن آیه برای او نور می‌شود و برای مستجاب کردن دعا باید به قرآن متوسل شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه قرآن در دنیا و آخرت از انسان دستگیری می‌کند، گفت: قرآن بهار است و در آن باید اندیشید و از آن طلب شفا کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.